Gå til innhold
Hundesonen.no

Lillehammer 7 og 8 juli

Symra&Pippin

Recommended Posts

Skrevet
Siri - mente ikke å mobbe deg for turgåing! Men jeg har sett deg gjøre dèt langt, langt mere enn å fotografere...

Susanne

*FLIR*.... Ok - jeg innrømmer det: Jeg ER en vandrer :ahappy:. Stol på utstilling er det liten vits i å ta med - den blir aldri brukt likevel, for jeg er enten på veg TIL et sted eller på veg FRA et sted, jeg :rolleyes: .

Forøvrig DIGGER jeg sånn dobørste-look :ahappy:.

Skrevet

Fikk jeg PM'et i dag. Alt (valpeshow, lydighetsprøve og agility) starter kl. 9.00. LP og AG har to ringer hver.

På valpeshowet har de snudd den normale rekkefølgen av rasene på hodet (ÅH så deilig for oss som "alltid" ellers møter først!), så de starter med mynder, så miniatyrer, spaniels, spisshunder, dachser, terriere, bruks- og molosserhunder, gjeterhunder - totalt 69 valper.

Susanne

Skrevet
Fikk jeg PM'et i dag. Alt (valpeshow, lydighetsprøve og agility) starter kl. 9.00. LP og AG har to ringer hver.

På valpeshowet har de snudd den normale rekkefølgen av rasene på hodet (ÅH så deilig for oss som "alltid" ellers møter først!), så de starter med mynder, så miniatyrer, spaniels, spisshunder, dachser, terriere, bruks- og molosserhunder, gjeterhunder - totalt 69 valper.

Susanne

...derav tre beardiser. Kjenner du den tredje Susanne?

Skrevet

Nei, vet ikke hvem den siste kan være. De jeg kjenner som har småinger nå har ikke meldt på, sier de. Men det var en beardie-baby-boom i fjor, inkl. en liten gjeng importer, så det er en endel småinger som går rundt og er klare for utstilling i hvertfall.

Blir spennende å se hvem det er - og hvordan de alle kommer til å oppføre seg...

Susanne

Skrevet

Da var helga over, og vi er kjempefornøyde! Ingen plasseringer i gruppen for Symra, men kritikkene både lørdag og søndag er kjempefine (så vidt jeg kan bedømme)! Små valper får kanskje stort sett gode kritikker? Det meste er jo under utvikling, og da må man jo se positivt på mulighetene :whistle:

Dessuten var det så koselig å treffe både SusanneL og Ida!

Moses ble BIR og BIG3, Symra ble BIM. Vi var de to eneste beardisene som stilte. Søndag stilte bare Symra, så vi fikk med oss en BIR-rosett hjem også :Laugh:

Vi fikk røde/rosa og lilla/rosa sløyfe begge dager. Rødt vet jeg jo hva betyr, men den lilla? Deltagersløyfe? Alle som får sløyfer og rosetter har jo deltatt, hvorfor får man denne i tillegg?

Dette er lørdagens kritikk:

Meget sjarmerende og lovende dame. Feminint, velskåret hode, utmerket snuteparti og pigmentering. Utmerkede øyne, velplasserte og velbårete ører, sterk hals. Utmerkete over- og underlinjer. Velvinklete, sterke ben. Velplassert hale. Utmerket pelskvalitet, vakker farge og tegninger. Beveger seg med glade, valpete, spenstige steg.

Søndagens kritikk:

Feminin tispe av meget god type og helhet. Vakkert hode og uttrykk. Velplasserte ører. Utmerket hals og overlinje. Velansatt hale. Velvinklet. Velkroppet. Vakker pels og farge. Velgående når hun vil. Herlig temperament. Velvist.

Jeg måtte le da jeg leste "velgående når hun vil", hun ville nemlig helst gå med nesa i bakken. Godbiter og denslags var helt uinteressant på søndag.

Jeg er kjempefornøyd jeg. Og så var det utrolig gøy å stille ut! Vil mere!

Skrevet

Det var nok en deltagerrosett ja (står nok kanskje på den også? nede på "flagredelen"?)

Og gratulerer med fine kritikker og BIM og BIR :whistle:

Skrevet
Det var nok en deltagerrosett ja (står nok kanskje på den også? nede på "flagredelen"?)

Og gratulerer med fine kritikker og BIM og BIR :whistle:

Det er et bånd, ikke rosett.

Skrevet

Grattis med søndagens resultat - det var riktig så hyggelig å møte dere (og Ida, selvsagt)!

Symra var jo en riktig så flott liten frøken og jeg er sikker på at dere får mye moro i utstillingsringen fremover, ja.

Vi sees sikkert igjen, og igjen og igjen...

Susanne

Skrevet

Ja, takk for sist damer! Det var kjempekoselig å treffe dere og pelsdottene deres! Søndagen øsregnet det, så jeg hoppet over den "lange" turen opp til Birkebeineren. Gratulerer med flotte resultater begge dagene. :icon_fun: Lurer litt på hvordan det gikk med den Welsh Springer Spaniel tispa som skulle stille på søndag. Noen som vet?

Skrevet
Lurer litt på hvordan det gikk med den Welsh Springer Spaniel tispa som skulle stille på søndag. Noen som vet?

Jeg så henne, hun var veldig fin. Jeg la dessverre ikke merke til hvordan hun gjorde det i gruppen (litt sånn full i hodet av andre ting der jeg satt), og så dro vi før finalen (da høljregnet det, og vi har liksom ikke telt....).

Skrevet

Men hvorfor får man det? Er ikke det litt overflødig liksom, man må jo ha vært deltaker for å få de andre båndene og rosettene? :whistle:

Skrevet

Ja det kan du godt si....

er vel for å gjøre litt mer stas på valpene da... mange uerfarne utstillere begynner jo ofte med valper, så da er det ekstra artig å få mange slufser er kanskje en av grunnene? Klarer ikke komme opp med no fasitsvar jeg nei :|

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...