Gå til innhold
Hundesonen.no

Frostrøyk av Nordlandsbris - "Felix"


hanne-pia

Recommended Posts

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

I dag har vi vært og badet, og fikk endelig tatt bilder av Felix som svømmer. Det er først nå de siste dagene han har skjønt at det også er mulig... ;)

Litt usikker på om det går ann å bade her...

CIMG3129.jpg

Ut for å redde pinnen fra å drukne

CIMG3142.jpg

CIMG3143.jpg

Vakker ja... :rolleyes:

CIMG3145.jpg

CIMG3154.jpg

Såå konsentrert ;)

CIMG3152.jpg

Det gjelder å velge den vanskeligste veien opp igjen!

CIMG3155.jpg

CIMG3162.jpg

Overfaller matfar, med nyklipte klør....! ;)

CIMG3164.jpg

CIMG3165.jpg

Ikke helt tilfreds

CIMG3167.jpg

CIMG3170.jpg

CIMG3171.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtingen! Han har et skikkelig tøft utseende. ;)

Hvor badet dere hen? Lianvannet? Så skikkelig herlig ut.

Lianvannet ja. Bor såpass nærme at det er fort gjort å gå dit. Veldig praktisk på dagtid nå før ferien starter, for da er det iallefall ikke stappfullt...! Felix og folkemenger går nemlig ikke så godt sammen, han skal jo på liv og død bort å hilse på alt og alle! At han kommer fra reserverte foreldre skulle man virkelig ikke tro ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det kommer med tiden ;) De fleste valper skal bort å undersøke alt og alle som beveger på seg. Du hadde håpet at han var lik "mor si" på den fronten? ;)

Tviler egentlig at denne karen blir reservert, men det vil vise seg ;) Han blir jo overlykkelig dersom han ser et menneske, og dypt ulykkelig hver gang noen drar (selv om det fortsatt er 20 mennesker igjen). Han trenger vel ikke å bli fullt så reservert som Luna, men en liten mellomting hadde passet meg fint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Herlige bilder av en flott gutt! ;) han er virkelig nydelig. Min Vix var heller ikke reservert i starten. Alt skulle koses i hjel. Men etter hun fylte to år mistet hun interessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Forrige helg var vi på sporkurs. En veldig morsomt og lærerik helg både for to -og firbente. Noen bilder fra helgen:

CIMG3204.jpg

CIMG3205.jpg

Bildene nedenfor er tatt av Wenche Naust

_IGP1161.jpg

_IGP1284.jpg

_IGP1325.jpg

For spesielt interesserte ligger det flere bilder i bloggen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering om hva som skjer med "lille" Felix for tiden. Han er nå omregistrert til sort tri, da nesen har mistet brunskjæret og nå er helt svart. Med sort nese er det genetisk umulig at han er rød. Men det betyr ikke at ventingen er over... Nå gjenstår det å se om han virkelig er sort eller om han er diluted. Det som taler for at han er sort er (forsåvidt) nesefargen da dilutede aussier gjerne har et gårskjær i nesen også, samt at han har ett felt på halen med striere pels som er sort. Denne pelsen kan tilsvare voksenpels. Men altså, slik fargen er nå så syns jeg det er merkelig at han skal være noe annet enn diluted, og er derfor innstilt på at det er det han er. Så får jeg heller bli positivt overrasket dersom han viser seg å være sort :hyper:

CIMG3436.jpg

CIMG3445.jpg

Ellers så er vi akkurat ferdig med valpekurset, så nå blir det fellestreninger fremover i stedet for. Også går vi spor 2-3 ganger i uken. Felix er kjempeflink og plukker pinner og går vinkler som om han aldri har gjort annet *stolt* :) Han er veldig tent på sporet, og syns det er helt forferdelig å måtte sitte i bilen og vente mens matmor legger spor! På sensommeren tenker jeg vi begynner med runderingen. Ellers går dagene med til lek og kos. Han har kommet i tannfellingen, og det merkes! Det skal bli deilig når alle disse pirajatennene er borte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiine bølla! :) For et rampete blikk han har på det første der. Helt nydelig.

Så leit at han antagelig ikke kan stilles ut da. Men det var vel ikke utstillingshund du skulle ha deg heller, akkurat :poke: Felix er like vakker uansett hvor "diluted" pelsen hans er spør du meg! Tipper du er enig! :hyper:

De blir jo mørkere etterhvert som de vokser, men Felix ser jo egentlig ut som han blir hakket lysere enn denne som er diluted.. Den hunden ser ut til å ha en "gråaktig" nese også. Hodet til Felix ser iallefall helt black tri ut spør du meg. Han er ikke særlig lys i pelsen der nei.. Men igjen det eneste man kan gjøre er vel å vente i spenning som du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...