Gå til innhold
Hundesonen.no

Spaniel.no


Huldra

Recommended Posts

*lets take a look*

MYE bedre:) stort og fint bilde og teksten er lett tilgjengelig og fin. Meget fornøyd, eneste som kan pirkes på nå er vel at bildet ikke er midtstilt:P he he. Har forøvrig en macbook, tror det er 13tommer, men slikt kan jeg egentlig ikke:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 160
  • Created
  • Siste svar

*lets take a look*

MYE bedre:) stort og fint bilde og teksten er lett tilgjengelig og fin. Meget fornøyd, eneste som kan pirkes på nå er vel at bildet ikke er midtstilt:P he he. Har forøvrig en macbook, tror det er 13tommer, men slikt kan jeg egentlig ikke:P

Sorry, men det går ikke! (faktisk..) :whistle: Men ville ikke det sett rart ut i forhold til teksten, som jeg da selvsagt ikke midtstiller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men det går ikke! (faktisk..) :hmm: Men ville ikke det sett rart ut i forhold til teksten, som jeg da selvsagt ikke midtstiller?

Hmm jeg er neimen ikke helt sikker jeg. Og da kan man jo bare la det være slik det er nå for det er så godt som perfekt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det hadde gjort seg bedre med et bilde som er på høykant. Da slipper man å scrolle for å oppdage at det er tekst eller bilde der (slik man kan måtte gjøre om teksten står over bildet - da er det ikke sikkert at man gidder å scrolle seg ned for å se på bildet), samtidig som det er nok plass til både et bilde av en viss størrelse og all teksten du vil ha (uten at teksten blir flatklemt i bredden).

Edit: Eh, jah. :ahappy: Sonen leker med meg, jeg skulle egentlig svare på innlegg nummer 120, men så ikke at det var kommet mange innlegg etterpå. :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HA HA HA HA! for ett herlig bilde av frk Tulla i motvind :D Tidenes vinterbilde, selv om en hoppende cairn også var ganske så bra.

Bra med litt nye bilder, siden du har en ganske lik lay-out med farger og slikt er det bra med litt bildebytter for en levende side:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det hadde gjort seg bedre med et bilde som er på høykant. Da slipper man å scrolle for å oppdage at det er tekst eller bilde der (slik man kan måtte gjøre om teksten står over bildet - da er det ikke sikkert at man gidder å scrolle seg ned for å se på bildet), samtidig som det er nok plass til både et bilde av en viss størrelse og all teksten du vil ha (uten at teksten blir flatklemt i bredden).

Edit: Eh, jah. :) Sonen leker med meg, jeg skulle egentlig svare på innlegg nummer 120, men så ikke at det var kommet mange innlegg etterpå. :P

Humm.. så nå svarer du på noe annet, haha? :D Men hva synes du om bildet som er der nå da? Det er mindre enn det forrige. Ser kanskje ut som om jeg klarer å få tekst på siden av det, eller hur?

Stående bilde var kjempesmart, men da må jeg ta en slikt først.. :) eller lete.. Skal absolutt huske det til neste gang!

HA HA HA HA! for ett herlig bilde av frk Tulla i motvind :) Tidenes vinterbilde, selv om en hoppende cairn også var ganske så bra.

Bra med litt nye bilder, siden du har en ganske lik lay-out med farger og slikt er det bra med litt bildebytter for en levende side:)

Jeg burde vært mye flinkere å bytte bilder, men det får jeg ta senere. Så morsomt at du likte bildet, synes det er litt stilig selv også. :) Hva tror du, tror du jeg kan ha tekst på siden av bildet her, eller blir den for klemt?

Edit: Siden bildet er mindre enn det forrige jeg hadde, plasserte jeg teksten ved siden av. Hvis den ser "klemt" ut likevel, så må du si fra Shilamon (eller noen andre)! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opprettet siden "Valpeblogg", som er en slags drektighetsdagbok slæsh valpebloggting. Skal være et sted hvor man kan følge utviklingen av galskapen. Valpebloggen ligger som et undermenypunkt under valper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bilde er såpass "smalt" så funker det bra å ha teksten på siden, men den bør ikke bli smalere enn den er nå (sånn til neste gang du bytter bile :getlost:)

I forhold til valpeblogg, er det mulig at undermenyen er åpen på valpene hele tiden? Altså at det står valper- foreldrene og valpeblogg med innrykk allerede på førstesiden? Merker at det er litt mye trykking for noe man som potensiell valpekjøper antakelig vil følge mye med på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bilde er såpass "smalt" så funker det bra å ha teksten på siden, men den bør ikke bli smalere enn den er nå (sånn til neste gang du bytter bile :getlost:)

I forhold til valpeblogg, er det mulig at undermenyen er åpen på valpene hele tiden? Altså at det står valper- foreldrene og valpeblogg med innrykk allerede på førstesiden? Merker at det er litt mye trykking for noe man som potensiell valpekjøper antakelig vil følge mye med på

Jeg kan se hva jeg får til.. :ahappy: Og hvis siden oppfører seg "litt" rart i kveld, så er det en grunn - bare sånn at det er sagt! :D Holder på å fikse litt nemlig.. :D I'll be back!

