Gå til innhold
Hundesonen.no

Piping...


mbakkevold

Recommended Posts

Tina piiiiiiiiiiiiiiiiper..hele dagen lang...

Hun har endelig forstått prinsippet om å gi beskjed når hun skal på do (takk og lov!), men med det resutat at hun piper ved døra/vinduet/alle steder kontinuerlig. Piping = tur ut mener hun. Det er jo mye mer morsomt ute enn inne, så da piper man ved døra slik at man kommer ut. Tisse? nei, det er ikke nødvendig.. Jeg blir gal i hodet av all pipinga! <_<

Var vel egentlig ingenting jeg ville med dette innlegget, annet enn å få ut litt pipe-frustrasjon. Nå har tutta sovna, så da kan jeg gjøre noe i huset annet enn å høre på piiiiiiiiiiiping :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en fin blanding av det meste. :P Har ei som piper jeg også, men hun lager ikke en lyd når hun må ut. Hun piper når hun maser på oppmerksomhet, når hun blir overlykkelig når typen kommer hjem o.l.. Vi har oversett det helt fra begynnelsen, men typen er litt blaut og snakker ofte til henne når jeg ikke er hjemme og hun syter - så tror det har blitt forsterket.. Men hun har heldigvis lært at det ikke hjelper å syte til meg lenge av gangen, viljen sin får hun ikke på den måten uansett.

Du må overse. Du kan gå vekk, snu hodet vekk, se opp i taket og vise tydelig at du ikke verdsetter slike lyder og at du bryr deg null. Eneste tipset jeg kommer på. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg overser det meste av pipingen, men tingen er at hun piper når hun faktisk må på do også. Syns det er litt synd å ikke lufte henne hvis hun må på do, slik at hun får intrykk av at det er greit å gå inne. Spesielt siden hun akkurat har forstått at man gir beskjed når man skal på do. Eller? Kanskje jeg er helt på vidda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke lagt merke til noen andre ting hun gjør når hun vil på do? Ser intenst på deg, prøver å fortelle deg noe med blikket, tusler hvileløst omkring, krafser på gulvet med labbene? Eller går hun noen spesielle plasser? I nærheten av døra eller noe sånt?

Jeg hører tydelig forskjell på au-piping, syte-piping, redd-piping og glad-piping for å si det sånn. I tillegg har hun mange andre små signaler hun driver med samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min valp hadde samme oppførsel som din har.. Var jo pga at jeg hadde tatt henne ut hver gang hun gikk mot døren, eller hver gang hun peip ved døren..

Det jeg begynnte å gjøre var at når hun pep ved døren gikk vi ut til det faste tissestedet. Tisset hun ikke nesten med en gang var det rett inn igjenn. Men derimot om hun tisset fikk hun en liten tur etterpå som belønning.. Etterhvert har har hun begynnt å pipe mindre og mindre.. og nå er hun 7mnd og piper bare når hun faktisk må på do..

Vet ikke om det samme vil funke for dere, men er jo vert ett forsøk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...