Gå til innhold
Hundesonen.no

Spaniel.no


Huldra

Recommended Posts

Takker og bukker! :innocent: Nå er det egentlig en stund siden navnet ble godkjent, men det er vel først nå det er aktuelt å bruke det, og derfor kom det frem nå (det har jo vært snik-annonsert i banneret da, men det er det vel ingen som har gjettet). :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 160
  • Created
  • Siste svar
Takker og bukker! :innocent: Nå er det egentlig en stund siden navnet ble godkjent, men det er vel først nå det er aktuelt å bruke det, og derfor kom det frem nå (det har jo vært snik-annonsert i banneret da, men det er det vel ingen som har gjettet). :whistle:

Siden det sto "show them" før bildene kom har jeg egentlig bare tenkt at det var "se hundene n kommer de" :poke: he he

Skall tullemor bli mamma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det sto "show them" før bildene kom har jeg egentlig bare tenkt at det var "se hundene n kommer de" :jump: he he

Skall tullemor bli mamma?

Haha, må nesten le litt av meg selv! Jeg forstod ikke hvordan du kunne gjette det, men så ser jeg jo at det står jo på siden om oss! :innocent: Trodde jeg hadde fjernet det, men det hadde jeg jo tydeligvis ikke.. :yawn: Men men, nå er kua ute av skapet.. eller noe sånt .. :punk:

Oi. Oi. Oi. Gratulerer med kennelnavn. Oi. Nærmest til min begeistring står det ikke noe tidsperspektiv der :whistle:

Den siste setningen der måtte jeg lese MANGE ganger før jeg skjønte, men så kom jeg jo på hvem du var! :poke: Nei, tidsbegrensning er det ikke, men hvis du begynner å regne på Tullas alder, så kommer tidsbegrensningen (eller tidsperspektivet om du vil) klart nok frem. Hun har jo tross alt fylt fire år, og max alder for førstegangs valpekull er fem år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, må nesten le litt av meg selv! Jeg forstod ikke hvordan du kunne gjette det, men så ser jeg jo at det står jo på siden om oss! :) Trodde jeg hadde fjernet det, men det hadde jeg jo tydeligvis ikke.. :) Men men, nå er kua ute av skapet.. eller noe sånt .. :P

Jeg må innrømmet at det var dette her:

Nå er det egentlig en stund siden navnet ble godkjent, men det er vel først nå det er aktuelt å bruke det, og derfor kom det frem nå (det har jo vært snik-annonsert i banneret da, men det er det vel ingen som har gjettet).

Som avslørte det for meg. Ikke fått med meg at du hadde skrevet noe om valpekull på siden jeg:P

Men valpekull er jo gøy, blir spennende å følg emed på mer info fremover da.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skummet gjennom tråden nå, men jeg vet ikke om jeg har fått med meg alt så arrester meg hvis jeg gjentar noe noen andre har sagt. :ahappy:

Veldig fin hjemmeside. :whistle: Likte fargene veldig godt, og det er veldig ryddig og oversiktlig. Men synes linkene er litt for lyse, spesielt i den øverste menyen burde de være litt mørkere iom at bakgrunnen er grå. Og når du har et bilde på siden øverst ville jeg hatt teksten på linje med det sånn som du har gjort det på Tulla sin side. På forsiden blant annet begynner teksten litt etter den øverste bildekanten, og det ser litt rotete ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skummet gjennom tråden nå, men jeg vet ikke om jeg har fått med meg alt så arrester meg hvis jeg gjentar noe noen andre har sagt. :banana:

Veldig fin hjemmeside. :ahappy: Likte fargene veldig godt, og det er veldig ryddig og oversiktlig. Men synes linkene er litt for lyse, spesielt i den øverste menyen burde de være litt mørkere iom at bakgrunnen er grå. Og når du har et bilde på siden øverst ville jeg hatt teksten på linje med det sånn som du har gjort det på Tulla sin side. På forsiden blant annet begynner teksten litt etter den øverste bildekanten, og det ser litt rotete ut.

