Gå til innhold
Hundesonen.no

Trening eller noe?

Ingvild

Recommended Posts

Skrevet

Nå er det alt for lenge siden vi har gjort noe! Jeg foreslår trening. Aner ikke hvor og når da men, hehe, vi må bare få i gang noe igjen.

Førstkommende søndag er jeg opptatt, helga etter likeså. Men det betyr jo ikke at dere andre ikke kan ha noe. Hva med mandag 28. mai - er det ikke fridag for alle da?

Skrevet

Hvis det er fridag kommer vi :o

Nå som det er lysere om kvelden, trenger vi ikke og ha det på helgedager da. Men på ettermiddagen på hverdager f.eks.

Skrevet

Jeg er opptatt hver kveld denne uka i alle fall... Kan vi ikke bare si at vi tar et eller annet på mandag den 28.? Da har vi jo hele dagen å ta av, liksom. :o

Skrevet
greit for meg..... Kommer fra melhus så for meg så hadde det vært greit å ikke byttet buss men.

Er mye borti der med familie (samt Buvika og Orkganger)

Kanskje vi kan møtes i Melhus en gang?? :innocent:

Skrevet

Æsj! De her hjemme har planlagt hyttetur fra lørdag til mandag :ahappy:

Men kanskje jeg kan være med likevel! Spørs hvordan været blir der.

Guest Christine
Skrevet

Jeg kommer kanskje.

Ingen som blir med på tur istedenfor da?

Skrevet

Organiserings-og-ta-ansvar-for-at-ting-skjer-egenskapen min har vært litt slått av i det siste, men jeg skal poste forslag om tid og sted osv når jeg en gang kommer hjem i løpet av kvelden/natta. Det er jo bare å gjøre det dere andre også!

Skrevet

Okei, her kommer forslag:

Trening (lydighet/triks/freestyle/whatever) og skravling på skolegården til Trondheim Katedralskole (Munkegata 8 - ligger mellom Munkegata, Prinsens gate, Bispegata og Erling Skakkes gate). Kamera blir i alle fall med herfra. Oppmøte sånn ca kvart på to, pluss/minus, avhengig av når busser går osv.

Så kan man komme med endringer som man vil. :P

Guest Christine
Skrevet

Vi kommer mest sannsynelig ikke.

Edit:

Nei, vi kommer ikke.

Guest Christine
Skrevet

Drar opp tråden litt igjen nå jeg.

Vi kommer kanskje, men ingen som vil være med på skogstur istedenfor altså? (A)

Skrevet
Drar opp tråden litt igjen nå jeg.

Vi kommer kanskje, men ingen som vil være med på skogstur istedenfor altså? (A)

Jeg vil gjerne være med på skogstur.. det er det samme for meg hva det blir :P

Guest Christine
Skrevet

Hmm.. Jeg kommer mest sannsynelig ikke nå..

Mamma og pappa reiser på hytta for å vaske litt osv i morgen, så jeg vurderer å bli med for å få gått meg en skikkelig lang tur i terrenget..

Skrevet

Jeg kan godt bli med på skogstur! Gjerne et sted hvor ingen andre går, haha. Vi kan godt ha det oppi Bymarka eller noe, men der er jeg ikke spesielt godt kjent.

Skrevet

Nå har min mor overtalt meg til å bli med på tur helt fra Ila til Bosberg (på Byneset) i morgen, så vi får heller ha en tur eller trening til gode en annen gang! Kanskje en kveld til uka eller noe om det blir fint og deilig vær?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! valpen vår på 14 uker har egentlig vært eksemplarisk, bortsett fra litt utfordringer på natt og med bur. Men nå har det virkelig blitt ekstremt mye biting. Vi fører dagbok og ser at det sammenheng mellom overstimulering og lite søvn som gjør at han får disse bite periodene. Det går ikke an å avlede han med gobiter, bein eller ignorering og vi må sette han i timeout for å roe han.    noen som har noen tips til å håndtere dette? Han biter oss til blods og sikter fast når han skal følges i timeout eller ut for å gå på do. Vi vet vi skal prøve å unngå overstimulering og at han må få mer søvn. Men enn så lenge har vi slitt litt med å få han til å roe seg alene på dag og kveldstid 
    • Hei! Jeg var på tur med min hund i Rogalands området i går. Han var i bånd på fjellet. Midt på turen traff vi på en løs hund. Jeg ropte vent på den flere ganger da jeg ikke så eier. Eier hørte mine rop og prøvde å kalle inn sin hund. Den hørte ikke etter og jeg tok min hund (i bånd) mellom beina mine. Jeg ropte og spurte om den var vennlig, svaret jeg fikk var at det visste han ikke. Jeg sa han måtte skynde seg og komme, for å få sin hund under kontroll. Hunden løp bort til min og det ble fullt angrep. Eier nådde frem og regelrett banket opp sin egen hund (slag og spark) for å få den unna.jeg holdt min hund hele tiden, mellom beina mine i bånd. Eier fikk hunden vekk og jeg sa de skulle komme seg bort med en eneste gang. Nå er det flere ting jeg lurer/angrer på. For det første så ble hunden min skadet (bare små skraper men allikevel) og jeg aner ikke hvordan angripende hund har det etter han fikk en slik behandling fra sin eier. Videre ropte jeg til dem at det er lurt å ha hunden i bånd når den ikke reagerer på innkalling, men fikk til svar at det ikke er båndtvang i området. Dette reagerer jeg veldig på. Man skal vel vitterlig ha hunden i bånd dersom den ikke svarer på innkalling og angriper andre? (I bånd) synes ikke dette er en hund som skal gå løs i naturen. Hva kan jeg gjøre?
    • Takk. Vi har nå prøvd med frokost kl 07-08, middag 14-15 og kvelds 19.30-20 tiden. Så får vi se hvordan det går seg til.
    • Neppe. Hvis du ser på rasekatter ville jeg først og fremst satt meg inn i gemytt og behov hos de ulike. 
    • Tror dere at det er lurere med en ekstra stor katt? Sånn som Maine Coon ?  Da kan den sikkert forsvare seg mere og hundene kanskje ser dem på en annen måte når de er større?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...