Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som så på gretne gamle gubber på tv i går?

Turnip

Recommended Posts

Skrevet

Den siste delen av Gretne Gamle Gubber på tv i går, så skulle de hjelpe til på Standal HUndepensjonat i går.

Jeg fikk litt sjokk egentlig når jeg så dette, fint at de serverte hundene biff og sånt, men de gav hundene mat fra kjøkkenbenken, den ene hunden forsynte seg selv av kjøkken benken. Den ene hunden fikk en hel kjele med spagetti også.

Den var en hund som hadde 1 årsdag og det skulle feires, de bakte boller med krem på, og masse forskjellige ting til hundene, de hadde bursdagshatter og klær på seg til anledningen, Hunden fikk masse gaver og godbiter...

Syns dette her egentlig var litt drøyt... jeg hadde blitt litt irritert hvis min hund fikk mat fra kjøkkenbordet og fikk lov å forsyne seg selv. Og i tilegg etter det fikk en hel kjele med spagetti..

Eller er det bare meg som syns dette var litt rart??

Skrevet

Jeg så det å jeg skal ikke sette hunden min bort dit:P men det kan jo hende de gjorde det til litt ekstra pga det var tv da.. F.eks alle de klærne å sånn tror jeg de bare hadde lånt hos pet shop girls (prislappene var på)

Skrevet

Ille at de overdriver slik. Den vanlige nordmann med en kosehund skjønner sikkert ikke at det ikke er bra for hunden.. (godt vi vet bedre! :) )

Skrevet

Nå ble det jo også påpekt på slutten av programmet at alle eiere var tilstede under innspillingen også, så de kan neppe ha hatt mye i mot det. Og antakelig var det vel planlagt å overdrive litt, for å sette ting litt på spissen for disse "gubbene".

Skrevet

Jeg syntes også det var overdrevent, med alle klærne og det. Og at de tok mat fra kjøkkenbenken burde de jo aldri godtatt! Greit nok at hundene skal ha det bra der, men det fins jo måte på menneskeluksus..

Skrevet

Eierne til hundene var der hele tiden, så det med at de fikk biff, boller og slikt var jo selvfølgelig for å gjøre alt passende for tv.

Så har de jo selvfølgelig ingredienser og mat som passer til hundene.

Skrevet

Skulle tro at det var dyremishandling å gi hundene biff eller mat fra bordet :rolleyes: So? Hundene mine får matrester daglig, ikke mye men litt, og hvis noen som passet de følte for at de skulle spise fra kjøkkenbordet så dem om det. Hundene mine skiller på borte og på besøk, matmor og andre. Tåler litt spaghetti gjør de også da de har fått annet enn en type tørrfòr hele livet. Jeg ville også blitt dårlig i magen av spaghetti hvis jeg bare hadde spist en type brød hele livet.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...