Gå til innhold
Hundesonen.no

Lang ventetid

Guest Gråtass

Recommended Posts

Guest Gråtass
Skrevet

Hvorfor er det sånn at den siste måneden i drektigheten går tiden så utrolig sakte? De første 10 mnd syns jeg har liksom svosjet avgårde, men nå som det bare er to uker igjen, så skjer det masse forandringer i merra, men ikke noe føll har kommet enda.

Jeg blir så frustrert over denne ventetiden og spenningen er så stor.....

Andre som venter føll og er like lei?

Skrevet

Nope, men jeg har vært i akkurat samme situasjon! Og det er helt forferdelig!

Vi hadde to hopper som ble parret samtidige.. Så "tegn" en måned før følling :rolleyes:

SÅ kom endelig ene føllet, og vi ventet det andre de samme dagene, men neida, veslehoppa kneip igjen i to uker om jeg husker rett :glare: Det kom den eneste natta vi ikke var oppe for å se om det hadde kommet noe... hehe

Skrevet

For det føre 11 månder er alt for lenge, jeg synes drektighets tiden skal bli redusert til 2-3 måånder (HAHA)

Vår alvs hoppe skal pares i morgen faktisk, men vi har tatt i mot mange føll både våre egne og andres her hjemme. De to siste månedene er spennende synes jeg. Hesten skal jo ikke ris da og så går hun der og venter nett som deg. vi får somregel føllene i mar og da går mor og føll løs i blomster enga, gjett om vi har mange slike bilder :)

Guest Gråtass
Skrevet

Nå har fete-damen lurt meg i hele dag. Jeg var hellig overbevist om at idag, måtte lille nurket komme. Merra rant over med melk,jo-jo temp, slapp i krysset, sovet halve dagen, ikke så mye matlyst. Alle de klassiske tegn på at nå skjer det snart noe, men neida.... Ingen føll enda. Nå slenger jeg dem inn, så håper jeg at hun får det lille etterlengtede nurket i løpet av kvelden/natta.

Oppdateringer kommer om det er ønskelig.

Guest Gråtass
Skrevet

Nope. Sjekket kl 00 og 02 i natt, sov til 08, sjekket igjen da, la meg litt igjen. Slapp ut hestene kl 10. Temp svinger hele tiden mellom 37,2 - 38,3. Jeg blir snart rar av dette, men mest av mangel på søvn tror jeg...zzzz. Gode råd for å framskynde fødsel? Anyone?

Guest Gråtass
Skrevet

Endelig har lille føllet kommet! Han ble født i går 23.05.07 kl 10.00 og er en langbeint nydelig hingst. Navnet hans er Fresken.

Bildespam kommer når jeg finner ut hvordan jeg gjør bildene mindre.

Guest Gråtass
Skrevet

Jeg prøver med noen bilder.. Her er han 20 min gammel

Han er forøvrig svart med stor stjerne ellers ingen avtegn..

Guest Gråtass
Skrevet

Prøver igjen... Her er han 3 timer gammel og har kommet ut på beite sammen med mamma'n sin

Og her er han 1 døgn gammel

Av en eller annen grunn blir bildene enten kjempesmå eller kembostore...

Guest Gråtass
Skrevet

Ja ikke sant, han er bare det nuuuudeligste lille føllet, ever.. smelt! Prøver alt jeg kan, men jeg og data er liksom ikke helt kompatibelt. Argh! Har masse fine bilder av han. Skal prøve å komprimere de litt til.

Skrevet
Ja ikke sant, han er bare det nuuuudeligste lille føllet, ever.. smelt! Prøver alt jeg kan, men jeg og data er liksom ikke helt kompatibelt. Argh! Har masse fine bilder av han. Skal prøve å komprimere de litt til.

Du kan gjøre det i photobucket, da får du de så store som du vil ha de :ahappy:

Skrevet

ÅÅÅ så sjønn han var! Vi har fått vite at hoppa vår er drektig nå, så nå må vi vente i 11 månder. Gleder meg! Lykke til med tiden framover, masse jobb, men utrolig mye gøy :ahappy:

Guest Gråtass
Skrevet
Wow, han kommer til å bli en kjekkas :P

Så Urolig Nydelig Fresken Er. ^_^

Takk takk!

Guest Gråtass
Skrevet

Nå skjønte jeg hvorfor jeg ikke fikk lastet ned bildene, jeg trodde at selve bildefilen var for stor, men det var bare at jeg ikke hadde ryddet i kontrollpanelet mitt.

Så her er mer av Fresken:

Guest Gråtass
Skrevet

Ja han er ganske søt, men jeg var ikke klar over at de startet rampingen i så ung alder.. Han er tre dager gammel og har funnet ut at det går sport i å herpe gjerder... ARGH!

Skrevet

Noe så nydelig :P . Gleder meg til flere bilder. Har et bilde i hodet av deg og huset i skogen med hester og hunder i skjønn harmoni! :P

Guest Gråtass
Skrevet

Ja det er riktig så idyllisk kan jeg si deg.. Det eneste som mangler nå er ett valpekull som spinner rundt på tunet hele dagen.. Men det får bli en annen gang..

Flere bilder av Fresken-bølla kommer senere..

......................To be continued!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...