Edit: Det du egentlig vil da, er jo at Valpebloggen skal være et eget menypunkt på en måte? Jeg får nemlig ikke til å "utvide" menyen til å vise underpunkter, i alle fall ikke kun for "Valper".. Men er det bra da tror du? Å lage Valpebloggen som et eget menypunkt? Hva om jeg heller bare lar den ligge i Nytt-menyen til kullet er levert? Like dumt/bra det kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så denne søkefunksjonen, kan godt tenkes at valpekjøpere vil dra nytte av den siden de sikkert er litt mer ivrige og sikre på hva de leter etter;)

Jeg tenker kanskje at eget menypunkt er best, men om du alltid får valpebloggen til å ligge øverst på nyhetene så funker jo det også ganske uproblematisk. Evt valpekjøpere vil nok kjapt lære seg å finne den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så denne søkefunksjonen, kan godt tenkes at valpekjøpere vil dra nytte av den siden de sikkert er litt mer ivrige og sikre på hva de leter etter;)

Jeg tenker kanskje at eget menypunkt er best, men om du alltid får valpebloggen til å ligge øverst på nyhetene så funker jo det også ganske uproblematisk. Evt valpekjøpere vil nok kjapt lære seg å finne den.

Tingen er jo at en slik blogg er nesten helt uten interesse når det ikke er kull på gang, og da vil jeg at den lett skal kunne tas bort uten at det "merkes" så godt. Men det er jo bare en filleting egentlig, å klare å legge den i menyen. Kanskje jeg skulle hatt en avstemning? :wub:

---

Nå har jeg også lagt til "skikkelig" blogg på hjemmesiden. Planen er å gå bort fra blogspoten, og over til bloggen som en integrert del av hjemmesiden. Jeg har sjekket at det ser noenlunde okei ut i FF, O og IE, men har hatt litt trøbbel med å få det skikkelig til. Setter pris på tilbakemeldinger om ting og tang; spesielt hvordan dere opplever å ha bloggen som en del av siden. Det å ha bloggen "inni" siden er det jo en del som har, og en del som ikke har - kom gjerne med synspunkt! :flowers: Den nye bloggen finnes under linken "Mine nye tanker", i alle fall sånn i en overgangsperiode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt: fantastisk tittel på gammel og ny blogg! Lo litt for meg selv når jeg leste den. Veldig bra;)

Personlig misliker jeg blogger som "popper" opp i eget vindu så jeg har ikke annet å si enn: HURRA! for at du har fått den integrert i selve nettsiden. Det blir jo en tilvenningssak i forhold til den gamle bloggen din, men det ser egentlig ganske greit ut synes jeg. Jeg er jo vant fra min egen side med kalenderen på høyre side, men når jeg har vent meg til at den er til venstre hos deg tror jeg det blir bra. Iallefall glad for at du har fått den integrert i siden, da slik løsning er min favoritt (men har ett minne om at det har blitt diskutert i en tidligere debatt hva folk foretrekker med splittede meninger).

Ser det med valpebloggen som skal kunne taes bort, og da er det kanskje like greit å ha det slik som du har det nå? Med nyeste innlegg under "nyheter"?

Forresten, skal du bytte side etterhvert til bare showthem.no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt: fantastisk tittel på gammel og ny blogg! Lo litt for meg selv når jeg leste den. Veldig bra;)

Personlig misliker jeg blogger som "popper" opp i eget vindu så jeg har ikke annet å si enn: HURRA! for at du har fått den integrert i selve nettsiden. Det blir jo en tilvenningssak i forhold til den gamle bloggen din, men det ser egentlig ganske greit ut synes jeg. Jeg er jo vant fra min egen side med kalenderen på høyre side, men når jeg har vent meg til at den er til venstre hos deg tror jeg det blir bra. Iallefall glad for at du har fått den integrert i siden, da slik løsning er min favoritt (men har ett minne om at det har blitt diskutert i en tidligere debatt hva folk foretrekker med splittede meninger).

Ser det med valpebloggen som skal kunne taes bort, og da er det kanskje like greit å ha det slik som du har det nå? Med nyeste innlegg under "nyheter"?

Forresten, skal du bytte side etterhvert til bare showthem.no?

For å svare på det siste først - aner ikke! :D Jeg har begge adressene, sånn i tilfelle rottefelle. Jeg kjøpte jo spaniel.no først, og så søkte jeg og fikk kennelnavn, og da måtte jeg jo ha den adressen også. Tenkte å selge spaniel.no, men så har den blitt så innarbeidet på en måte, og det er jo en sykt enkel adresse, så jeg tror jeg vil beholde den inntil jeg får et sykt godt tilbud på den! :wub: Men setter.no er til salgs forresten.. :) (Og klikkerhund.no, men det er kanskje ikke så aktuelt.. :flowers:)

Ellers; fint at du liker det sånn! Håper jeg også blir vant til det etterhvert, det er ennå litt rart for meg selvsagt. Men programmet jeg bruker (Joomla) er i alle fall godt laget for blogglignende sider, så det bør vel fungere bare jeg finner de riktige installasjonene. Poppe-ting er heller ikke min favoritt, men albumene mine får du aldri- mohohaha! :) Jeg er så fornøyd med porta, og jeg klarer enda ikke å integrere de på siden slik jeg vil, så da får det bare bli slik enn så lenge..

