Gå til innhold
Hundesonen.no

Bryllup


Guest Jonna

Recommended Posts

Guest Jonna

Jeg skal i brylupp i helgen til en av mine nærmeste venniner, og jeg står hennes kommende mann ganske nært også.

Det jeg trenger hjelp til er å finne ett kort dikt/sitat som er fint å ha i kortet. Jeg er ikke noe flink skribent selv desverre <_<

Håper noen har noen gode forslag der ute :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Du kan jo leite litt rundt på denne siden her og se om du finner noe.

Takk, jeg fant ett brukbart ett. Men for det meste var alt om brylupp og eksteskap med en litt negativ undertone :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ene bibelverset fra korinterne er utrolig fint til sånt. Det som er noe a la ;"Kjærligheten tåler alt, er ikke hevnmodig osv." Veldig mye brukt i bryllup, og det står ingenting om kristendom midt i sitatet, så brudeparet behøver ikke å være personlig kristne for at det skal fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Jeg synes det ene bibelverset fra korinterne er utrolig fint til sånt. Det som er noe a la ;"Kjærligheten tåler alt, er ikke hevnmodig osv." Veldig mye brukt i bryllup, og det står ingenting om kristendom midt i sitatet, så brudeparet behøver ikke å være personlig kristne for at det skal fungere.

:ahappy: akkurat det med kristendom kan jeg droppe med en gang. Veninnen min er muslim. Så ikke noen sitater som har noe med religion å gjøre. (dem skal borgerlig).

Fant ett jeg likte. Hva sier dere?

Eksteskapet er ingen tilstand, det er bevegelse, ett uenderlig eventyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fikk jeg til mitt bryllup, skrevet av forfatteren Gibrand (hvem nå enn det er :ahappy: )

Dere har funnet sammen og skal være sammen for bestandig

Dere skal være sammen når dødens hvite vinger legger seg over deres dager

Men la det være avstand i deres samvær og la himmelens vidder danse mellom dere

Elsk hverandre - men gjør ikke kjærligheten til et bånd

La den heller være et bevegelig hav mellom deres sjelers kyst

Gi hverandre brød - men spis ikke av det samme brødet

Syng og dans og vær glade - men la den andre få være alene

Slik strengene i en lutt er adskite, selv om de skjelver i den samme musikk

Gi deres hjerter, men ikke i den andres varetekt

For bare livets bånd kan holde hånd om deres hjerter

Å stå sammen - men ikke alt for nære hverandre - for templets pilarer står atskilte og eiketreet og sypressen vokser ikke i hverandres skyer

Ironisk nok ble vi skilt etter kort tid, men jeg antar det ikke har noe med diktet å gjøre.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...