Jippi! Flotte kritiske kommentarer! :) Hadde håpet du ville stikke innom (men ikke si for mye på koder, for jeg koder jo fint lite..). Forventer ikke at du skal ha lest gjennom hele tråden; siden som den er nå er ganske annerledes i forhold til slik den var da tråden ble startet.

Skjønner jeg deg riktig om du mener at på "framsiden" skal teksten starte på linje med bildet? Har tenkt litt på det, men ikke helt kommet frem til noe, derfor står den der den står pr nå. Skal endre det hvis du mener det blir bedre. :)

Linkefargen må jeg få hjelp til å endre på (Anniken??!?), alternativt knote mye selv, men det vil nok ta pittelitt tid før jeg får fikset.

Men har du virkelig ikke mer å sette fingeren på? *nesten litt skuffet* Jeg har et spørsmål eller to: jeg vil gjerne framheve "valper"-siden litt mer enn slik den er nå; noen tips? Den kan ikke ligge i toppmenyen, for der kan jeg ikke ha undermenyer, så den må ligge på siden slik den gjør nå. Vurderte å lage en hel valpemeny på venstre side, men da blir jo hele siden mindre, og teksten og bildene på siden må jeg jo endre på slik at det ser riktig ut igjen.. Lurer også på om du har et godt forslag til galleriet; jeg kan ikke legge det i wrapper slik jeg har gjort med gjesteboken, for da må jeg ha link på siden, dvs alle albumene i galleriet må ligge på førstesiden, og det vil jeg ikke. Alternativene mine er å åpne i nytt vindu eller at galleriet åpnes i samme vindu (men når man har klikket seg gjennom bildene må man klikke seg tilbake gjennom alle før man endelig kommer til hjemmesiden igjen, og jeg kan ikke legge link i albumet). Blæh. Vurderer å legge bildene direkte på hjemmesiden, men er redd dette vil ødelegge for meg hvis jeg vil endre mal en gang.. Jeg er forresten heller ikke helt fornøyd med framsiden; jeg vil gjøre den mer proff, og vil ha mulighet til å legge inn små "nyhetsting" på fremsiden, uten at det ødelegger "proffheten", hvis du skjønner. Hadde jo vært gøy å kunne legge helgens resultater på førstesiden med bilde, men samtidig vil jeg ha en slags velkomsttekst for de som besøker siden første gang.. Tips til hvordan jeg kan løse det uten for mye scrolling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg deg riktig om du mener at på "framsiden" skal teksten starte på linje med bildet? Har tenkt litt på det, men ikke helt kommet frem til noe, derfor står den der den står pr nå. Skal endre det hvis du mener det blir bedre. :lol:

Ja, det var det jeg mente. :) *ikke så flink til å forklare* Jeg synes i alle fall det ser best ut. :ahappy:

Linkefargen må jeg få hjelp til å endre på (Anniken??!?), alternativt knote mye selv, men det vil nok ta pittelitt tid før jeg får fikset.

Det er greit. :banana:

Men har du virkelig ikke mer å sette fingeren på? *nesten litt skuffet*

:) Altså, de andre to jeg har "kritisert" har spurt meg direkte om å si hva jeg synes, men det har ikke du, så jeg har ikke sett sååå veldig nøye overalt, for jeg var redd du skulle ta det ille opp hvis jeg plutselig kom med en lang avhandling. :) Men nå når jeg kikket igjen så jeg at på utstillingsresultatsiden til Tulla er det en del tekst som går over det ene bildet... Og på blodsporresultatene går teksten til den ene bedømmelsen over hele "margen" eller hva jeg skal kalle det, mens den under går bare over halve? Regner med at det er for at det skal se likt ut som på agilitysiden, men siden det er to bedømmelser ser det kanskje litt merkelig ut? Det samme gjelder på stamtavlesiden til Aynï, der går bare stamtavlen over halve, mens på Tulla sin går den over hele.

