Gå til innhold
Hundesonen.no

Spaniel.no

Huldra

Recommended Posts

• 5 weeks later...
  • Svar 160
  • Created
  • Siste svar
  • 1 month later...
  • 4 months later...
Da må jeg inn og se :)

...

Etter titten:

:) Hanniball-Tulla heretter (og ikke Pitbull-Tulla) ;)

Huff! :) Dette blir bare verre og verre..! ;) Så du bildet som ligger hos Line også, fra det nest siste albumet tror jeg det er? Der er det også Hanniball-bilde. Det må være speilrefleksen; jeg hadde aldri dette problemet med kompakt-kameraet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...
  • 3 months later...

Tusen takk Anette! :sleep:

Jeg lurer på noen ting: på menyen øverst på siden, hvor det kommer gardiner (? eh, ja, sånn greie som faller ned når man holder musen over), så har jeg lagt inn link på selve navnet (fx Tulla), og rett under har jeg en link som heter "Om Tulla", og disse to går til samme side. Bør jeg fjerne en av de, blir det litt mye smør på flesk, eller?

Jeg lurer også på om jeg burde fjerne noen linker fra menyen på venstre side; mange er jo like med de i toppmenyen. Men fjerner jeg de, blir jo den menyen veldig liten, men det gjør kanskje ikke så mye? Jeg vil ikke legge mer i toppmenyen, fordi jeg synes den er mer enn stor nok fra før av..

I tillegg holder jeg på å prøve å fjerne "Main menu" og gjøre det om til noe annet, men jah, dette er ikke min sterke side, haha! :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket raskt da jeg var på jobb, og det er bare det at det er for mye menyer. Har du to eller fler punkter som går til samme sted, så fjern de som er overflødige. Føler at jeg ikke helt vet hvor jeg skal starte og at siden er uendelig stor når det er så mye menyvalg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes siden ble fin jeg.

Eneste er at jeg synes det blir altfor mye/mange menyer som egentlig peker til de samme sidene.

Kikket raskt da jeg var på jobb, og det er bare det at det er for mye menyer. Har du to eller fler punkter som går til samme sted, så fjern de som er overflødige. Føler at jeg ikke helt vet hvor jeg skal starte og at siden er uendelig stor når det er så mye menyvalg :yes:

Helt enig med dere. Så nå har jeg forandret litt. Men jeg beholdt "hjem" i begge menyene, var det dumt? Syns at det skal være enkelt å finne "hjem".. :yes:

Jeg har også noen "småting" som ikke er heelt slik jeg vil ha de; fx mangler oversikten min over oppdateringer, så skal komme som en liste under menyen til venstre. Oppdateringene skal være linker til dit det er oppdatert. Fx: nytt album skal linke til galleriet osv. I tillegg skal det helst ikke stå "main menu" over menyen til venstre, men blæh altså, nå begynner jeg å bli møkklei tullball! :lol: Jeg har kranglet sinnsykt mye med dataen og systemet, men nok om det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med dere. Så nå har jeg forandret litt. Men jeg beholdt "hjem" i begge menyene, var det dumt? Syns at det skal være enkelt å finne "hjem".. :lol:

Synes det ble mye bedre nå. :yes: Personlig synes jeg ikke det gjorde så mye med hjem på begge menyene.

Eneste nå er vel at menyen på bånn ser sånn passe sprø ut? :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor skal du ha to menyer? Hvorfor f. eks ikke ha bare den ene? Jeg føler meg fremdeles "forvirret" når jeg kommer inn på siden.

Eks. "I bokhyllen" og "Til Minne" kan du jo legge inn under din egen fane i den øverste menyen eller i link på siden om deg.

Ville også fjernet den søkeboksen som er øverst til høyre, den lager mye åpent rom fordi den ligger "over" resten av siden, og det er uansett en søkeboks under menyen til venstre :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det ble mye bedre nå. :yes: Personlig synes jeg ikke det gjorde så mye med hjem på begge menyene.

Eneste nå er vel at menyen på bånn ser sånn passe sprø ut? ;)

Hehe! Menyen på bunnen har jeg egentlig tenkt å fjerne, bare jeg lærer meg hvordan jeg gjør det.. :yes: Men du har helt rett- den ser syk ut!

Men hvorfor skal du ha to menyer? Hvorfor f. eks ikke ha bare den ene? Jeg føler meg fremdeles "forvirret" når jeg kommer inn på siden.

Eks. "I bokhyllen" og "Til Minne" kan du jo legge inn under din egen fane i den øverste menyen eller i link på siden om deg.

Ville også fjernet den søkeboksen som er øverst til høyre, den lager mye åpent rom fordi den ligger "over" resten av siden, og det er uansett en søkeboks under menyen til venstre :)

Søkeboksen skulle jeg gjerne fjernet, jeg må bare lære meg hvordan det skal gjøres. :lol:

Det som er tanken bak menyene er at i toppmenyen skal man finne alt om meg og hundene (vurderer å fjerne linken til bloggen). I menyen til venstre skal man finne alt annet; galleri, gjestebok, andre hunder som ikke er her mer osv.. Jeg har i toppmenyen valgt å legge til endel underpunkter til hundene (MH, stamtavle, div resultat osv). Jeg synes det er mer oversiktlig sånn; man ser hva man kan velge og hva man kan finne ut om hunden. Mange har disse linkene liggende på hundens side, men det synes jeg er tungvindt og lite brukervennlig, dessuten kan det bli rotete når man får endel. Jeg kunne jo ha organisert alt på en helt annen måte - fx lagt mål og planer til alle sammen på en side under en link, samlet alle resultater på en side, osv.

Men føler du det ble mindre rotete når jeg fjernet "doble linker" (altså at nå linkes det til en side fra kun ett sted, og ikke to-tre)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er såklart bedre når det ikke er ett punkt i hver meny som leder til det samme stedet :lol:

Men fremdeles for rotete fordi jeg har to menyer?

Edit: Synes dere bildene på fremsiden er for store? Eller blir det for mye med to bilder der, kanskje jeg bare skulle hatt ett?

Lurer også på hvordan jeg endrer en liten "filleting". Hvis dere ser på fanen dere er i nå (doggis), så er det bilde av hodet til den lille logo-hunden. På min side (og mange flere) er det bare et blankt ark som bilde. Hvordan endrer jeg dette? Dvs; i hvilken mappe pleier dette "ikonet" å ligge?

Edit2: Jeg klarer å fjerne søkefunksjonen under menyen til venstre, men ikke den øverst på siden, den følger tydeligvis med templaten. Dvs, jeg klarer å fjerne alt annet enn "search", og det er jo litt teit.. Sånn så forresten siden ut før jeg begynte å endre den. Noen som har peiling på hvilken mappe ordet/funksjonen "search" kan stå i, sånn at jeg kan fjerne det? Jeg har jo mulighet til å beholde den under menyen om jeg absolutt vil, for det er en helt annen innstilling. Jeg vet heller ikke om det å fjerne "search" øverst vil fjerne noe hvitt, for det går jo også på templaten, dvs at selv om jeg fjerner search, så tror jeg det er KUN search som blir fjernet, tviler på at siden komprimerer seg av den grunn. Banneret (der det nå står spaniel.no med snirkel-skrift) er jo en viss størrelse, og hvis man ser på den originale siden, så ser jo det banneret større ut, men det er pga at det er mye hvitt rundt spaniel.no på min side..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lagt inn alle albumene i galleriet. Det er en hel haug med nye album som aldri har vært publisert noe sted tidligere, i tillegg til endel som lå på den gamle hjemmesiden. Nytt er derimot at alle ligger i den nyeste utgaven av albumprogrammet, og at alle albumene derfor skal fungere fint også i Firefox. :icon_confused:

Det ble noe kluss med opplastningen, så jeg "mistet" noen bilder på veien. Det skal jeg selvsagt fikse, men ikke nå - nå er det fredagskos! :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Synes dere bildene på fremsiden er for store? Eller blir det for mye med to bilder der, kanskje jeg bare skulle hatt ett?

Lurer også på hvordan jeg endrer en liten "filleting". Hvis dere ser på fanen dere er i nå (doggis), så er det bilde av hodet til den lille logo-hunden. På min side (og mange flere) er det bare et blankt ark som bilde. Hvordan endrer jeg dette? Dvs; i hvilken mappe pleier dette "ikonet" å ligge?

Jeg liker aller best å ikke måtte scrolle på den første siden jeg ser på en hjemmeside, slik har jeg også laget det på min egen side, men det er jo min smak liksom. Jeg synes også det holder med ett bilde på forsiden, som man heller kan bytte ut med (u)jevne mellomrom.

Det minibildet heter favicon, jeg husker ikke hvordan jeg gjorde dette (har et poteavtrykk selv), men kanskje du finner noe hvis du googler favicon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...