Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundetreff

-Vilde-

Recommended Posts

Skrevet
Helg er bra, hvis vi ikke venter til skoleferien. Det er kanskje større sjanse for at det blir med flere belgierdyr da, også?

Men det er jo lenge til da...! Kan jo ha mange treff/turer før det :ahappy:

• Svar 96
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Men det er jo lenge til da...! Kan jo ha mange treff/turer før det :P

Ja, enig. Neste helg, da? En times tur i Mariannedalen trenger vel både du og hundene selvom du leser til eksamen og Lita har løpetid. Da står hun vel ikke enda?

Men uansett så foreslår jeg at vi innfører en regel om fotografering av damer i sin beste alder enten foregår bakfra, eller uten hode! :ahappy: Hilsen anonym.

Skrevet
Ja, enig. Neste helg, da? En times tur i Mariannedalen trenger vel både du og hundene selvom du leser til eksamen og Lita har løpetid. Da står hun vel ikke enda?

Men uansett så foreslår jeg at vi innfører en regel om fotografering av damer i sin beste alder enten foregår bakfra, eller uten hode! :P Hilsen anonym.

:Laugh::Laugh: Det er IKKE innvilget! Det er moro å ta bilder av deg, ihvertfall for meg :ahappy:

Men joa neste helg funker sikkert finfint! Lørdage eller søndag?

Skrevet

Hmmm... Jeg er med neste helg, men da må det bli lørdag etter 15... Hadde tenkt meg til NKK Drammen på søndagen. Ikke at dere trenger å ta hensyn til meg for å dra på tur altså, jeg kan alltids hive meg på en annen gang :P

Skrevet
Men joa neste helg funker sikkert finfint! Lørdage eller søndag?

NEI!! IKKE NESTE HELG!!

Hva med førstkommende mandag da, 2. pinsedag og fri?

Skrevet

Hvis det er Drammen neste helg, skal vi dit en av dagene. Mandag passer fint, hvis Fibi har fått ned rumpa si, eller vi sender ut melding om at alle kjønnsmodne hanner må holde seg inne. :P Skal bort klokka fem, men vi er vel hjemme før det?

Skrevet

Vi kan leke på mandag og neste helg vi! :P Hundene må jo ha tur og det ER mer hyggelig å gå sammen! :P

Mandag kl 12?

Da kommer det to deilige damer.... :P

Skrevet
Vi kan leke på mandag og neste helg vi! :P Hundene må jo ha tur og det ER mer hyggelig å gå sammen! :P

Mandag kl 12?

Da kommer det to deilige damer.... :P

Høres bra ut! :P

Mandag passer fint for meg og, men kanskje ikke dersom Fibi har tenkt å dytte bakenden sin oppi nesa på Orry :P

Skrevet
Høres bra ut! :P

Mandag passer fint for meg og, men kanskje ikke dersom Fibi har tenkt å dytte bakenden sin oppi nesa på Orry :P

Gooooood trening! *flirer*

Skrevet
Gooooood trening! *flirer*

Hehe, det er sant. Vi er med vi, kan bare hende at de flotte damene får en liten springerdott tassende etter seg med stjerner og hjerter i øynene :P

Skrevet

Ja! Jeg blir også gjerne med på mandag :icon_fun: Aysha har litt løpetid lukt igjen men ikke mye..blir det kl. 12?

Skrevet
Hehe, det er sant. Vi er med vi, kan bare hende at de flotte damene får en liten springerdott tassende etter seg med stjerner og hjerter i øynene :P

Hehe, tror nok damene takler det :P

Ja! Jeg blir også gjerne med på mandag :icon_fun: Aysha har litt løpetid lukt igjen men ikke mye..blir det kl. 12?

Hihi alle gode ting er tre, heter det ikke så...? :Laugh:

Passer det 12 for de fleste eller?

Skrevet
Hehe, tror nok damene takler det :P

Hihi alle gode ting er tre, heter det ikke så...? :Laugh:

Passer det 12 for de fleste eller?

Dette blir det store løpetispetreffet :P Men 12 passer bra for oss også!

Skrevet
Da får de andre bare innrette seg :P

Noen som trenger veibeskrivelse?

Hadde vært supert om jeg fikk vite hvordan jeg kan komme meg dit med kollektivtrafikk, har ikke bil :P

Skrevet
Hadde vært supert om jeg fikk vite hvordan jeg kan komme meg dit med kollektivtrafikk, har ikke bil :P

Du kan ta 23 bussen til Radiumhospitalet og rett ved siden av Radiumhospitalet ligger Mærradalen. Du ser hundene fra bussholdeplassen :P

Skrevet

Det kommer an på hvor du kommer fra da, men ja 23 bussen og den bussen som går for Kolsås banene går forbi der. Hvis du kommer fra Smestad så er det bare rett ned bakken så ser du oss, men hvis du kommer fra Lilleaker/Lysaker så må du gå under broen, ikke langt å gå :P

Hvis du er usikker og redd for å rote deg bort så kan du sende meg en pm så får du tlf nr mitt sånn i tilfellerottefelle :P

Skrevet

Takk for det, da burde vi finne fram! :P Vi gleder oss! Og nå må jeg virkelig huske kamera, glemmer alltid det...

Skrevet
Takk for det, da burde vi finne fram! :P Vi gleder oss! Og nå må jeg virkelig huske kamera, glemmer alltid det...

Hehe det er bra! Ellers så er vi andre som husker kamera så det går nok bra det også :P

Skrevet
ååå da skal jeg filme dem når de leker på det store jordet:) fikk videokamera til komfen :icon_fun:

Leker? :P Ååå, hvor lenge er tispene høyløpske, igjen? VIL VÆRE MED :P

Skrevet
Leker? :P Ååå, hvor lenge er tispene høyløpske, igjen? VIL VÆRE MED :P

Det er vel bare noen veldig få dager de virkelig kan "lage" valper, selv om tispa gjerne slipper hannhundene til likevel... Håper dere kan være med :P

Skrevet
Det er vel bare noen veldig få dager de virkelig kan "lage" valper, selv om tispa gjerne slipper hannhundene til likevel... Håper dere kan være med :P

Det blir masete for både dere og oss, hvis hun er like klar som hun er nå. Vi får se på morgenturen mandag, hvordan det går... Jeg kan ikke ta sjangsen på at hun får parret seg, så da blir jeg heller hjemme. :P

Skrevet
Det blir masete for både dere og oss, hvis hun er like klar som hun er nå. Vi får se på morgenturen mandag, hvordan det går... Jeg kan ikke ta sjangsen på at hun får parret seg, så da blir jeg heller hjemme. :P

Ja, det skjønner jeg veldig godt, bedre føre var enn etter snar. Min er ikke sånn at han prøver seg direkte, men han "flørter" veldig hvis han får lov. Og det stresser han jo opp veldig... Håper dere får vært med, hvis ikke får vi bare få til en ny tur snart :P *krysser fingre*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...