Gå til innhold
Hundesonen.no

Endelig agilitykurs.

Symra&Pippin

Recommended Posts

Skrevet

Nå har vi endelig kommet igang med agility, og det er faktisk så gøy som alle sier at det er. Pippin er så flink så, like flink som de andre som ikke har gått kurs før. Minst! Tunnelen sprang han rett gjennom på første forsøk. Vippa var litt skummel, men det hjalp med en haug pølsebiter. Mønet gikk som en drøm (hvor har han lært det før?). Slalomen var forvirrende, "ja, jeg kommer da, det må da være det samme om jeg kommer denne veien?!"

Jeg har hele tiden lyst til å klikke og shape, men det må jeg gjøre innimellom kurskveldene, resten av gjengen kan liksom ikke stå og vente en evighet på at jeg skal ta Pippin på fersken i å gjøre det riktig... Lurer på hvordan de gjør det på Canis-agilitykurs?

Men vi er igang. Vi gleder oss til neste kurskveld. Og så skal vi snekre hindere i helga!

Agility12.jpg

Agility2.jpg

Skrevet

Så gøy at begge syntes det var moro :D Har man en klikkerklok hund og er flink til å sette kriterier, bruker man ikke noe lenger tid enn lokking/dra med båndet innlæring :D

Skrevet
Så gøy at dere likte det:) Trener dere på Skjetlein? Vi tenkte oss på tirsdagstreningene framover:)

Kurset er på Skjetlein ja. Vi tenker å dra på noen tirsdagstreninger, kanskje vi sees :D

• 3 weeks later...
Skrevet

På tirsdager er det trening med instruktør, mens en kan trene selv på onsdager og søndager. Jeg har vært der 2 onsdager nå sammen med Magrete/Tinja og vi har vært der heeelt alene. Supert :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har vurdert Manchester terrier, Person russel terrier, brasiliansk terrier, og skye terrier. Tenker også på Pincher men hva er forskjellen mellom en pincher og Manchester terrier? De er ganske like utseende og størrelse. Vi vet at terriere har mere jaktinstinkt og er mere sta enn gjeterhund. Ønsker helst en av de største terrierne.
    • Hva er likheten mellom alle terrierene sånn generelt? Ønsker en terrier uten napping og vanskelig klipping. Børsting går greit. Hvordan er dem i forhold til gjeterhunder? Er oppvokst med det.
    • Så da har det ikke noe å si da? Kjekt å vite. Synes Lily er så fint navn.
    • Jøss, teksten din er veldig oppriktig og detaljert! 😊 Det merkes at du virkelig har tenkt nøye gjennom dine erfaringer og hva du forventer av hunden fremover. Det er spesielt hyggelig å se hvordan du analyserer tidligere erfaringer med corgien og puddelen og trekker egne konklusjoner – det vitner om at du er oppmerksom og bryr deg om dyret.
    • Prøver å ha mindre trykk på dobbel L på Lily og Lille sier jeg sånn man sier Lille.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...