Gå til innhold
Hundesonen.no

Ørkenrotte vs Hamster vs Mus vs Tamrotte

MegaMarie

Ørkenrotte vs Hamster vs Mus vs Tam Rotte  

11 stemmer

1. 1.

• Ørkenrotte
      0
    • Hamster
      0
    • Mus
      2
    • Tam Rotte
      9

Recommended Posts

Skrevet

Jeg syns alle disse 3 øverste gnagerne viker kjempe kjekke.

Jeg tok med rotte fordi det er sikkert mange som har mye godt å si om dem også, og jeg vil høre det.

Så når den tid kommer at jeg kan kjøpe en av disse (eller noe annet vis jeg ikke liker noen av dem da) så kommer jeg til å ha et tøft valg.

Derfor vil jeg vite hva dere syns. Når du stemmer hamster gjelder også dverghamster.

Når dere skal si hvorfor så si hvorfor du ikke valgte dem andre f.eks:

Jeg valgte Ørkenrotte isten for hamster fordi de bråker mindre.

Eller:

Jeg valgte Tam rotte isteden for Mus fordi de er smartere.

Skrevet

Vel,jeg syns rotter er noe av de mest fantastiske og morsomste og mest hengivne dyr jeg noen gang har vært borti.

Det som er med dem er at de har desverre et litt dårlig imunnforsvar,men det og ha en rotte er virkelig vært det!

De skal være to og to av samme kjønn,hvis du ikke har lyst på 10 nye unger 1 gang i måndten..

Og de er flokkdyr ,to og flere er toppers! :o

Jeg har hatt rotter som er så tamme at de går opp trappen ,og inn på rommet mitt og sier natta,for å så gå ned i buret sitt og legge seg for kvelden.

Utrolig intellegente er de å ;D

Skrevet

Jeg svarte mus, men er egentlig ikke helt sikker. Har hatt både hamster, mus og tam rotte, ikke ørkenrotte, men har venner som har hatt det. Så jeg kjenner til alle.

Rotter er kjempe kjekke dyr, og veldig inteligente, men de trenger også store bur, masse plass og de kan lukte en del. Kjekke er jo at du også kan ha flere om gangen da ;)

Hamster er mindre, trenger litt mindre bur og plass, lukter også mindre. Men de kan igjen være litt kjedelige etter min mening da, eller vertfall for min del. Kan bare ha en, visst en ikke har dverg. ;)

Mus er enda mindre igjen, men vil ikke anbefale mindre bur enn hamster, svært aktive dyr og morsomme å se på ;) Syns nok det at mus er best likevell, de kan du også ha flere av om gangen.

Ørkenrotte, vil jeg ikke utale meg noe om, siden jeg ikke har hatt det selv. Men det er veldig fine dyr det også ;)

Gnagere generellt er ganske fine dyr :o

Skrevet

Mus stinker, hamstere er kjedlige, ørkenrotte har jeg ikke hatt, måtte gått for rotte såfall, de er liksom litt mer aktive og har mer personlighet syns jeg det virker som.

Skrevet
Mus stinker, hamstere er kjedlige, ørkenrotte har jeg ikke hatt, måtte gått for rotte såfall, de er liksom litt mer aktive og har mer personlighet syns jeg det virker som.

Amen!

Mus er nok noe av de mest illeluktende dyrene jeg har vært utfor ,samme med hamstre ,kjedlige er de å.

Hamstret mitt er nok i det dummeste laget så hun er litt morsom :o

Ørkenrotter skal vel være flere og de trenger vel litt store bur?

Rotter er nok de som har personlighet og de stinker på langt nær så mye som mus og hamstre!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...