Gå til innhold
Hundesonen.no

Komme seg i form


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Endelig kommer snart sommeren inn for fullt!

Vet det er mange her inne som vil komme seg ordentlig i form og gå ned i vekt til sommeren. Så er det noen som har gode tips?

Kondisen min har økt litt, pressa meg til en mil jogging i dag men det ble jo selvsagt en del pauser :rolleyes:

Jeg vil både ned i vekt og få bedre kondis, og det helst innen sommeren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi nettopp har hatt debatten om fete barn.... og kommet frem til at sundt kosthold og mer aktivitet er den magiske løsningen i en slik sak, så vil jeg gjerne få komme med AKKURAT samme rådet her...

Finnes bare en sunn måte å gå ned i vekt på, det er livsstilsendring, spise sundt og variert og være mer aktiv! Helt magisk enkelt :D

kurer der man bare spiser annanas, suppe eller andre kortvarige kurer gir ingen langvarige resultater...

personlig må jeg si at jeg heller ville satt fokus på å bli sunnere, enn å bli tynnere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt råd er den Grete Roede greia! En melkerull i uken, spis den når du vil, men en dekker behovet for hele uken" gjelder da alle som er like godtesyke som meg :rolleyes:

Ta deg sammen! Ikke spis utenom de faste måltidene. Gjør det gjerne sammen med en annen så dere kan passe litt på hverandre. Inngå en deal "den som bryter dette spanderer middag på den andre eks. Eller lager en sunn hjemme hos seg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Sliter med samme selv gitt :D Men er jo regla om sunt kosthold og aktivitet, selv om den ofte er vanskelig å overholde synes jeg. Hehe. Svømming er jo også fin trening, og nå når det snart er sommer kan jo hunden være med! Ellers er det jo jogging, sykling osv. Har i det minste fått litt mer trim i det siste selv, har dratt sykkelen fram fra mørket og bruker den når jeg skal til og fra jobb :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 7 kilo siden februar, så jeg er veldig stolt! :D Jeg lagde meg ett skjema på word som jeg printet ut og hang på kjøleskapet! På skjemaet sto det dager og ting som: snop: Om man har spist det eller ikke. Mengde mosjon: Svært mye, moderat osv. Og sukker sug.

Var ikke akkurat en vidunerkur, men kiloene fosset av! Spiste masse frukt og grønnsaker, kylling og wok osv. Og ikke minst; Drakk mye vann! Frokosten er også veldig viktig!

Det er ikke lett i det hele tatt, men og du VIL så klarer du det! Skjemaet hjalp veldig. Og om du vil ha bedre kondisjon så trenger du jo ikke å løpe, du kan gå samme distansen og forbrenne like mye. Det tar bare litt lengre tid. ^_^

Kjøp dere en skritt teller! Og gå de 10.000 skrittene! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Går over 10.000 skritt om dagen, og har gått lei av snop osv.

Skal svømme litt mer til sommeren osv nå, men har lite lyst til å ta på meg bikinien og legge på svøm.

Ja, kosthold er veldig viktig, holder på å legge om alt nå...

Konfirmerer meg jo på Søndag, og da kan jeg sjekke om jeg klarer å bli avholds fra kaker osv... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har http://no.running.adidas.com/default.aspx hjulpet en del :D:D Jeg er midt inni mitt treningsprogram nå :P En miks av det som står på adidas.com og noe som står i bladet Shape Up.

Det jeg syns er greit med adidas.com er at de har en treningsdagbok man kan skrive i hver gang man trener. Da virker det plutselig så mye! :D evt lite.. og gir deg et spark bak.

Dette er det jeg jobber med nå om dagen da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt råd er den Grete Roede greia! En melkerull i uken, spis den når du vil, men en dekker behovet for hele uken" gjelder da alle som er like godtesyke som meg :rolleyes:

Ta deg sammen! Ikke spis utenom de faste måltidene. Gjør det gjerne sammen med en annen så dere kan passe litt på hverandre. Inngå en deal "den som bryter dette spanderer middag på den andre eks. Eller lager en sunn hjemme hos seg :D

