Gå til innhold
Hundesonen.no

jeg gir opp....

Recommended Posts

Skrevet

Nå har jeg nådd bunnen her, sittet å sett litt på hjemmesidene til folk for å få inspirasjon til min egen. Prøvd å lage fine bannere og bilder med photoshop men får det ikke helt til.

Hunden blir bare et utklipp (brukt magnetic lasso tool), hvor blir det av de runde kantene og fine skyggene?

Ikke får jeg til bare ha hunden, alt blir i 4-kantete bilder...

Og nå får jeg ikke til å skrive på bildene heller. *sukk*

Måtte bare få ut litt nyebgynner steam her.... skjønner ikke hvordan alle kan få til dette når jeg ikke skjønner noen ting:P

Skrevet
Nå har jeg nådd bunnen her, sittet å sett litt på hjemmesidene til folk for å få inspirasjon til min egen. Prøvd å lage fine bannere og bilder med photoshop men får det ikke helt til.

Hunden blir bare et utklipp (brukt magnetic lasso tool), hvor blir det av de runde kantene og fine skyggene?

Ikke får jeg til bare ha hunden, alt blir i 4-kantete bilder...

Og nå får jeg ikke til å skrive på bildene heller. *sukk*

Måtte bare få ut litt nyebgynner steam her.... skjønner ikke hvordan alle kan få til dette når jeg ikke skjønner noen ting:P

Jeg skjønner deg veldig godt :) Du kan jo lese litt i denne tråden. Prøv ut det som står der, så blir du bedre og bedre etter hvert :)

Lykke til!

Skrevet

Skal du klippe ut hundehoder osv. anbefaler jeg å bruke viskelæret. Linjene blir mye penere da, tross at det tar litt lengre tid.

Skrevet

Lenge siden jeg har drevet med dette her, men er en annen lasso tool du kan bruke sammen med noe som heter feather. Da ser det pent ut og tar kort tid :)

Hvis du ikke finner det ut skal jeg logge meg på en annen pc og forklare bedre, har ikke photoshop på denne. Og kunnskapen er litt rusten :rolleyes:

Skrevet

takk for svar, begynner å få til litt bedre bilder nå men ikke på langt nær slik jeg vil ha dem... men har kommet så langt at kantene blir pene...

Noen som kan ha noen forslag på hvorfor jeg ikke får til skriften?

Jeg lager tekstboks og skriver. Da kommer teksten opp der hvor alle layerne vises etter hverandre (om dere skjønte det?) Men ingenting vises på bildet...

photoshop jeg bruker om noen lurte

Skrevet

Husk på at teksten må ligge på toppen av det layeret du vil ha tekst på, altså du må plassere layeret med teksten på toppen av de andre. Bare dra den opp slik at den ligger øverst.

• 2 weeks later...
Skrevet

Hei IW, har testet det også og sikret at layeret er øverst... også prøvd å skjule alle andre layers, men alikvel kommer ikke teksten opp.. skjønner ikke hvorfor!

Skrevet

Husker når jeg selv fikk dette programmet, var ikke særlig gode venner vi heller, men viktigste er å sitte seg ned og bare prøve å prøve til du får noe til. Ps tar tid men etterhvert vil du forstår hvor lett det egentlig er å lage ting osv. ...

Finnes mangen gode side på nett der man får se bilder og mulig video om hvordan man går fram, bare å goggle så finner du nok mangen bruk bare sider vil jeg tro. Så har du også hjelpe menyen i photoshop der man også får beskrevet en god del av det man lurer på :imrgreen:

Er det noe du lurer på så kan du sende meg en pm så kan jeg hjelpe deg :)

Skrevet

mitt største problem for tiden er skriften. fatter ikke hvorfor dne ikke kommer opp... Nå må jeg skrive i word og så kopiere og lime inn, litt tungvint.

Skrevet

Ja, photoshop kan være riktig så kranglete og uoppdragent! *mumle* Ikke gi opp. Søk på phtotoshop tutorial, da får du opp en hel del sider der du får hjelp til å lage både det ene og det andre.