Jeg har et spørsmål eller to: jeg vil gjerne framheve "valper"-siden litt mer enn slik den er nå; noen tips? Den kan ikke ligge i toppmenyen, for der kan jeg ikke ha undermenyer, så den må ligge på siden slik den gjør nå. Vurderte å lage en hel valpemeny på venstre side, men da blir jo hele siden mindre, og teksten og bildene på siden må jeg jo endre på slik at det ser riktig ut igjen..

Er alternativ er jo å ha linken i toppmenyen, og i stedet for å ha undermeny kan du ha linker til de forskjellige sidene på selve valpesiden, hvis du skjønner? Enten bare tekstlinker, eller noen små bilder som man kan trykke på for å komme til de andre sidene. Det kommer kanskje litt an på hvor mange undersider du har tenkt å ha da? Nå er det jo bare en.

Lurer også på om du har et godt forslag til galleriet; jeg kan ikke legge det i wrapper slik jeg har gjort med gjesteboken, for da må jeg ha link på siden, dvs alle albumene i galleriet må ligge på førstesiden, og det vil jeg ikke. Alternativene mine er å åpne i nytt vindu eller at galleriet åpnes i samme vindu (men når man har klikket seg gjennom bildene må man klikke seg tilbake gjennom alle før man endelig kommer til hjemmesiden igjen, og jeg kan ikke legge link i albumet). Blæh. Vurderer å legge bildene direkte på hjemmesiden, men er redd dette vil ødelegge for meg hvis jeg vil endre mal en gang..

Den var litt mer vrien. :) Jeg synes det er en ok løsning sånn du har det nå da. Men hvorfor tror du det vil ødelegge for deg å legge bildene rett på siden hvis du vil bytte mal? Det ville vel vært den beste løsningen hvis du vil slippe at de åpner seg i eget vindu.

Jeg er forresten heller ikke helt fornøyd med framsiden; jeg vil gjøre den mer proff, og vil ha mulighet til å legge inn små "nyhetsting" på fremsiden, uten at det ødelegger "proffheten", hvis du skjønner. Hadde jo vært gøy å kunne legge helgens resultater på førstesiden med bilde, men samtidig vil jeg ha en slags velkomsttekst for de som besøker siden første gang.. Tips til hvordan jeg kan løse det uten for mye scrolling?

Hm.... Tenker du å ha nyheter på forsiden hele tiden, eller bare når dere har stilt ut e.l? Og vil du ha flere nyheter der samtidig, eller bare det nyeste som har skjedd?

Hvis du vil ha nyheter der hele tiden tror jeg at jeg ville flyttet velkomstteksten opp og flyttet bildet ned sånn at velkomstteksten får hele margen, da tar den ikke så stor plass nedover. Så ville jeg hatt bildet under der, og på siden der kunne du skrevet nyhetene, og hvis du har et bilde som hører til nyheten så kan du bytte ut det med det som allerede er der? For eksempel...

Jeg vet jo ikke hvordan siden din fungerer når du lager den (har aldri prøvd sånt selv), men hvis du har mulighet til det kunne du jo hatt en boks (iframe) med scroller på selve forsiden under velkomstteksten som du putter alle nyhetene i. På den måten blir det ikke mye scrolling på selve forsiden, men for de som interessert i nyhetene kan de scrolle nedover og lese og se på bilder osv. Noe ala det som f.eks Marthe har på Brukshunden.net, bare at den rammen er litt større? Hadde det vært noe?

