Gå til innhold
Hundesonen.no

noen som skal delta ?

Kine Helen

Recommended Posts

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Ikkeno lydighetskonkurranse her! Men har ikke askøy hundeklubb match show ?DET kunne jeg tenkt meg! :P -god ringtrening - og man får vist frem bikkjen sin.. :wink:

Skrevet

Match show er som en utstilling,alle kan delta - hunden blir dømt mer generelt,dommer pleier være en god alround dommer - tror det går etter alder,slik vanlige klasser,og så er alle klassevinnerene igjen om BIS`en.

:P jeg syns hvertfall det virker kjempegøyt - har kun sett på da.

Men det er jo veldig gor trening for hundene som skal stilles "på orntlig" da! Med tanke på folk,andre hunder og stemningen det er rundt en ring..

Det får man ikke på en ringtrening!

Skrevet

Jeg er nesten 100% sikker på at askøy var en av de mest aktive på det! Hør med dem da! Det kostet 50.- for å delta,og det var pengepremie til vinner - pluss masse fine småting til de andre!

:P

Skrevet

Match show ser moro ut ja. :P Har bare sett på jeg og, men jeg skal stille Zico og Mammas tispe i September. :P

Det er for alle hunder over 9 mnd, også blandingshunder. :wink:

Skrevet

Jeg har meldt meg på i klasse 2 der :)

så gøy da:) da treffes vi! jeg skal ivertfall se på og har meldt meg som frivillig hvis de trenger hjelp til noe! var ikke så mange påmeldte så langt enda men:)

Skrevet

så gøy da:) da treffes vi! jeg skal ivertfall se på og har meldt meg som frivillig hvis de trenger hjelp til noe! var ikke så mange påmeldte så langt enda men:)

kommer sikkert ned der vi også siden det skal være så nærmt (skal jo værepåskolen til ungene mine bare 5minutter å gå ned der he he he

meg og Kine har nå meldt fra om at vi kan hjelpe til der så vi får se om vi får noe å gjøre på (ikke sant Kine??) :wink::wink:

Skrevet

Jhepp, da treffes vi vettu :)

Skrevet
kommer du ut og ser da calina sånn at jeg kan knipe på odin???

Si når og hvor, og tegn et kart, for jeg er IKKE kjent på askøy... :wink:

Så kommer meg og mongo! :)

Skrevet

Si når og hvor, og tegn et kart, for jeg er IKKE kjent på askøy... :wink:

Så kommer meg og mongo! :)

over broen, ta til venstre( :oops: HØYRE skulle de stå der :oops: ) ned mot kleppestø, ta til venstre i begge rundkjøringene(altså ikke den veien inn til senteret i den siste rundkjøringen men den rett før og opp en svingete langtekkelig bakke) og følg veien opp mot øvrekleppe(veiens husker jeg ikke navnet på) og ta til venstre inn til barneskolen og parker ved barnehagen, har du kjørt forbi Askøy lennsmans kontor så har du kjørt for langt da må du snu og kjøre tilbake til innkjørselen til skolen som ligger i noe som heter så fint som Ranaveien. :wink:

Skrevet
de pleier å sette opp skildt på innkjørselen.. men det står ikke tidspunkt på annonsen.. kan ikke du sende en mail/meld til else og spørre når det begynner Marit?

kan jo bare spørre henne på tirsdag for hun den mailadressen jeg har til henne er hun sjelden å sjekker(trorhun har problemer med den). :wink: er jo ikke så farlig om vi venter tirsdag med å spørre vell. :wink:

Skrevet

Calina:

Pappa hadde visst hilst på hunden din en gang han hentet mamma på et seminar... Han skrøt veldig over hvor flott den var, så hadde vært kjempemoro om du kom, så kan jeg få hilse på :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...