Gå til innhold
Hundesonen.no

Agria sin forsikring - hvorfor forsikre?


Tyson

Recommended Posts

Hva menes med dette: "Forsikringen gjelder ikke for :

*Skader som forelå eller var påbegynt da forsikringen trådde i kraft, heller ikke for skjulte feil, uansett når feilen først kunne observeres.

Menes det da at evt HD ikke gir utbetaling hvis hunden lider av dette? Hva med feks øyesykdommer?

Undrer jeg, og er i tvil om jeg skal bruke Agria pga dette.. Hvis jeg tolker det rett da :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. vet ikke, men når valpen min døde fikk jeg ikke igjen på forsikringen pga vannhode, som da er en medfødt feil, men det ble ikke oppdaget av veterinærer før jeg tegnet forsikringen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HD, OCD og endel andre sykdommer som jeg ikke husker i farten dekkes dersom foreldredyrene er røntget fri, og hunden er forsikret før fire mnds alder. Vi forsikrer fordi uhell, ulykker, allergi etter vepsestikk, svelging av leverposteitube osv blir fryktelig, fryktelig dyrt dersom hunden ikke er forsikret. Også kjøper vi valp etter friske, frie og øyenlyste foreldre (på de rasene det gjelder), forsikrer før valpen er fire mnd, og så er det egentlig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel? Hvorfor står det da slik som nevnt over i Agria sin forsikring? De har jo også en egen veterinær som avgjør om ting kan tas over forsikringen eller ikke, UTEN en gang å ha sett det skadde dyret..

Og en ting til, SELVFØLGELIG kjøper vi valp fra frisk foreldre, Jeg er da ikke dum! Men det kan likevel forekomme sykdommer pga resecive gener osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel? Hvorfor står det da slik som nevnt over i Agria sin forsikring? De har jo også en egen veterinær som avgjør om ting kan tas over forsikringen eller ikke, UTEN en gang å ha sett det skadde dyret..

Og en ting til, SELVFØLGELIG kjøper vi valp fra frisk foreldre, Jeg er da ikke dum! Men det kan likevel forekomme sykdommer pga resecive gener osv.

Det står tydelig på Agrias sider hvilke sykdommer som dekkes, hvilke forhold som må oppfylles dersom de skal dekkes, og hvilke få sykdommer som ikke dekkes.. Når man skal få forsikringspenger fra agria sender man inn skjema som veterinær har fylt ut, samt gjerne et brev med forklaring til skjema. Hvis du f.eks må avlive en hund pga HD sender du kopi av rtgavlesningen hos NKK. Rtg-bilder kan også sendes inn, og isåfall avgjør deres vet. det. Jeg har hatt kronisk syk HD-hund og Agria, og det har aldri vært noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Om hunden din har en skade som er oppstått før du forsikret hunden i det selskapet så får du ikke dekket.

Jeg har selv en hund som har hatt en skade på øyet som er konstant under behandling, når jeg byttet forsikringsselskap står det spesifisert at dem ikke dekker komplikasjoner i forbindelse med den skaden. Om hun får en annen skade (eks kutt på øyet etter kvist) så vil det dekkes da det ikke har noe med tidligere skade å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og får din hund kreft, kalk problemer osv så er det greit å ha forsikret hunden din da dette koster mange ti-talls tusen om du ikke har forsikring. Det blir som det amerikanske legesystemet. Dør hunden din før den er 10 år får du også penger til ny hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og får din hund kreft, kalk problemer osv så er det greit å ha forsikret hunden din da dette koster mange ti-talls tusen om du ikke har forsikring. Det blir som det amerikanske legesystemet. Dør hunden din før den er 10 år får du også penger til ny hund.

Ok. Men bruker du gjensidige? Jeg tror jeg kommer til å falle på det selskapet faktisk. ( Det hadde jeg aldri trodd etter tidligere erfaringer hos dette :icon_redface: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte agria veldig godt de virket som om de har et bra tilbud.. Men de går jo opp i pris for hver år...

Som jeg frostod det så skulle den gå litt opp i pris for hvert år når hunden var i en viss alder..

Ringte jeg å hørte.. Nei sånn var det bare.. Alt blir jo dyrere og dyrere for vært år...