Huff, dette ble langt. Håper noe av det var til hjelp i alle fall. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Blir bare glad for kommentarer og tips (såkalt kritikk) til hjemmesiden! :ahappy: Kjapt spørsmål før jeg begynner å gjøre noen ting; hvilken nettleser har du, evt hvilken skjermstørrelse? Jeg har ikke lagt merke til noe tekst som går over bildet nemlig, men vet at siden ser annerledes ut i IE, har dog ikke sjekket den siden i IE, for jeg la inn bildet seint i går, og bruker FF selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Blir bare glad for kommentarer og tips (såkalt kritikk) til hjemmesiden! :ahappy: Kjapt spørsmål før jeg begynner å gjøre noen ting; hvilken nettleser har du, evt hvilken skjermstørrelse? Jeg har ikke lagt merke til noe tekst som går over bildet nemlig, men vet at siden ser annerledes ut i IE, har dog ikke sjekket den siden i IE, for jeg la inn bildet seint i går, og bruker FF selv.

Bare hyggelig det. :banana: Jeg bruker Opera, skjermstørrelse 1280 x 800.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se..

1. Har endret det slik at teksten på velkomstsiden starter på linje med bildet, men er litt usikker på om det ser mer ryddig ut. Lar det stå slik uansett, denne siden skal jeg jo endre mer på senere.

2. Har også flyttet teksten på siden om Aynï lenger opp, så den står på linje med bildet.

3. Ang blodsporresultatene; vi har bare to resultater, men når det kommer flere, vil de automatisk flytte seg nedover, slik at det nyeste ligger øverst. Hvis du ser på agilityresultatene, så ser du hvordan det blir. Grunnen til at det ser litt rart ut nå, er som sagt fordi vi bare har to resultater der, foreløpig, så du gjettet riktig der. :ahappy: Gjør ingenting med den siden, håper i stedet på flere resultater. :banana:

4. Ang link til valper i toppemnyen: Hvis jeg skal gjøre det slik du foreslår, så blir det jo mye klikking og lite enkelt å finne frem. 2-klikks-teorien "til Tore" (ikke han som har patent på den, men han skrev litt om den i "perfekt hjemmeside-tråden"), så blir det jo ikke bra å ha linker på selve valpesiden som man ikke finner fra andre sider.. Jo, man må fremdeles gå inn på valpesiden for å få opp undermenyen, men man kan lett navigere seg frem og tilbake der.. Hmm...

5. Vil ha de mest interessante nyhetene på framsiden, dvs utstillingen nå, eller valpeplaner, eller når vi får et godt resultat innen noe, eller.. Ikke type "oppdatert med nytt bilde på Tullas side" (små-nyheter vil jeg fremdeles ha i Oppdatert-menyen). Tror jeg skal følge ditt forslag, men har ikke fått det på plass enda. Bruker ikke frames.

6. Ang mal-bytte og galleri på siden: den forrige malen jeg hadde, var betydelig smalere enn den jeg har nå. Skulle jeg lagt bilder direkte på siden, vil jeg at de skal være relativt store i et galleri (500x500 px kanskje?), og en smalere mal vil ikke nødvendigvis "takle" dette. I det hele tatt er det MYE knoting for å få siden til å se bra ut i de forskjellige nettleserne/skjermstørrelsene, og jeg ser ikke for meg at jeg vil gidde å endre alle albumene hvis jeg vil bytte mal. Når det er sagt, så tror jeg at den malen jeg har nå, vil følge siden veldig lenge.. Er veldig fornøyd med den. :)

7. Fikset bredden på stamtavlen til Aynï.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Har endret det slik at teksten på velkomstsiden starter på linje med bildet, men er litt usikker på om det ser mer ryddig ut. Lar det stå slik uansett, denne siden skal jeg jo endre mer på senere.

2. Har også flyttet teksten på siden om Aynï lenger opp, så den står på linje med bildet.

Jeg synes i alle fall det ser ryddigere ut. :ahappy: Håper du blir fornøyd med forsiden til slutt i alle fall.