Hva regnes som en melkerull? :D En sjokolade, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra innlegg PIP. Varig vektreduksjon krever livsstilsendring, som Silje sier. For å gå fort ned i vekt, toppe forbrenningen, og dermed få et varig resultat bør man trene en kombinasjon av styrke og kardio-trening. Eks. Løpe/gå fort (man forbrenner like mange kalorier, og passer for oss som er halvveis invalide grunnet elendig kne), i intervaller. Passer bra å ha med hunden på! Tre ganger i uka. To dager med god, gammeldags styrketrening (og nei, man får IKKE bulende bole-muskler av å trene styrke), og en dag med pilates for å styrke rygg og de indre magemusklene.. Jeg må forresten skryte litt av pilates. Jeg hadde et trneingsoplegg i fjor hvor jeg trente pilates en halvtime annenhver dag. Etter tre uker så jeg store resultater! Utrolig bra for å få flat mage og sunn rygg. Pass på å ha minst en hviledag, og ikke tren det samme to dager etter hverandre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg tenker på det samme og jogger 1-2 ganger om dagen. Selvsagt klare jeg å tråkke over på onsdag og røk et leddbånd og forstuet ankelen noe så veldig..! <_< Så det gjelder det bare å holde tilbale LITT på mat om snacks-spisingen da!! (Æsj... minnes at det for noen timer siden ble kjøpt en pose med ostepop... :D hm...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg tenker på det samme og jogger 1-2 ganger om dagen. Selvsagt klare jeg å tråkke over på onsdag og røk et leddbånd og forstuet ankelen noe så veldig..! <_< Så det gjelder det bare å holde tilbale LITT på mat om snacks-spisingen da! (Æsj... minnes at det for noen timer siden ble kjøpt en pose med ostepop... :D hm...)

1-2 ganger om dagen?? Jeg håper og tror du mener 1-2 ganger i uka?

Uansett; god bedring med beinet. Vær flink til å bruke skinne, ellers kommer du til å slite leeeenge...

Jeg er ennå slarkete etter kraftig overtråkk i november (uten annet enn overstrekte leddbånd) og tråkker over for et godt ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toller: Kjempe bra tips! :D

- begynn på et treningstudio (Jeg går på aerobic og det gir HØY forbrenning!)

- spis ofte og lite (kanskje 6 ganger om dagen. Spis alltid frokost, viktigste måltidet)

- drikk vann

- har du lyst på noe søtt? Ta en frukt!

- gå lange turer med hunden (det regner jeg med at du gjør alerede:p)

Jeg har satt som mål at jeg skal jogge 2km hver dag + at jeg spiser sunt og variert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, mener 1-2 ganger om dagen (selvsagt noen dager jeg overholdet ikke har tid). Jogging morgen og styrke/jogging om kvelden. Får bli styrke fremover nå da!

Skinne? Har støttebandasje, er det det samme?

OMG du har jammen selvdisiplin... :D

Jeg fikk en skinne i hard plast, sånn at ankelen står helt stødig. Denne skulle jeg bruke (og brukte nesten hele tiden...) i 3 mnd....

Et godt tips er å ikke smake på den nye daimen, med Cappuchino smak. Da blir man nemlig hekta, og må ha minst en dobbel daim hver dag.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsstudio har jeg selvsagt tenkt på, men er nok ikke gammel nok! :D

Jeg synes det er helt tåpelig å operere med aldersgrenser på sånne ting <_< Men håper i hvert fall du har fått noen andre tips i denne tråden.

Helt OT: du virker mye eldre enn du er :D Noe som er ment som kompliment forresten, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Jeg synes det er helt tåpelig å operere med aldersgrenser på sånne ting <_< Men håper i hvert fall du har fått noen andre tips i denne tråden.

Helt OT: du virker mye eldre enn du er :D Noe som er ment som kompliment forresten, hehe.

Ja, jeg synes også at det er teit! Diskuterte med to gymlærere på skolen (en av de har vært NM på langrenn før!) og de sa man godt kan begynne å trene på studio selv om man er 14 liksom. Om man får litt veiledning om hvordan man skal bruke apparatene og om man ikke har vektløftningskonkurranser med hverandre(noe vi i klassen har :rolleyes: ) så er det liten fare.

Har forresten lagt merke til at jeg løper fortere og har mer energi om jeg løper med andre. Vi presser hverandre til vi stuper om, og løper fra hverandre som ekstra press. Det har fungert kjempebra hitill, men må nok lære meg å løpe til jeg stuper, uansett om jeg har med venner.

Hehe, er nok fortsatt 15... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippet* og en dag med pilates for å styrke rygg og de indre magemusklene.. Jeg må forresten skryte litt av pilates. Jeg hadde et trneingsoplegg i fjor hvor jeg trente pilates en halvtime annenhver dag. Etter tre uker så jeg store resultater! Utrolig bra for å få flat mage og sunn rygg.

Vet du om noen nettsider med pilatesøvelser på? Jeg har prøvd å sjekke litt, men finner ingen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...