Guest Jonna Skrevet 23. Mai 2007 Rapporter Skrevet 23. Mai 2007 Jeg skal i brylupp i helgen til en av mine nærmeste venniner, og jeg står hennes kommende mann ganske nært også. Det jeg trenger hjelp til er å finne ett kort dikt/sitat som er fint å ha i kortet. Jeg er ikke noe flink skribent selv desverre <_< Håper noen har noen gode forslag der ute
Nirm Skrevet 23. Mai 2007 Rapporter Skrevet 23. Mai 2007 Du kan jo leite litt rundt på denne siden her og se om du finner noe.
Guest Jonna Skrevet 23. Mai 2007 Rapporter Skrevet 23. Mai 2007 Du kan jo leite litt rundt på denne siden her og se om du finner noe. Takk, jeg fant ett brukbart ett. Men for det meste var alt om brylupp og eksteskap med en litt negativ undertone
tuppetroll Skrevet 23. Mai 2007 Rapporter Skrevet 23. Mai 2007 Jeg synes det ene bibelverset fra korinterne er utrolig fint til sånt. Det som er noe a la ;"Kjærligheten tåler alt, er ikke hevnmodig osv." Veldig mye brukt i bryllup, og det står ingenting om kristendom midt i sitatet, så brudeparet behøver ikke å være personlig kristne for at det skal fungere.
Guest Jonna Skrevet 23. Mai 2007 Rapporter Skrevet 23. Mai 2007 Jeg synes det ene bibelverset fra korinterne er utrolig fint til sånt. Det som er noe a la ;"Kjærligheten tåler alt, er ikke hevnmodig osv." Veldig mye brukt i bryllup, og det står ingenting om kristendom midt i sitatet, så brudeparet behøver ikke å være personlig kristne for at det skal fungere. akkurat det med kristendom kan jeg droppe med en gang. Veninnen min er muslim. Så ikke noen sitater som har noe med religion å gjøre. (dem skal borgerlig). Fant ett jeg likte. Hva sier dere? Eksteskapet er ingen tilstand, det er bevegelse, ett uenderlig eventyr.
ellish Skrevet 23. Mai 2007 Rapporter Skrevet 23. Mai 2007 Ja, det var ett kjempefint sitat! Jeg hadde blitt kjempeglad om noen skrev noe slikt i ett kort til meg i mitt bryllup! Ikke noe sånt som alle skriver liksom.
Guest 2ne Skrevet 24. Mai 2007 Rapporter Skrevet 24. Mai 2007 Dette fikk jeg til mitt bryllup, skrevet av forfatteren Gibrand (hvem nå enn det er ) Dere har funnet sammen og skal være sammen for bestandig Dere skal være sammen når dødens hvite vinger legger seg over deres dager Men la det være avstand i deres samvær og la himmelens vidder danse mellom dere Elsk hverandre - men gjør ikke kjærligheten til et bånd La den heller være et bevegelig hav mellom deres sjelers kyst Gi hverandre brød - men spis ikke av det samme brødet Syng og dans og vær glade - men la den andre få være alene Slik strengene i en lutt er adskite, selv om de skjelver i den samme musikk Gi deres hjerter, men ikke i den andres varetekt For bare livets bånd kan holde hånd om deres hjerter Å stå sammen - men ikke alt for nære hverandre - for templets pilarer står atskilte og eiketreet og sypressen vokser ikke i hverandres skyer Ironisk nok ble vi skilt etter kort tid, men jeg antar det ikke har noe med diktet å gjøre.. hehe
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar