Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp med wordpress


MarieR

Recommended Posts

Vi driver og lager blogg til klassen på wordpress, og vil gjerne ha en fast tekst/post øverst på siden uten at den flytter seg nedover etterhvert som vi skriver nye poster. Noen som vet hvordan vi får til dette? Har laget en slik post, men de nye postene kommer over den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å finne en løsning på det der selv, men fant ingen...

Om man lagrer som side i stede for innlegg så får man i d minste en fast link til en fst side i toppen, men selve siden vises ikke når man går inn, eventuelt mkan man sette domene-forwarding til adressen for den faste siden, så kan folk navigere seg til Hovedsiden/artikklene etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få til det må du ha en plugin, du finner masse her: http://wp-plugins.net/. Den må lastes opp på maskinen og så videre inn via ftp til wordpressfilene dine. Så går du inn på kontroll panelet og klikker på plugins og aktiverer den der. Da får du en statisk forside, der ingenting annet enn velkomstsiden din dukker opp.

Håper det var til hjelp. Jeg har ørten plugins på min side, blandt annet en statisk forside. Se på den www.zizco.net. Det kreves en plugins til for å få link til de siste 10 postene. Det trenger du strengt tatt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det til :hmm:

Var bare å gå inn på den ti siste spørsmål under "do you need help" eller noe og søke på feks. front page, så fikk du opp diverse spm som hadde med det å gjøre, og det var et spørsmål som dreide seg om en fast startside. :hmm:

Man går inn på options, derettere readings. der er det to avkryssninger som gir deg muligheten til å krysse av for om du vil ha postene som forside eller en fast side. Deretter skriver du inn hvilken side du vil ha postene på, og hvilken du vil ha startsiden på :P var bedre forklart der inne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...