Gå til innhold
Hundesonen.no

Størrelse på sele, har noen sett denne?

Recommended Posts

Har sneket rundt etter en egnet sele som jeg skal bruke på lille tøtta når vi går spor. Ble anbefalt denne:

105549.jpg

De som anbefalte den sa at den fantes til "bitte små" hunder også, men finnes den til ei smal tøtte på 3kg og 24cm høy? :rolleyes: Står at den finnes i str. 1-4 men det sier meg jo igrunnen svært lite. Best hadde det jo såklart vært å prøvd den på, men det blir vanskelig. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger bittesmå seler på dyrebutikker. Det beste er å ta hunden med seg inn på butikken og prøve. Det er ingen problemer det - har selv dratt Amigo gjennom svære kjøpesentra for å komme til dyrebutikken.

Synes det er best å prøve utstyr som kløv, sele der og da - så slipper du å bomme på størrelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ekstremt dårlig utvalg her på dyrebutikken iallefall. Jeg har den minste selen jeg fikk kjøpt der, og den liker jeg ikke særlig godt + at den faktisk er litt for stor når hun ikke har noe under. Ellers er det bare katteseler i str. kattunge som kanskje kunne passet, men de syns jeg blir for.. Ja, liker dem ikke. :) Jeg er litt småkresen på sånt.

Tenker å bestille en sele fra vibri.com når hun er blitt rundt året så jeg veit at hun ikke plutselig vokser mer.. Men den blå der så jo så god ut..

Er ikke ALLTID man finner det man vil ha til små hunder! Ofte man finner noe man vil ha også finnes det bare til de større. (Dedikert til de som alltid klager så over at det bare er utstyr til små hunder i butikker!)

Er nemlig ganske lite skikkelig utstyr til små hunder, som gode seler og sånne ting. >_> Vil ha en sele som belaster nakke og hals LITE, så da må den gå langt ned på brystet og helst i en sånn V-form. Da blir det vel minst trykk på halsen når hun går med nesa limt i bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover du aldri?? :)

uansett; jeg har en lignende sele (ikke fra jokke, men men). Den jeg har, kjøpte jeg på NKK Trd, og der tok de mål av Tulla, etter å ha prøvd flere seler på henne. De målte litt her og der (ikke spør meg hvor), og så lagde de en sele ut i fra de målene og sendte hjem til meg med post. Veldig okei egentlig. Fikk den i den fargen jeg ville (blå), og med den "paddingen" jeg ville (fleece). Jeg så selvsagt ikke på hvor små selene var, men skulle tro de kunne lage små seler også. *Går og sjekker merkenavnet* Det står: "Norsk produsert. Rendalen 62469091" Antar det er et tlfnr de tallene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke inatt ivæffal! Er rimelig -_- nå! Kjenner øynene blir smalere, og smalere, og smalere... I nord-norge har vi det lyst om natta nå, og jeg er helt døgnvill.

EDIT: kostet den mye å få laget?

Hehe.. deilig med lys, men det er jo litt dumt om man ikke får sove. Her er det ikke mørkt før elleve ca!

Den kostet like mye som de andre selene i samme størrelses-klasse, og var ganske så billig. Portoen fikk jeg gratis. Tror selen kostet ca 200, ikke mer enn 300 i alle fall. Større seler = dyrere, mindre seler = billigere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en sele hos dyrebutikken til dyreshopen og måtte faktisk opp en størrelse på Sokrates. Var i butikken å kjøpte den, hadde med Sokrates, det var veldig greitt. Føler den sitter langt nede på halsen.. kan legge ut bilde senere idag om du vil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...