Gå til innhold
Hundesonen.no

PM Oppdal

xxx12345

Recommended Posts

Skrevet

Jeg fikk pm for lørdag i dag.

Bare 21 bernere :P

Pm'en for søndagen kommer til oppdretteren min, så den vet jeg ikke noe om.

Skrevet
Jeg fikk pm for lørdag i dag.

Bare 21 bernere :P

Pm'en for søndagen kommer til oppdretteren min, så den vet jeg ikke noe om.

Jeg har ikke fått noe enda... <_<

Skrevet
Jeg har ikke fått noe enda... <_<

Det er 2 påmeldte basenjier :P

Ingen valper så vidt jeg ser.

(på lørdagen altså)

Skrevet
Hvor mange sorte dvergschnauzere på lørdag da?

Har ikke kommet noe hit enda..

4 sorte dvergschnauzere ;)

ingen pm her heller...

Decoy skal i ringen... :imrgreen: kan ikke å stå engang.... ;)

Stiller dere bare på søndagen?

På søndagen stiller jeg ikke noen selv, så da håper jeg å få sett på flere av dere her inne ;)

Skrevet
Stiller dere bare på søndagen?

På søndagen stiller jeg ikke noen selv, så da håper jeg å få sett på flere av dere her inne ;)

Kun søndag ja..

Skrevet

Åh, jeg håper jeg ikke kommer opp i muntlig, så kan jeg dra nedover og se. Er det langt fra togstasjonen til utstillingsplassen? Hvor er det egentlig utstillinga er?

Skrevet

25 cavalierer og 5 cavalier valper. Blir litt konkurranse på Tequila, mange tisper, men det er moro det da. ;)

Skrevet

Oppmøte 11 ;) deilig, selv med kun et kvarters reisevei ;) 4 buhunder, ikke værst!

(Jeg kom også på at jeg kanskje har muntlig eksamen den mandagen, men nå er hunden påmeldt så vi drar uansett ;))

Skrevet

Decoy er eneste påmeldte tollervalp :closedeyes: Håper virkelig det blir overskyet til da og ikke den varmen som er nå. Ser hvor utslått hundene er nå, og da har de en kald gang å trekke inn i.

Huff er litt nervøs allerede jeg, tror jeg skal rømme unna ringen når Decoy skal inn ;)

Skrevet

PM'en er kommet nå, og 11 labradorer er påmeldt. Gruer meg.

Tore J; PM'en har alltid kommet i posten. Iallefall hos meg ;)

Skrevet
SD: 11 hadde vært genialt det - på NKK Leangen! Gjett hvem som gruer seg?!

Ja, hadde det bare på NKK Trondheim så. Men den gang ei <_<

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...