3. Ang blodsporresultatene; vi har bare to resultater, men når det kommer flere, vil de automatisk flytte seg nedover, slik at det nyeste ligger øverst. Hvis du ser på agilityresultatene, så ser du hvordan det blir. Grunnen til at det ser litt rart ut nå, er som sagt fordi vi bare har to resultater der, foreløpig, så du gjettet riktig der. :) Gjør ingenting med den siden, håper i stedet på flere resultater. :banana:

Ok. :(

4. Ang link til valper i toppemnyen: Hvis jeg skal gjøre det slik du foreslår, så blir det jo mye klikking og lite enkelt å finne frem. 2-klikks-teorien "til Tore" (ikke han som har patent på den, men han skrev litt om den i "perfekt hjemmeside-tråden"), så blir det jo ikke bra å ha linker på selve valpesiden som man ikke finner fra andre sider.. Jo, man må fremdeles gå inn på valpesiden for å få opp undermenyen, men man kan lett navigere seg frem og tilbake der.. Hmm...

Du har et godt poeng der, med den klikkinga ja... Nei, da vet jeg dessverre ikke. :)

5. Vil ha de mest interessante nyhetene på framsiden, dvs utstillingen nå, eller valpeplaner, eller når vi får et godt resultat innen noe, eller.. Ikke type "oppdatert med nytt bilde på Tullas side" (små-nyheter vil jeg fremdeles ha i Oppdatert-menyen). Tror jeg skal følge ditt forslag, men har ikke fått det på plass enda. Bruker ikke frames.

Skjønner. :)

6. Ang mal-bytte og galleri på siden: den forrige malen jeg hadde, var betydelig smalere enn den jeg har nå. Skulle jeg lagt bilder direkte på siden, vil jeg at de skal være relativt store i et galleri (500x500 px kanskje?), og en smalere mal vil ikke nødvendigvis "takle" dette. I det hele tatt er det MYE knoting for å få siden til å se bra ut i de forskjellige nettleserne/skjermstørrelsene, og jeg ser ikke for meg at jeg vil gidde å endre alle albumene hvis jeg vil bytte mal. Når det er sagt, så tror jeg at den malen jeg har nå, vil følge siden veldig lenge.. Er veldig fornøyd med den. :aww:

Det skjønner jeg. :lol: Men hvis du skulle bytte til en mal som er smalere enn den du har nå, går de an å sette inn en kode for maksbredde og -høyde på bildene i css-fila. Jeg kunne ha hjulpet deg med det jeg hvis det skulle bli nødvendig, eventuelt Anniken da siden hun har hjulpet deg allerede. :) Bare så du vet muligheten er der liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte siden veldig godt!

La merke til at Tulla skulle ha valper, og det kunne vært ett alternativ for meg hvis det var planlagt bittelitt senere på året :(

Planlagt og planlagt fru Blom! :ahappy: Det er Tulla som bestemmer.. :P Du har regnet deg frem til at valpene blir leveringsklare ca til skoleslutt/sommerferien (dvs ca 1.mai hvis hun blir parret 1. januar)? :banana: Eller skal du ha valp etter sommerferien? :) Når det er sagt, så tror jeg hun kommer til å løpe senere enn hva jeg "antar" ifølge hjemmesiden; hun har en tendens til å gå litt mer enn 6mnd mellom hver gang, så skal jeg gjette, så tror jeg på parring i slutten av januar. Men - det her skrev jeg mest for å få lov å plapre litt om min egen hund, :) jeg skal ikke tvinge valper på noen - det håper jeg alle skjønner! :P

Jeg synes i alle fall det ser ryddigere ut. :aww: Håper du blir fornøyd med forsiden til slutt i alle fall.

Det tror jeg at jeg blir - tusen takk for tips! :P

Du har et godt poeng der, med den klikkinga ja... Nei, da vet jeg dessverre ikke. :lol:

Hmm.. må pønske litt mer på det. Kanskje jeg finner ut om/hvordan jeg får undermeny i toppmenyen.

