Gå til innhold
Hundesonen.no

River Nova Beware of Blazing Taika (Tolleren Tekla)

Helene

Recommended Posts

04.04.2007 kom River Nova Beware of Blazing Taika (til daglig Tekla) til verden som siste valp i et kull på 5.

Per dags dato (5 1/2 uke gammel) er hun en aktiv liten frøken, som villig kommer bort for litt kos og fingerspising. Hun er trygg, og sjekker gjerne ut nye områder alene. Jeg blir stadig mer forelsket i det lille trollet, som mer enn gjerne kryper opp på fanget for en blund. love.gif

Tekla skal etter planen både stilles ut, gå agility og det er godt mulig vi prøver oss på et jaktkurs, men i første omgang er det valpekurs som står for tur. :)

IMG_1807.jpg

37 dager gammel

IMG_1796.jpg

Tekla med søstera Bluey

IMG_1789.jpg

Feite valpen på vei til "mamman" sin (mor Itana i bakgrunnen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 90
  • Created
  • Siste svar

NYDELIG valp, jeg er helt forelsket jeg :) Har sett på en del av bildene på hjemmesiden, og de er så ufattelig søte.

Men uansett, gratulerer så mye med valp, får håpe ventetiden går fort :) Og Tekla er et kjempefint navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så mye. :) Er jo rimelig forelska selv, da. Hihi.

Og er kjempefornøyd med oppdretter - både hun og tispas fôrvert (som har valpene hos seg) tar oppgaven sin svært alvorlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig nydelig :) Men er snuten hennes "lovlig" iflg standaren da? Minns å huske at de skulle ha ensfagede snuter og at leppene skulle ha samme nyanse som snutene jeg..mulig jeg husker feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig valp! :) Tollervalper er virkelig skjønne!

Men etter en kikk i rasestandarden så tolker jeg det som at Loke har rett angående fargen på nesen. det står i standarden: "Pigmentet på nesebrusk, lepper og øyelokkrender kjøttfarget tilsvarende pelsfargen, eller sort."

Tolker det som at hvitt med andre ord ikke er ønsket på nesen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så mye for koselige ord. :)

Nesa hennes jevner seg nok ut - ser forskjell for hver gang jeg besøker henne. :) Ikke uvanlig at snutene er litt flekkete mens de er små, så det bekymrer meg ikke det minste.

4 uker til henting i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer nok en gang! Tenker meg du er spent nå! :)

Skjønne lille bolle-valpen.. :D

Men du, jeg vet du har fått litt spørsmål ang navnet, men her kommer altså et til; Hvorfor heter hun Taika på slutten av kennel-navnet, og ikke Tekla? Taika er jo et "vanlig" hundenavn, og når hun uansett skal kalles Tekla til daglig, så hvorfor ikke? :D

Og bare så det er sagt altså; Tekla syns jeg var et fint navn, spesielt, men jeg likte det godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer nok en gang! Tenker meg du er spent nå! :D

Skjønne lille bolle-valpen.. :D

Men du, jeg vet du har fått litt spørsmål ang navnet, men her kommer altså et til; Hvorfor heter hun Taika på slutten av kennel-navnet, og ikke Tekla? Taika er jo et "vanlig" hundenavn, og når hun uansett skal kalles Tekla til daglig, så hvorfor ikke? :)

Og bare så det er sagt altså; Tekla syns jeg var et fint navn, spesielt, men jeg likte det godt! :D

Koselig å høre. :D Er nok et navn en må vende seg til :)

Hun heter Taika til slutt da oppdretter bestemte at tispene skulle ha Taika og hannene Poika i slutten av navnet, ettersom faren heter Lauvstuas Pèle Taikapioka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre. :D Er nok et navn en må vende seg til :)

Hun heter Taika til slutt da oppdretter bestemte at tispene skulle ha Taika og hannene Poika i slutten av navnet, ettersom faren heter Lauvstuas Pèle Taikapioka :)

Ah! :rolleyes: Da skjønner jeg! Lurte på om oppdretter skulle ha et T-navn på slutten, og kom med Taika, og så skulle hun til daglig hete Tekla, og da tenkte jeg at det hadde jo passet å ha Tekla i stedet for.. Lå og vrei meg i natt og fikk ikke sove, tenkte så masse på det.. :D Hihi.. Blazing passer jo godt også, siden hun har den fargen hun har; ild-farge liksom..

Navnet et kjempestilig, og nå som jeg vet hvorfor det er Taika, er det godkjent av meg også (som om jeg er den som skal godkjenne navn, liksom..). :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! :rolleyes: Da skjønner jeg! Lurte på om oppdretter skulle ha et T-navn på slutten, og kom med Taika, og så skulle hun til daglig hete Tekla, og da tenkte jeg at det hadde jo passet å ha Tekla i stedet for.. Lå og vrei meg i natt og fikk ikke sove, tenkte så masse på det.. :D Hihi.. Blazing passer jo godt også, siden hun har den fargen hun har; ild-farge liksom..

Navnet et kjempestilig, og nå som jeg vet hvorfor det er Taika, er det godkjent av meg også (som om jeg er den som skal godkjenne navn, liksom..). :closedeyes:

Haha, du vet din mening er av stor betydning for meg, Borghild :)

Sukk tollervalper :) Hun er kjempeherlig! Nå er det ikke så lenge til du har henne hjemme nei. Jeg likte Tekla som navn veldig godt. Litt uvanlig og ganske stilig egentlig :D

Takk for det. :) Liker å ha et anderledes navn (i motsetning til Baltus, liksom :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. :D Liker å ha et anderledes navn (i motsetning til Baltus, liksom :))

Ja jeg er helt enig i det, og vi tenkte annerledes hele veien i navneletingen. Og vi fant da et som ikke er så vanlig heller (i motsetning til Buster :D ). Jeg er litt spent på nesen hennes og hvordan den blir. Hannen vi kunne ha endt opp med hadde nesten samme nese, men vet ikke når vi får sett nye bilder av han så aner ikke hvordan den ser ut nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, du vet din mening er av stor betydning for meg, Borghild :D

Ja, det er jo klart det! Alle her på sonen forøvrig konsulterer alltid meg før de bestemmer seg for et navn! Min mening teller! :closedeyes: Hihi.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er helt enig i det, og vi tenkte annerledes hele veien i navneletingen. Og vi fant da et som ikke er så vanlig heller (i motsetning til Buster :D ). Jeg er litt spent på nesen hennes og hvordan den blir. Hannen vi kunne ha endt opp med hadde nesten samme nese, men vet ikke når vi får sett nye bilder av han så aner ikke hvordan den ser ut nå.

Dersom du ser på valpebildene av vakre Adoreas Red Anweniola, hadde hun noe av det samme:

Her, 6uker:

6ukeroppstiltlilla261.jpg

Og hun ble veldig fin, synes jeg (her ved 9mnds alder):

Sandefjord200107%20071c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...