Rabalder Skrevet 20. Mai 2007 Rapporter Share Skrevet 20. Mai 2007 Må bare legge ut noen bilder av lille Tino En nydelig liten blanding av shih Tzu og Bichon Havanais på 8 uker. Han er min mor og søsters hund, altså ikke min, men jeg tar meg av klipp av pels og skal passe han i ferier o.l. Før klipp Etter første klipp, bare for å få vekk pelsen fra øynene slik at han fikk se. Siste klipp og så utrolig søt Han er en ganske smart og livlig liten valp, men har også en god av knapp. Han har ikke hatt et eneste uhell på 3 døgn og sovner med en gang han blir lagt i sengen sin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Maritus Skrevet 21. Mai 2007 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2007 Sååå søt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marianne Skrevet 21. Mai 2007 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2007 Så skjønn han er! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 21. Mai 2007 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2007 ÅÅ så søt. Man skulle registrert blandingsraser altså, også kunne dem gå på utstilling ogs likt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
siljestokka Skrevet 23. Mai 2007 Rapporter Share Skrevet 23. Mai 2007 Å så skjønn da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TineSimbaNana Skrevet 23. Mai 2007 Rapporter Share Skrevet 23. Mai 2007 Så skjønn da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PhoNuLi Skrevet 24. Mai 2007 Rapporter Share Skrevet 24. Mai 2007 Nydelig vofs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabalder Skrevet 9. Juni 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9. Juni 2007 Mer bilder av Tino Jeg har passet han en uke nå og han er jo bare herlig. Han er ganske tøff til å være så liten og har veldig lyst til å være med større hunder og leke selv om han blir tråkket på. Har klippet han helt nå, skulle egentlig bare klippe litt på lengden, men så fant jeg fort ut at klippemaskinen ikke var særlig god og det endte med at han ble ganske kort. Løpe etter Balder Sovner søtt på fanget til fremmede Jeg kaller han bare lille piraja! Kjekt å sitte i vinduskarmen Traff på hestevennen til Balder, men det var fryktelig skummelt og hesten måtte knurres og bjeffes på. Poserer fint Ser veldig opp til Onkel Balder Sover søtt På sosialiseringstur i Sandnes under sandnesuka Hilser på "stor og svart" hund. Må bite Onkel Balder i øret Balder lar han ikke slippe unna med det og må vise hvem som bestemmer Etter "bank" må man smiske Blitt gode venner og sover søtt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbogutten Skrevet 9. Juni 2007 Rapporter Share Skrevet 9. Juni 2007 Utrolig søte begge to :P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huldra Skrevet 10. Juni 2007 Rapporter Share Skrevet 10. Juni 2007 Så skjønn han var! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aya Skrevet 10. Juni 2007 Rapporter Share Skrevet 10. Juni 2007 Naaw:D Jeg gleder meg til å kosemose med han på leiren iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabalder Skrevet 10. Juni 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10. Juni 2007 Naaw:D Jeg gleder meg til å kosemose med han på leiren iallefall. Tror Tino kommer til å kose seg i hjel sammen med valpesyke hundemennesker og forskjellige valper Film av Balder og Tino som leker kan sees HER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 10. Juni 2007 Rapporter Share Skrevet 10. Juni 2007 Så bitteliten og søt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabalder Skrevet 15. Juni 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. Juni 2007 Tino fikk nytt navn i dag, nå heter han Tino Tøff. Han er nå 11 uker og var med Balder på badetur i dag. Først stod han og pep og trippet når Balder apporterte ballen, så plutselig ploppet han uti og la på svøm Han var så stolt etterpå og skulle gå hele veien hjem selv, en sta liten tøffing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 15. Juni 2007 Rapporter Share Skrevet 15. Juni 2007 ÅÅ så søt. Man skulle registrert blandingsraser altså, også kunne dem gå på utstilling ogs likt Eh, hvorfor? Får å støtte blandings avl ? Tino Tøff var kjempe søt! Han minte meg litt om en cavalier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabalder Skrevet 15. Juni 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. Juni 2007 Tino Tøff var kjempe søt! Han minte meg litt om en cavalier Hehe det er flere hundefolk som har trodd han var en feilfarget cavalier eller cavalierblanding Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Havana Skrevet 17. Juni 2007 Rapporter Share Skrevet 17. Juni 2007 Søt liten tøffing det der, ja Skjønner godt at folk kan tro at det er cavalier i han. Er han 50/50 blanding? Ser ut som om han har fått mer fra shih-tzuen enn fra havanaisen i utseendet. ÅÅ så søt. Man skulle registrert blandingsraser altså, også kunne dem gå på utstilling ogs likt Havanais/shih-tzu-blandingen er det faktisk flere som driver bevisst avl på, og de har som mål at den skal få status som egen rase. (Om de lykkes med det er selvfølgelig et helt annet spørsmål...) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabalder Skrevet 17. Juni 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17. Juni 2007 Søt liten tøffing det der, ja Skjønner godt at folk kan tro at det er cavalier i han. Er han 50/50 blanding? Ser ut som om han har fått mer fra shih-tzuen enn fra havanaisen i utseendet. Havanais/shih-tzu-blandingen er det faktisk flere som driver bevisst avl på, og de har som mål at den skal få status som egen rase. (Om de lykkes med det er selvfølgelig et helt annet spørsmål...) Både moren og faren er blandinger, faren så mest ut som shih tzu og moren som havanaise. Vet ikke helt hvor mye det er av hver rase. Alle valpene lignet mest på faren i dette kullet. Dette kullet var ikke helt planlagt slik jeg har forstått det, da moren nylig var blitt overtatt og ting skjedde Har sett nå etter Tino kom inn i familien at det er en god del shih tzu/ bichon blandinger både på finn og på blocket, så de er tydeligvis populære. At det er folk som prøver å få det til egen rase ble vi ikke klar over før i ettertid. Men han har hvertfall endret mitt syn på små hunder, ikke at jeg hadde noen voldsomme fordommer, men han har åpnet øynene mine litt mer for slike små og vist at de faktisk er like mye hund som de store Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Havana Skrevet 17. Juni 2007 Rapporter Share Skrevet 17. Juni 2007 Har sett nå etter Tino kom inn i familien at det er en god del shih tzu/ bichon blandinger både på finn og på blocket, så de er tydeligvis populære. At det er folk som prøver å få det til egen rase ble vi ikke klar over før i ettertid. Men han har hvertfall endret mitt syn på små hunder, ikke at jeg hadde noen voldsomme fordommer, men han har åpnet øynene mine litt mer for slike små og vist at de faktisk er like mye hund som de store Det virker som om det har blitt en trend å blande havanais i alt mulig. (Hehe, skjønner jo at alle vil ha en bit av havanaisen ) Treffer stadig oftere på havanaisblandinger. Flere av dem viser seg å være fra planlagte kull. Jeg har truffet et par havanais/shih tzu og de har virket som om de var greie og morsomme hunder, uten at jeg fikk tid til å bli så veldig godt kjent med dem. Kjempeflott at Tino har endret synet ditt på små hunder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baby Skrevet 17. Juni 2007 Rapporter Share Skrevet 17. Juni 2007 Nydelig. lignet litt på Cavalier ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tine Skrevet 18. Juni 2007 Rapporter Share Skrevet 18. Juni 2007 Vakker, lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar