Gå til innhold
Hundesonen.no

Rase?


Guest Maritus

Recommended Posts

Guest Maritus

Jeg er 13år og har en Golden fra før! Tore (stefaren min) har hatt noen hunder. Goldenen min er ikke så stor, men er veldig sterk og ganske sta til enkelte tider! Hvilken rase burde passe meg (jeg tenker ikke på min andre hund ennå). Ble bare nysgjerrig, da alle sa at det ble ett stort sprang fra Bichon til Gordon! Hvem rase (helst ikke retriever og ikke mindre en Golden.) kan passe meg da? (men gjør ikke så mye om dere foreslår retriever).

Mvh: Marita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus
Hva skal du bruke an til da?

Jeg liker veldig godt og holde på med lydighet, agility og utstilling. Selfølgelig skal det være en selskaps hund å. Men noe man kan bruke til litt av hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus
vanskelig med en større rase om du syns goldenen din er for sterk.

edit:

prøv å kom med kriterier til pelsstell, mosjon, osv osv.

kan ikke rasen være mindre enn golden?

Jeg sa ikke at hun var for sterk! Jeg sa hun kan være sterk... (hvis hun ser katter eller noe sånt, spesielt jordrotter :) ) Hun er ikke sånn at hun går tur med meg og ikke jeg med henne! Har kontroll :ahappy:Jeg håper jeg ikke skrev det på en frekk måte! Jeg mener i allefalll ikke å gjøre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ikke at hun var for sterk! Jeg sa hun kan være sterk... (hvis hun ser katter eller noe sånt, spesielt jordrotter :) ) Hun er ikke sånn at hun går tur med meg og ikke jeg med henne! Har kontroll :ahappy:Jeg håper jeg ikke skrev det på en frekk måte! Jeg mener i allefalll ikke å gjøre det!

Nei nei, det gjorde du da ikke :)

Men skriv litt mer om kriterier. så er det mye lettere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Hva er kriterier! Pelsen og sånt?

Ja.. Skal du ha långhåret eller korthåret hund? Set slike kriterier, så blir det mye enklere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en enkel rasevelger på canis om du bare vil vite om alternativer til raser som passer deg. Får jeg lov å linke til den, ettersom det er et forum?

Gå inn på canis sin side også inn på rasevelger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus

Da setter jeg kriterier :P :

Bjeffing: Det gjør ikke noe om det er en hund som sier ifra om noen kommer (bor på lande).

Pels: Korthåret eller langhåret spiller ikke så mye rolle... Om jeg tenker meh om :) Vi børster hundene vær dag!

Størrelse: Helst en retriever størrelse eller litt større (er vant med store hunder (stefaren min har hatt noen store hunder).

Bruke den til: Jeg skal bruke den til lydighet, utstilling og litt agility... Synes det er kjempemorsomt :)

Mere dere vil vite? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus
Hm. vet ikke hva du syns om aussien, og evt om det kan bli for mye?!

Springer? (kanskje litt for liten).

Storpuddel?

Det finnes en hel haug av raser der ute :)

Når jeg tenker meg om, så hadde faktisk naboen over oss en storpuddel! (eller kongepuddel) den het Raggen :) Springer er kjempe fine de synes jeg da!

Når jeg tenker meg om så kan jeg gi den mye mosjon! Går masse turer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om, så hadde faktisk naboen over oss en storpuddel! (eller kongepuddel) den het Raggen :) Springer er kjempe fine de synes jeg da!

Når jeg tenker meg om så kan jeg gi den mye mosjon! Går masse turer!

Nå er vel ikke jeg helt objektiv her, men springer er en flott rase :) Forutsatt at du kan gi den nok aktivisering selvfølgelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...