Gå til innhold
Hundesonen.no

Kattene mine ute

PsychoLynx

Recommended Posts

Skrevet

Lucifer og Bridie hilser på hverandre. Bridie måtte stå i bånd selv, fordi hu klarte ikke la kattene være i fred.

katter.jpg

katter2.jpg

katter1.jpg

lucifer.jpg

Psycho

katter3.jpg

Lucifer poserer

katter5.jpg

og Lucifer er BLOND! :P

katter6.jpg

katter7.jpg

katter8.jpg

luc3.jpg

Psycho igjen

katter9.jpg

katter10.jpg

Schnappi skal banke Lucifer!

katter11.jpg

katter12.jpg

katter13.jpg

katter14.jpg

Også fant han det for godt å gjemme seg etterpå

katter15.jpg

Lucifer igjen

katter16.jpg

Og Schnappi

katter17.jpg

katter18.jpg

Skrevet

Nei, men PSycho og Lucifer er opprinnelig innekatter, derfor får de kun gå ut i bånd. Som du kanskje ser på noen av bildene der, så går (nå gamle) RV4 like inntil gjerdet vårt... Derfor slipper jeg dem ikke ut.

Schnappi er typen sin katt, og den har han tatt sjansen på å slippe ut hele tiden.. Derfor er han løs.

• 1 month later...
Skrevet

Hvordan er det å ha så mange katter? Vi synes det var supert med 3, nå har vi dessverre bare 2, men skal få oss en til når vi har pusset opp kåken litt. Det sies at det ikke er så stor forskjell mellom 3 og 4, men jeg er redd det vil bli for lite oppmerksomhet på hver hvis vi får så mange? En av pusene har et veldig stort behov for "mamma-kos", og sover inntil hodeputen min når jeg sover. Ser for meg om vi har 4 katter som vil sove i senga... :-o Er jo så vanskelig å holde dem ute når de skraper og mjauer på soveromsdøra...

• 1 month later...
  • 2 weeks later...
Skrevet

Fine bilder! Så trist at du ikke kan ha de ute...men de har heldigvis hverandre og de ser ut til å storkose seg. Bildet av Schnappi i lufta var sinnsykt tøft! Tror jeg hadde lagd et stort et til veggen om jeg fikk til et sånt fotografi av vår pus :icon_redface:

Skrevet

Flotte bilder! Imponerende å se så bra utebilder av kattene, jeg føler liksom at man må ta 10 bilder for å få et som blir bra, hehe. Beveger seg kjapt!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lapsk vallhund kanskje? Kjenner ingen personlig, men kjenner til en oppdretter, og forstår det slik at det er mer å hente der enn hos finsk og svensk
    • Korthåret collie var det første som slo meg. Gjeterhundtype men stort sett avlet som selskapshund nå. Røyter en del, men er ganske førerorientert og spennende rase. Generelt vil du se på raser som er avlet for å samarbeide med fører. Det er noen typer jakthunder som ikke skal jobbe selvstendig, men på førers kommando, f.eks, apporterende o.l., som typisk retrievere og spanieler. Og så har du gjeterhunder som er de klassiske som er forholdsvis førerorienterte og lette å trene, men som også krever en del både fysisk og mental akvitisering. Så kommer det litt an på om det spiller noen rolle med bjeffing, for eksempel. Dansk/svensk gårdshund har en del jaktinstinkt men er også ganske førerorientert og lett å trene. Finsk og svensk lapphund, mye pels, mye lyd, litt mer selvstendig enn mange gjeterhunder, men morsomme hunder. Schapendoes, pumi, tibetansk terrier, bearded collie kan være alternativer. 
    • Hvilke av de sjeldne mellomstore hundene passer best til å trene lydighet og å gå skogsturer med? Skriver sjeldne da jeg er ganske kjent med de som er mest populære. Gjerne med minst mulig jakt siden jeg ikke skal trene jakt og ønsker at hunden skal gå løs på turer hvis den blir lydig nok. Pelsstell betyr ikke noe og vakt betyr heller ikke noe da vi bor på bygda. Ønsker hunderase mellom 10-30 kilo da jeg ikke har styrke nok selv og jeg ikke ønsker altfor stor hund. Kanskje prøve agility også.
    • Min golden (jakt) røyter bare to ganger i året, men de vanlige goldene jeg vokste opp med røyta helt sykt mye😅 Ellers er de veldig fine hunder, så lenge de får brukt hodet nok. 
    • Jeg har min med på trening i all slags vær, og da kan det fort bli timer i bilen. Men ved å parkere i skyggen (hvis mulig), silvershade duk og alle vinduer åpne pluss glippe på bagasjerommet (med krok) så er det alltid behagelig i bilen, selv i 30 varmegrader. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...