Gå til innhold
Hundesonen.no

Lille Tino Tøff


Rabalder

Recommended Posts

Må bare legge ut noen bilder av lille Tino ;)

En nydelig liten blanding av shih Tzu og Bichon Havanais på 8 uker.

Han er min mor og søsters hund, altså ikke min, men jeg tar meg av klipp av pels og skal passe han i ferier o.l.

IMGP8456biltur.jpg

Før klipp

IMGP8480hjemme.jpg

Etter første klipp, bare for å få vekk pelsen fra øynene slik at han fikk se.

stetino.jpg

Siste klipp og så utrolig søt ;)

Han er en ganske smart og livlig liten valp, men har også en god av knapp. Han har ikke hatt et eneste uhell på 3 døgn og sovner med en gang han blir lagt i sengen sin :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Mer bilder av Tino :P

Jeg har passet han en uke nå og han er jo bare herlig. Han er ganske tøff til å være så liten og har veldig lyst til å være med større hunder og leke selv om han blir tråkket på.

Har klippet han helt nå, skulle egentlig bare klippe litt på lengden, men så fant jeg fort ut at klippemaskinen ikke var særlig god og det endte med at han ble ganske kort.

IMGP8819.jpg

Løpe etter Balder

IMGP8841.jpg

Sovner søtt på fanget til fremmede :P

IMGP8866.jpg

Jeg kaller han bare lille piraja!

IMGP8885.jpg

IMGP8920.jpg

Kjekt å sitte i vinduskarmen

IMGP8930.jpg

Traff på hestevennen til Balder, men det var fryktelig skummelt og hesten måtte knurres og bjeffes på.

IMGP8934.jpg

Poserer fint

IMGP8952.jpg

Ser veldig opp til Onkel Balder

IMGP8966.jpg

Sover søtt

IMGP8968.jpg

På sosialiseringstur i Sandnes under sandnesuka

IMGP8986.jpg

Hilser på "stor og svart" hund.

IMGP9039.jpg

Må bite Onkel Balder i øret :P

IMGP9034.jpg

Balder lar han ikke slippe unna med det og må vise hvem som bestemmer

IMGP9032.jpg

IMGP9043.jpg

Etter "bank" må man smiske

IMGP9022.jpg

Blitt gode venner og sover søtt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tino fikk nytt navn i dag, nå heter han Tino Tøff.

Han er nå 11 uker og var med Balder på badetur i dag. Først stod han og pep og trippet når Balder apporterte ballen, så plutselig ploppet han uti og la på svøm :Laugh: Han var så stolt etterpå og skulle gå hele veien hjem selv, en sta liten tøffing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søt liten tøffing det der, ja :lol: Skjønner godt at folk kan tro at det er cavalier i han. Er han 50/50 blanding? Ser ut som om han har fått mer fra shih-tzuen enn fra havanaisen i utseendet.

ÅÅ så søt.

Man skulle registrert blandingsraser altså, også kunne dem gå på utstilling ogs likt :lol:

Havanais/shih-tzu-blandingen er det faktisk flere som driver bevisst avl på, og de har som mål at den skal få status som egen rase. (Om de lykkes med det er selvfølgelig et helt annet spørsmål...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søt liten tøffing det der, ja :lol: Skjønner godt at folk kan tro at det er cavalier i han. Er han 50/50 blanding? Ser ut som om han har fått mer fra shih-tzuen enn fra havanaisen i utseendet.

Havanais/shih-tzu-blandingen er det faktisk flere som driver bevisst avl på, og de har som mål at den skal få status som egen rase. (Om de lykkes med det er selvfølgelig et helt annet spørsmål...)

Både moren og faren er blandinger, faren så mest ut som shih tzu og moren som havanaise. Vet ikke helt hvor mye det er av hver rase. Alle valpene lignet mest på faren i dette kullet. Dette kullet var ikke helt planlagt slik jeg har forstått det, da moren nylig var blitt overtatt og ting skjedde :lol:

Har sett nå etter Tino kom inn i familien at det er en god del shih tzu/ bichon blandinger både på finn og på blocket, så de er tydeligvis populære. At det er folk som prøver å få det til egen rase ble vi ikke klar over før i ettertid.

Men han har hvertfall endret mitt syn på små hunder, ikke at jeg hadde noen voldsomme fordommer, men han har åpnet øynene mine litt mer for slike små og vist at de faktisk er like mye hund som de store :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett nå etter Tino kom inn i familien at det er en god del shih tzu/ bichon blandinger både på finn og på blocket, så de er tydeligvis populære. At det er folk som prøver å få det til egen rase ble vi ikke klar over før i ettertid.

Men han har hvertfall endret mitt syn på små hunder, ikke at jeg hadde noen voldsomme fordommer, men han har åpnet øynene mine litt mer for slike små og vist at de faktisk er like mye hund som de store :lol:

Det virker som om det har blitt en trend å blande havanais i alt mulig. (Hehe, skjønner jo at alle vil ha en bit av havanaisen :rolleyes:) Treffer stadig oftere på havanaisblandinger. Flere av dem viser seg å være fra planlagte kull. Jeg har truffet et par havanais/shih tzu og de har virket som om de var greie og morsomme hunder, uten at jeg fikk tid til å bli så veldig godt kjent med dem.

Kjempeflott at Tino har endret synet ditt på små hunder :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...