Gå til innhold
Hundesonen.no

noen som skal delta ?

Kine Helen

Recommended Posts

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Ikkeno lydighetskonkurranse her! Men har ikke askøy hundeklubb match show ?DET kunne jeg tenkt meg! :P -god ringtrening - og man får vist frem bikkjen sin.. :wink:

Skrevet

Match show er som en utstilling,alle kan delta - hunden blir dømt mer generelt,dommer pleier være en god alround dommer - tror det går etter alder,slik vanlige klasser,og så er alle klassevinnerene igjen om BIS`en.

:P jeg syns hvertfall det virker kjempegøyt - har kun sett på da.

Men det er jo veldig gor trening for hundene som skal stilles "på orntlig" da! Med tanke på folk,andre hunder og stemningen det er rundt en ring..

Det får man ikke på en ringtrening!

Skrevet

Jeg er nesten 100% sikker på at askøy var en av de mest aktive på det! Hør med dem da! Det kostet 50.- for å delta,og det var pengepremie til vinner - pluss masse fine småting til de andre!

:P

Skrevet

Match show ser moro ut ja. :P Har bare sett på jeg og, men jeg skal stille Zico og Mammas tispe i September. :P

Det er for alle hunder over 9 mnd, også blandingshunder. :wink:

Skrevet

Jeg har meldt meg på i klasse 2 der :)

så gøy da:) da treffes vi! jeg skal ivertfall se på og har meldt meg som frivillig hvis de trenger hjelp til noe! var ikke så mange påmeldte så langt enda men:)

Skrevet

så gøy da:) da treffes vi! jeg skal ivertfall se på og har meldt meg som frivillig hvis de trenger hjelp til noe! var ikke så mange påmeldte så langt enda men:)

kommer sikkert ned der vi også siden det skal være så nærmt (skal jo værepåskolen til ungene mine bare 5minutter å gå ned der he he he

meg og Kine har nå meldt fra om at vi kan hjelpe til der så vi får se om vi får noe å gjøre på (ikke sant Kine??) :wink::wink:

Skrevet

Jhepp, da treffes vi vettu :)

Skrevet
kommer du ut og ser da calina sånn at jeg kan knipe på odin???

Si når og hvor, og tegn et kart, for jeg er IKKE kjent på askøy... :wink:

Så kommer meg og mongo! :)

Skrevet

Si når og hvor, og tegn et kart, for jeg er IKKE kjent på askøy... :wink:

Så kommer meg og mongo! :)

over broen, ta til venstre( :oops: HØYRE skulle de stå der :oops: ) ned mot kleppestø, ta til venstre i begge rundkjøringene(altså ikke den veien inn til senteret i den siste rundkjøringen men den rett før og opp en svingete langtekkelig bakke) og følg veien opp mot øvrekleppe(veiens husker jeg ikke navnet på) og ta til venstre inn til barneskolen og parker ved barnehagen, har du kjørt forbi Askøy lennsmans kontor så har du kjørt for langt da må du snu og kjøre tilbake til innkjørselen til skolen som ligger i noe som heter så fint som Ranaveien. :wink:

Skrevet
de pleier å sette opp skildt på innkjørselen.. men det står ikke tidspunkt på annonsen.. kan ikke du sende en mail/meld til else og spørre når det begynner Marit?

kan jo bare spørre henne på tirsdag for hun den mailadressen jeg har til henne er hun sjelden å sjekker(trorhun har problemer med den). :wink: er jo ikke så farlig om vi venter tirsdag med å spørre vell. :wink:

Skrevet

Calina:

Pappa hadde visst hilst på hunden din en gang han hentet mamma på et seminar... Han skrøt veldig over hvor flott den var, så hadde vært kjempemoro om du kom, så kan jeg få hilse på :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har ikke vært borti det selv personlig, men har hørt om andre som har det; og som da har betalt 'ekstra'. Dette har vært blandingsrase i tillegg.   Men som Simira skriver, avtalebrudd ja.
    • Det er avtalebrudd. Jeg har aldri hørt om eller vært borti det, men hvis de har annonsert en "vare" til en pris så er de forpliktet til den prisen hvis de har inngått en avtale med kjøper uten at noe annet er nevnt.  Hvis de FØR avtale om kjøp sier at annonsen bare er veiledende og valpen koster så mye mer så er det noe annet.  Jeg ville uansett tenkt meg grundig om før jeg evt. kjøpte av en slik oppdretter.
    • Jeg har opplevd det selv, nær familie har opplevd det, og mange jeg kjenner.    De er interessert i et kull, setter seg på valpeliste, blir godkjent som valpekjøpere, møter oppdretter. Oppdretter kyder av kjøper,og forteller at det er akkurat slike kjøpere hen er ute etter, og er veldig nøye med hvem hen selger til. Så skal valpen hentes, penger overleveres- og da har prisen vært en annen en det som sto i annonsen.  Oppdretters unnskyldninger er: Det er veldig gode valper Alle andre tar de prisene Raseannonsen er bare veiledende De har så mange på liste at de velger de som betaler mest   Og hvis en setter spørsmåltegn med det så: Ja hvis du ikke gidder å betale så mye så har jeg mange andre i kø Disse linjene selges ikke til hvilken som helst pris har du  et problem med det så er du ikke rett kjøper..   Har dere vært borti dette? 
    • Det kommer an på hunden, treningen og målet.Jeg vil alltid belønne innkalling og innkallingstrening med noe av de beste godbitene hunden kan få, fordi det er den absolutt viktigste treningen. Men belønning er ikke bare godbiter. Belønning er alt hunden vil ha. For noen hunder er det kos, mange liker leker, men godbiter er ofte den beste måten å belønne presist på. I valpe- og unghundtiden ville jeg alltid hatt en godbitpose tilgjengelig på meg, og gjerne en draleke/tauleke. De fleste som driver aktivt med hund bruker godbitposer som er enkle å åpen og lukke, og som flyttes over i lommen på det man har på deg. De første par årene er det mye godbiter "hele tiden", fordi hunden skal lære så mye nytt. Hva slags godbiter kommer an på hvor matfokusert hunden er og hva den liker. Her må du prøve deg fram litt. Til enkle hverdagsøvelser som "sitt", "gi labb" osv. kan du godt bruke tørrfõr fra dagens matrasjon hvis hunden er matglad. Godbiter fra butikk eller dyrebutikk er som oftest helt ok, men å skjære opp rent kjøtt fra påleggsskiver eller ost for eksempel er gjerne billigere. Rester av pannekaker, fiskepudding, pølser osv. er fint. Skinkeost på tube er en annen variant. Variasjon er også generelt fint. Ferske godbiter er ofte mer populært og sterkere enn tørre godbiter.  Når valpen/hunden har lært en øvelse kan man fase ut belønningen, men det kan være lurt å belønne innimellom og forsterke øvelsene over tid. Om belønningene plutselig forsvinner kan hunden miste motivasjonen for det, om den ikke finner belønning i øvelsen i seg selv. Jeg belønnet fortsatt mine hunder på 13 og 17 for innkalling (alltid), og innimellom for kontakt, lydighetsøvelser osv., men ikke hver gang slik jeg ville gjort med en valp eller unghund for eksempel.
    • Hei!  Sikkert dumt spørsmål, men jeg er likevel usikker. Det står at man skal bruke godbiter og belønne alt i starten, det er jeg helt med på, men hva slags godbiter belønner man med? Tenker på helseaspektet, dette kommer jo i tillegg til for. Hva slags godbiter bruker man til valp, og har man alle lommer fulle til en hver tid, belønner man hele tiden i lang periode? Når faser man ut? Hva slags godbit bruker man? 😊
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...