Det skjønner jeg. ;) Men hvis du skulle bytte til en mal som er smalere enn den du har nå, går de an å sette inn en kode for maksbredde og -høyde på bildene i css-fila. Jeg kunne ha hjulpet deg med det jeg hvis det skulle bli nødvendig, eventuelt Anniken da siden hun har hjulpet deg allerede. :) Bare så du vet muligheten er der liksom...

Ooh! Så dèt går an ja! :) Alt jeg ikke vet.. :P Men da må jeg revurdere litt igjen. Den forrige malen jeg hadde, likte jeg ikke så godt nettopp fordi den var så smal; fikk utnyttet siden så dårlig og det ble mye scrolling. Men galleriet er ikke akkurat det som blir oppdatert flittigst for tiden *kremt* så jeg kan smake litt på det til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlagt og planlagt fru Blom! :ahappy: Det er Tulla som bestemmer.. :) Du har regnet deg frem til at valpene blir leveringsklare ca til skoleslutt/sommerferien (dvs ca 1.mai hvis hun blir parret 1. januar)? :banana: Eller skal du ha valp etter sommerferien? :) Når det er sagt, så tror jeg hun kommer til å løpe senere enn hva jeg "antar" ifølge hjemmesiden; hun har en tendens til å gå litt mer enn 6mnd mellom hver gang, så skal jeg gjette, så tror jeg på parring i slutten av januar. Men - det her skrev jeg mest for å få lov å plapre litt om min egen hund, :) jeg skal ikke tvinge valper på noen - det håper jeg alle skjønner! :aww:

Hmm. Tenkte litt feil :lol: Kan ikke ha valp før ca. 23 juni jeg. Da har jeg 2 mnd på meg til å trene på å være alene hjemme, og i begynnelsen av skoleåret vil jeg nok gå hjem og lufte i lunsjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

vet ikke om du har gjort det besvisst, men nå har jeg vært innom siden din og blitt irritert nok ganger til at jeg fant ut at det var på tide å dele det med deg:P he he

bildet på førstesiden din er veldig bredt, slik at teksten på venstre side blir veldig smal. Dette synes jeg ser litt rart ut. Teksten ser på mange mter litt "klemt" ut. Er det meningen at det skal være slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om du har gjort det besvisst, men nå har jeg vært innom siden din og blitt irritert nok ganger til at jeg fant ut at det var på tide å dele det med deg:P he he

bildet på førstesiden din er veldig bredt, slik at teksten på venstre side blir veldig smal. Dette synes jeg ser litt rart ut. Teksten ser på mange mter litt "klemt" ut. Er det meningen at det skal være slik?

Takk for at du deler din irritasjon med meg! :whistle: Egentlig er det bevisst at bildet er så stort, og at teksten er slik den er, men jeg har aldri tenkt over at teksten ser "klemt" ut.. Hvis jeg skal forandre på bildet, så blir det jo både kortere og smalere, og da fyller det ikke ut siden så godt nedover, og dermed må jeg fjerne noe i oppdateringsmenyen, men det er jo gammelt nytt uansett. Skal gjøre et forsøk. :D

Edit: forsøket gjort, men er ikke heelt sikker på om jeg liker resultatet.. Det er tross alt en fremside, og jeg likte egentlig at bildet var så stort som det var (sjelden jeg har så store bilder ellers på siden). Men teksten kunne jo vært annerledes da; kanskje jeg skal flytte den et sted? Over/under bildet? Hva tror du som er irritert? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for å kanskje flytte teksten over bildet, under er vel egentlig penere men om du skal være mest brukervennlig tror jeg over er best med tanke de med små skjermer;)

Men egentlig så synes jeg ikke det så helt ille ut nå forsåvidt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på en ting, fordi jeg er litt nysgjerrig. Hvorfor er det to menyer? :)

Og forresten, jeg vil hvertfall ikke ha tullavalp :lol:

Takker! :whistle: Er veldig spent på hvordan dette blir!

