Gå til innhold
Hundesonen.no

Import fra Finland


Shep

Recommended Posts

Såvidt jeg kan se av Mattilsynets sider, er det en åpning for å importere hunder under 3 måneders alder bl.a. fra Finland, etter søknad. Er det noen som er kjent med behandlingstid av slike søknader, og pleier det som regel å være "grei skuring" å få tillatelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg kan se av Mattilsynets sider, er det en åpning for å importere hunder under 3 måneders alder bl.a. fra Finland, etter søknad. Er det noen som er kjent med behandlingstid av slike søknader, og pleier det som regel å være "grei skuring" å få tillatelse?

Jeg importerte en hannhund derfra for litt over ett år siden. Han var da 10 uker gammel. Jeg søkte når valpen var rundt en mnd gammel, og fikk svar etter en ukes tid minnes jeg å huske?

Både jeg og oppdretter skrev en omfattende søknad, og hadde ingen problemer med å få den godkjent.

Har hørt at det er verre med store raser som allerede har en stor genpool å velge i.

Ellers gikk det veldig greit. Echo ble grunnvaksinert og fikk Echonicoccosebehandling, det var alt han trengte. Mattilsynet/ grensevakt på gardermoen ble forberedt på hvilket fly vi landet med, og toll ble betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...