En annen ting er når jeg ringte å hørte om de dekket sterelisering På Tini... Hun har innbilt svangerskap HELE tiden i tillegg til det sliter hun en del med mye betennelser , allergier og hun problemer.

Veterinæren sier at Innbilt svangerskap er en GOD grunn til å sterielisere.. og på noen hunder hjelper Sterelisering litt å på dette med allergien og sånt.. Jeg har å hørt om tilfeller der hunden har blitt mye bedre etter det... Nei de dekket nesten bare for hvis hun hadde kreft og alt det der i livmoren.. eller noe..

Oki.. hunden min har det ikke godt liksom.. jeg må nesten sterelissere henne ellers så kan hun jo å få større plager.. Men jeg må betale alt selv..

Hvorfor har jeg egentlig forsikring når de ikke dekker når hunden min er SYK da..?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Agria jeg altså. Jeg synes de har vært veldig OK å ha med å gjøre, selv om jeg hadde en noe vanskelig case, og de er det selskapet som gir ut desidert mest penger i året.. Noe som kan være kjekt når man har en tendens til å ha syke hunder *himle*. De er vel også det eneste selskapet som dekker rehab med opp til 5000 i året (?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja dere som er så fornøyde med agria har dere fått dekket noe? Jeg er også fornøyd så langt men jeg har da altså aldri brukt dem. Selv om jeg har tre dyr forsikret. Jeg vet at jeg var veldig fornøyd med if faktisk de dekket alt uten en gang å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veterinæren sier at Innbilt svangerskap er en GOD grunn til å sterielisere.. og på noen hunder hjelper Sterelisering litt å på dette med allergien og sånt.. Jeg har å hørt om tilfeller der hunden har blitt mye bedre etter det... Nei de dekket nesten bare for hvis hun hadde kreft og alt det der i livmoren.. eller noe..

Inbilt svangerskap er plagsomt ja, men det er jo ingen sykdom. At hunden får det bedre etter en operasjon betyr ikke at operasjonen er nødvendig sett fra medisinsk perspektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Agria, og Spike har vært forsikret der sidan han ble født. Jeg vidreførte oppdretters forsikring, derfor dekkes mer enn ellers.. Eneste kjipe var at jeg trodde jeg hadde den beste vet-forsikringen, men hadde bare den nest beste, så rehabilitering etter operasjon ble ikke dekket. Men alt annet ble dekket. Konsultasjon x 2 før operasjon, konsultasjon etterpå, selve operasjonen, etc. Og de har direkte oppgjør som gjorde at jeg bare måtte betale egenandelen til vetrinæren, ikke legge ut for hele operasjonen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja dere som er så fornøyde med agria har dere fått dekket noe? Jeg er også fornøyd så langt men jeg har da altså aldri brukt dem. Selv om jeg har tre dyr forsikret. Jeg vet at jeg var veldig fornøyd med if faktisk de dekket alt uten en gang å spørre.

Selvsagt- jeg skrev jo at jeg hadde en noe vanskelig case, og ja, jeg har fått utbetalt alt jeg skulle få, kjapt og uten trøbbel. Jeg har også møtt veldig OK folk som har villet hjelpe. Eneste jeg har å utsette er at noen av de svenske kundebehandlerne på skadekontoret sleit med å forstå dialekten min (østlandsk), ellers er jeg veldig fornøyd. Har vel fått utbetalt rundt 4000 + livsforsikringer (selvsagt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Agria jeg altså. Jeg synes de har vært veldig OK å ha med å gjøre, selv om jeg hadde en noe vanskelig case, og de er det selskapet som gir ut desidert mest penger i året.. Noe som kan være kjekt når man har en tendens til å ha syke hunder *himle*. De er vel også det eneste selskapet som dekker rehab med opp til 5000 i året (?).

Gjensidige dekker og rehab med opptil 5000 i året+3000 til medisiner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. mente det var en eller annen grunn til at jeg ikke valgte Gjensidige. Var vel et eller annet dekningsområde. Trodde også det var en del krangling med "Gjenstridige"? Men vetrinæren min har faktisk sagt at Agria kan være litt kranglete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inbilt svangerskap er plagsomt ja, men det er jo ingen sykdom. At hunden får det bedre etter en operasjon betyr ikke at operasjonen er nødvendig sett fra medisinsk perspektiv.