Når valpebloggen blir oppdatert, kan jeg legge link til det innlegget i nytt-menyen, det var et godt forslag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men setter.no er til salgs forresten.. :wub: (Og klikkerhund.no, men det er kanskje ikke så aktuelt.. :))

klikkerhund.no er vel ikke så aktuelt for oss nei, men det bør vel kjapt bli snappet opp av noen hundeskoler ett eller annet sted:P Setter.no kunne jo vært mer aktuelt, men liker vårt domene jeg:D neste av våre blir trollstuggus.ett eller annet om avlen blir gjennopprettet noen ganger.

Ellers; fint at du liker det sånn! Håper jeg også blir vant til det etterhvert, det er ennå litt rart for meg selvsagt. Men programmet jeg bruker (Joomla) er i alle fall godt laget for blogglignende sider, så det bør vel fungere bare jeg finner de riktige installasjonene. Poppe-ting er heller ikke min favoritt, men albumene mine får du aldri- mohohaha! :) Jeg er så fornøyd med porta, og jeg klarer enda ikke å integrere de på siden slik jeg vil, så da får det bare bli slik enn så lenge..

Når valpebloggen blir oppdatert, kan jeg legge link til det innlegget i nytt-menyen, det var et godt forslag! :flowers:

Album ser man ikke på hver gang så skal tilgi deg den:P he he så lenge jeg har fått bloggen er jeg fornøyd;)

og litt OT: du veit at natta egentlig er beregenet for å sove sant? :) he he,så abre 0220 på innlegget og mått humre litt. engasjert i nettsiden kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klikkerhund.no er vel ikke så aktuelt for oss nei, men det bør vel kjapt bli snappet opp av noen hundeskoler ett eller annet sted:P Setter.no kunne jo vært mer aktuelt, men liker vårt domene jeg:D neste av våre blir trollstuggus.ett eller annet om avlen blir gjennopprettet noen ganger.

Album ser man ikke på hver gang så skal tilgi deg den:P he he så lenge jeg har fått bloggen er jeg fornøyd;)

og litt OT: du veit at natta egentlig er beregenet for å sove sant? :wub: he he,så abre 0220 på innlegget og mått humre litt. engasjert i nettsiden kanskje?

Jeg måtte sitte oppe og vente på at jeg kunne hente gubben på julebord, og da er det fint å ha noe å gjøre! Fin forklaring, ikke sant? :)

Og sånn for the record; jeg holder på å lete etter en album-plugin som jeg kan bruke i stedet for porta, men alt til sin tid. :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det var nøyaktig slik info jeg tenkte meg - en god blanding av rasefakta og "hverdagsinfo". Veldig bra! Likte spesielt godt at du også tok med negative ting ved rasen, og temaet mot vs mykhet. Det eneste kan komme på at jeg savnet var forholdet til andre hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra opplegg:) likte både innholdet (etter en kjapp gjennomlesing) og liker oppsettet på siden din. Oversiktlig og fint med raseinfo, hunder og slikt.

Når du får skikkelig lite å gjøre en dag synes jeg du skal begynne å anmelde noen av de bøkene du har i bokhylla di slik at vi som ikke har lest dem kan se om de er noe å satse på :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nøyaktig slik info jeg tenkte meg - en god blanding av rasefakta og "hverdagsinfo". Veldig bra! Likte spesielt godt at du også tok med negative ting ved rasen, og temaet mot vs mykhet. Det eneste kan komme på at jeg savnet var forholdet til andre hunder.

Likte den kjempegodt, spessielt det med at du har skrevet om de forskjellige linjene med bilder. Og som breton sier, med blanding av rasefakta og hverdagsinfo. Kjempebra skrevet!

Så flott at dere likte det!  Skal se om jeg ikke får med litt om andre hunder, og kanskje noen flere bilder etterhvert.  :whistle:  

Bra opplegg:) likte både innholdet (etter en kjapp gjennomlesing) og liker oppsettet på siden din. Oversiktlig og fint med raseinfo, hunder og slikt.

Når du får skikkelig lite å gjøre en dag synes jeg du skal begynne å anmelde noen av de bøkene du har i bokhylla di slik at vi som ikke har lest dem kan se om de er noe å satse på  :angry:

Må jo lese de først da..!  :)  :)   Neida, jeg har lest de fleste, og noen har jeg også "anmeldt", men det ligger i gamlebloggen.  En spesiell du tenker på?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jeg har oppdatert linkesiden. Jeg lurer på om jeg har Norge og Sveriges mest komplette liste over nettsider til springeroppdrettere nå? :whistle: Er klar over at det mangler noen (også kjente kenneler), men har ikke lagt de inn fordi jeg ikke finner en side som virker. Har lagt til noen andre linker også. I tillegg ble valpebloggen oppdatert for et par dager siden. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...