Hvorfor jeg har to menyer *langt innpust*: det er fordi jeg vil ha alle menypunktene jeg har pr i dag (og mulig det må bli flere etterhvert som valpene kommer til og vokser opp). Skulle jeg hatt alt i en meny, ville det blitt en fryktelig lang og "uoverkommelig" meny, tror jeg. Nå har jeg "sortert" litt, slik at i toppmenyen finner du litt generelle ting; bilder, blogg, gjestebok, osv. I sidemenyen finner du info om oss og hundene. Hvis jeg skulle hatt bare en meny, måtte det også blitt sidemenyen, fordi jeg i toppmenyen ikke kan ha undermenypunkt (hvis du klikker på Tulla, så kommer det jo frem underpunkt til Tulla, slik som stamtavle/helse, ag-resultater, osv). Det ville ført til at menyen min måtte vært på siden, og siden jeg har så mange menypunkt som jeg har, så ville det blitt en himla lang meny! :D Jeg har jo også "oppdatert"-menyen, og i denne legger jeg ut linker til nyheter (resultater f.eks), eller linker til sidene med nye bilder. Jeg har vært inne på så mange sider som har en liste over nytt på siden, men som ikke inneholder linker dit, at jeg har blitt litt lei, og tenkt at slik skal i alle fall ikke jeg ha det! Jeg gidder ikke å trykke meg rundt og lete etter den nye oppdateringen, og jeg tror ikke folk heller gidder å leite spesielt lenge etter et nytt resultat; det er mye enklere å bare trykke på resultatlinken, og vips kommer resultatet frem. Generelt tror jeg siden er mer brukervennlig når så mange menypunkt ligger lett tilgjengelig for besøket; det skal ikke mange trykkene til fra hovedsiden før de kommer til "målet". *utpust*

Synes du det er tungvindt slik jeg har det nå; har du andre forslag til hvordan jeg kan gjøre det?

Edit: har du bare fire innlegg i bloggen din, eller er det bare jeg som ikke finner en link til flere innlegg? :lol:

Jeg stemmer for å kanskje flytte teksten over bildet, under er vel egentlig penere men om du skal være mest brukervennlig tror jeg over er best med tanke de med små skjermer;)

Men egentlig så synes jeg ikke det så helt ille ut nå forsåvidt:)

Okei, jeg prøver å legge teksten over bildet (noe av bildet vil jo vises uansett, og vil folk se hele, kan de scrolle). Personlig likte jeg denne varianten bedre enn lite bilde; hva syns du nå da? :D Sitter du med en veldig liten skjerm eller? Måtte du scrolle til sidenda jeg hadde "klemt" tekst og stort bilde ved siden av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! :D Er veldig spent på hvordan dette blir!

*klippe lang Huldra-tale*

Synes du det er tungvindt slik jeg har det nå; har du andre forslag til hvordan jeg kan gjøre det?

Absolutt ikke tungvindt, og når du sier det. Er jeg enig med deg, smart løsning!

Edit: har du bare fire innlegg i bloggen din, eller er det bare jeg som ikke finner en link til flere innlegg? :D

Jeg har bare fire innlegg i bloggen min(!). Jeg hadde oppussing skjønner du, så slettet jeg alt og tenkte at nå skulle jeg jammen bli en aktiv blokker. Hehe, det har ikke skjedd :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke tungvindt, og når du sier det. Er jeg enig med deg, smart løsning!

Gjennomtenkt er det i alle fall! :lol: Godt du likte det. :lol:

Jeg har bare fire innlegg i bloggen min(!). Jeg hadde oppussing skjønner du, så slettet jeg alt og tenkte at nå skulle jeg jammen bli en aktiv blokker. Hehe, det har ikke skjedd :whistle:

Haha, okei - skjønner den! :D Slik er det hos meg også; i perioder er jeg kjempeflink å både blogge og legge ut nye album, i andre perioder skulle man tro jeg hadde forduftet fra jordens overflate.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...