Når hunden har Innbilt svangerskap så blir det en sykdom for min hund.. som Går å mister livs gleden sin og har det ikke alltid like godt.. Jeg fosikret hunden min sånn i tilfelle hun ble syk eller kommer utfor en ulykke..

Nå er hunden min SYK.. Får jo ikke noe igjen.. Hørt med to andre forsikrings steder.. de hadde dekket det...

Dette er en operasjon som hundne min må gjennom for å bli kvitt det.. Vi har prøvd alt annet...

Jeg er ikke noe flink til å forklare ting.. Veterinæren min sa klart å tydelig at innbilt svangerskap blir jo en sykdom for hunden når hun går med det hele tiden...

I tillegg når jeg rinter Agria så setter de meg over Hit og dit.. Setter meg over til folk som ikke er der... Jeg synes ikke sørvisen der er serlig bra..

Så du får definere det du vil med at det ikke er en sykdom.. Men pointet er at hunden min har det vondt..

Hva er vitsen med å forsikre hunden min der når de ikke hjelper meg eller henne når hun er syk..

så kjeftet de ned.. Gråt og sa opp forsikringen min der.. Tar heller en av de andre.. vikrer som de gir like bra tilbud.. kanskje bedre på noen punkter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hunden har Innbilt svangerskap så blir det en sykdom for min hund.. som Går å mister livs gleden sin og har det ikke alltid like godt.. Jeg fosikret hunden min sånn i tilfelle hun ble syk eller kommer utfor en ulykke..

Nå er hunden min SYK.. Får jo ikke noe igjen.. Hørt med to andre forsikrings steder.. de hadde dekket det...

Dette er en operasjon som hundne min må gjennom for å bli kvitt det.. Vi har prøvd alt annet...

Jeg er ikke noe flink til å forklare ting.. Veterinæren min sa klart å tydelig at innbilt svangerskap blir jo en sykdom for hunden når hun går med det hele tiden...

I tillegg når jeg rinter Agria så setter de meg over Hit og dit.. Setter meg over til folk som ikke er der... Jeg synes ikke sørvisen der er serlig bra..

Så du får definere det du vil med at det ikke er en sykdom.. Men pointet er at hunden min har det vondt..

Hva er vitsen med å forsikre hunden min der når de ikke hjelper meg eller henne når hun er syk..

så kjeftet de ned.. Gråt og sa opp forsikringen min der.. Tar heller en av de andre.. vikrer som de gir like bra tilbud.. kanskje bedre på noen punkter..

Men det STÅR jo på Agrias sider at de ikke dekker kastrering med mindre det er pga f.eks cyster- en fysisk sykdom. Det står det jo, og det er jo meningen at man skal lese gjennom det på forhånd, sant..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde også det var en del krangling med "Gjenstridige"? Men vetrinæren min har faktisk sagt at Agria kan være litt kranglete...

Gjensidige har i alle fall ikke vært kranglete de gangene vi har hatt behov for utbetaling av forsikringspenger. Det var bare å ta en telefon, og så kom pengene på konto etter et par-tre dager. De krevde ingen veterinærattest, det var ingen ark som måttes sendes inn - de har mer tro på å ta stikkprøver enn å kreve ark og skjemaer for alle som skal ha utbetalt penger.

Gjensidige var like villige til å betale ut penger etter kastrering (pga eggstokkcyster) som de var til å betale operasjon "få ut kaviartube av hundens mage".

Jeg har i alle fall ingen grunn til å klage på Gjensidiges forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi hadde Gjensidige, måtte vi sende inn alt av opplysninger i et sykdomstilfelle. Oppgjøret kom kjapt og greit, men vi fikk jo så å si ingenting igjen! Litt av poenget med forsikring, er jo at man skal få igjen såpass mye at det lønner seg litt, og ikke føle seg lurt. Vi betalte ca 3000 for et sykdomstilfelle, og fikk igjen 167 kr av Gjensidige. Det er rent tøv, så vi sa opp på dagen. Sjekket hva jeg ville fått med Agria, og der var det ca 1500 som ville blitt satt inn på min konto.. Sånt har faktisk noe å si for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...