Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan sender man ørkenrotter til Norge i fra Oppdretter i sverige?


MegaMarie

Recommended Posts

Hvordan blir Ørkenrotter sendt i fra oppdrettere i Sverige til Norge?

Fly eller tog eller??

Og hvordan blir dette gjort? Har de spon og slikt oppi og hvilken?

Får de mat? Eller har de mat oppi reiseburet?

Noen som har erfaring med at dem blir skadet på veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg jobber får vi alltid dyrene fra sverige. Vi har flere ganger fått inn ørkenrotter. De blir kjørt i reisebur med vann. oppi reiseburet har de også da spon. Har ikke opplevd at de har blitt skadet på veien ,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ,men de kommer mest sannsynlig fra imazo ,hvis rottene også gjør det så er det kjempesynd på dem.

Imazo er navnet på en ''dyrefabrikk''

Der setter de blå rotter i en kasse og lar dem parre seg og dobbelrexer i andre kasser og lar dem parre seg osv osv.

Til slutt kommer de til norge og når folk er dumme nok til å kjøpe dem så ender de opp med blåe blødere med superdårlig gemytt.

IKKE BESTILL FRA SVERIGE ,MEN FRA NORSKE OPPDRETTERE,ELLER BARE AVSLUTT DYREHOLD I DYREBUTIKKER,BOIKOTT :)

Ikke til deg tjukken! ;)

Skal du kjøpe fra sverige (eller andre land) så må du ha tillatelse fra mattilsynet ellers så er de ulovlige,snakk med mattillsynet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sluttet å ta inn rotter for en god stund siden.... hamstere får vi som oftest fra privat, men i nød fra Imazo <_< kommer til å få sparken hvis jeg begynner å kjefte på sjefen min :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar.

Lenge til jeg skal ha ørkenrotter men når den tid kommer så blir det fra oppdretter i sverige vis jeg ikke finner noe jeg liker i butikken. Er nemlig veldig få oppdrettere i norge.

Hadde ikke tenkt å få sendt ørkenrotte i fra dyrebutikk i sverige altså. Tror den oppdretteren som jeg fant var veldig seriøs. Her er link:

http://www.freewebs.com/twistersgerbiler/planeradekullar.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Nei ,men de kommer mest sannsynlig fra imazo ,hvis rottene også gjør det så er det kjempesynd på dem.

Imazo er navnet på en ''dyrefabrikk''

Der setter de blå rotter i en kasse og lar dem parre seg og dobbelrexer i andre kasser og lar dem parre seg osv osv.

Til slutt kommer de til norge og når folk er dumme nok til å kjøpe dem så ender de opp med blåe blødere med superdårlig gemytt.

IKKE BESTILL FRA SVERIGE ,MEN FRA NORSKE OPPDRETTERE,ELLER BARE AVSLUTT DYREHOLD I DYREBUTIKKER,BOIKOTT :P

Ikke til deg tjukken! :whistle:

Skal du kjøpe fra sverige (eller andre land) så må du ha tillatelse fra mattilsynet ellers så er de ulovlige,snakk med mattillsynet :P

Imazo, Heter egentlig Trope Importen Imazo. De er ikke en dyrefrabrikk/produsent i seg selv, men de har avlere som avler for dem. Rotter som imazo leverer til dyrebutikker blir vanligvis separert etter kjønn, uhell skjer jo, og som oftest er det dyrebutikkene som setter alle rottene i samme bur.

Hos Imazo får man ikke tak i rex, dobbelt rex, fuzz eller andre varianter.

De "ultra fancye" utgavene har dyrebutikken tatt til seg fra provat personer. Hos Imazo

Man får kun "hetterotte mix" (altså hooded og husky), blå rotter eller dumbo rotter. Fargene varierer etter hva de har inne og ikke. Alle Imazo rotter er ikke nødvendigvis fra sverige, men også Danmark og Finnland. Jeg synes ikke du, "puddellover" skal uttale seg så mye om Imazo, når du ikke vet helt hva du snakker om. Jeg har selv jobbet i dyrebutikk, og har selv ringt Trope Importen.

Og alle blåe rotter er ikke aggressive eller blødere. Jeg har blå rotter (antakeligvis stammer de fra Imazo) og de er ikke blødere eller aggressive. Har hatt større problemer med "vanlige hette rotter og huskyer" enn med de mer fancye rottene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier det etter det jeg har sett blitt skrivd på forumet...

Jeg sier ikke at det ER sånn..

Ser det...

Imazo er navnet på en ''dyrefabrikk''

Kanksje du ikke bør skrive det som kun går som 'ryker på andre forum'?

Er bedre å gi rett infomasjon, enn å slenge dritt som andre sier. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...