Du har min støtte og har tro på at du og photoshop kan bli gode venner igjen *nynner på tuppen og lillemor sangen*

Skrevet

Shilamon, jeg føler med deg! :)

Jeg får det heller ikke til... Bare det å få farge på banneret er superkomplisert :rolleyes: For ikke å snakke om layers og det ene og det andre :rolleyes:

Hvis noen føler for å hjelpe meg hadde det vært helt über! ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har ikke vært borti det selv personlig, men har hørt om andre som har det; og som da har betalt 'ekstra'. Dette har vært blandingsrase i tillegg.   Men som Simira skriver, avtalebrudd ja.
    • Det er avtalebrudd. Jeg har aldri hørt om eller vært borti det, men hvis de har annonsert en "vare" til en pris så er de forpliktet til den prisen hvis de har inngått en avtale med kjøper uten at noe annet er nevnt.  Hvis de FØR avtale om kjøp sier at annonsen bare er veiledende og valpen koster så mye mer så er det noe annet.  Jeg ville uansett tenkt meg grundig om før jeg evt. kjøpte av en slik oppdretter.
    • Jeg har opplevd det selv, nær familie har opplevd det, og mange jeg kjenner.    De er interessert i et kull, setter seg på valpeliste, blir godkjent som valpekjøpere, møter oppdretter. Oppdretter kyder av kjøper,og forteller at det er akkurat slike kjøpere hen er ute etter, og er veldig nøye med hvem hen selger til. Så skal valpen hentes, penger overleveres- og da har prisen vært en annen en det som sto i annonsen.  Oppdretters unnskyldninger er: Det er veldig gode valper Alle andre tar de prisene Raseannonsen er bare veiledende De har så mange på liste at de velger de som betaler mest   Og hvis en setter spørsmåltegn med det så: Ja hvis du ikke gidder å betale så mye så har jeg mange andre i kø Disse linjene selges ikke til hvilken som helst pris har du  et problem med det så er du ikke rett kjøper..   Har dere vært borti dette? 
    • Det kommer an på hunden, treningen og målet.Jeg vil alltid belønne innkalling og innkallingstrening med noe av de beste godbitene hunden kan få, fordi det er den absolutt viktigste treningen. Men belønning er ikke bare godbiter. Belønning er alt hunden vil ha. For noen hunder er det kos, mange liker leker, men godbiter er ofte den beste måten å belønne presist på. I valpe- og unghundtiden ville jeg alltid hatt en godbitpose tilgjengelig på meg, og gjerne en draleke/tauleke. De fleste som driver aktivt med hund bruker godbitposer som er enkle å åpen og lukke, og som flyttes over i lommen på det man har på deg. De første par årene er det mye godbiter "hele tiden", fordi hunden skal lære så mye nytt. Hva slags godbiter kommer an på hvor matfokusert hunden er og hva den liker. Her må du prøve deg fram litt. Til enkle hverdagsøvelser som "sitt", "gi labb" osv. kan du godt bruke tørrfõr fra dagens matrasjon hvis hunden er matglad. Godbiter fra butikk eller dyrebutikk er som oftest helt ok, men å skjære opp rent kjøtt fra påleggsskiver eller ost for eksempel er gjerne billigere. Rester av pannekaker, fiskepudding, pølser osv. er fint. Skinkeost på tube er en annen variant. Variasjon er også generelt fint. Ferske godbiter er ofte mer populært og sterkere enn tørre godbiter.  Når valpen/hunden har lært en øvelse kan man fase ut belønningen, men det kan være lurt å belønne innimellom og forsterke øvelsene over tid. Om belønningene plutselig forsvinner kan hunden miste motivasjonen for det, om den ikke finner belønning i øvelsen i seg selv. Jeg belønnet fortsatt mine hunder på 13 og 17 for innkalling (alltid), og innimellom for kontakt, lydighetsøvelser osv., men ikke hver gang slik jeg ville gjort med en valp eller unghund for eksempel.
    • Hei!  Sikkert dumt spørsmål, men jeg er likevel usikker. Det står at man skal bruke godbiter og belønne alt i starten, det er jeg helt med på, men hva slags godbiter belønner man med? Tenker på helseaspektet, dette kommer jo i tillegg til for. Hva slags godbiter bruker man til valp, og har man alle lommer fulle til en hver tid, belønner man hele tiden i lang periode? Når faser man ut? Hva slags godbit bruker man? 😊
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...