Gå til innhold
Hundesonen.no

jeg gir opp....

Recommended Posts

Nå har jeg nådd bunnen her, sittet å sett litt på hjemmesidene til folk for å få inspirasjon til min egen. Prøvd å lage fine bannere og bilder med photoshop men får det ikke helt til.

Hunden blir bare et utklipp (brukt magnetic lasso tool), hvor blir det av de runde kantene og fine skyggene?

Ikke får jeg til bare ha hunden, alt blir i 4-kantete bilder...

Og nå får jeg ikke til å skrive på bildene heller. *sukk*

Måtte bare få ut litt nyebgynner steam her.... skjønner ikke hvordan alle kan få til dette når jeg ikke skjønner noen ting:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nådd bunnen her, sittet å sett litt på hjemmesidene til folk for å få inspirasjon til min egen. Prøvd å lage fine bannere og bilder med photoshop men får det ikke helt til.

Hunden blir bare et utklipp (brukt magnetic lasso tool), hvor blir det av de runde kantene og fine skyggene?

Ikke får jeg til bare ha hunden, alt blir i 4-kantete bilder...

Og nå får jeg ikke til å skrive på bildene heller. *sukk*

Måtte bare få ut litt nyebgynner steam her.... skjønner ikke hvordan alle kan få til dette når jeg ikke skjønner noen ting:P

Jeg skjønner deg veldig godt :) Du kan jo lese litt i denne tråden. Prøv ut det som står der, så blir du bedre og bedre etter hvert :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har drevet med dette her, men er en annen lasso tool du kan bruke sammen med noe som heter feather. Da ser det pent ut og tar kort tid :)

Hvis du ikke finner det ut skal jeg logge meg på en annen pc og forklare bedre, har ikke photoshop på denne. Og kunnskapen er litt rusten :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar, begynner å få til litt bedre bilder nå men ikke på langt nær slik jeg vil ha dem... men har kommet så langt at kantene blir pene...

Noen som kan ha noen forslag på hvorfor jeg ikke får til skriften?

Jeg lager tekstboks og skriver. Da kommer teksten opp der hvor alle layerne vises etter hverandre (om dere skjønte det?) Men ingenting vises på bildet...

photoshop jeg bruker om noen lurte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Husker når jeg selv fikk dette programmet, var ikke særlig gode venner vi heller, men viktigste er å sitte seg ned og bare prøve å prøve til du får noe til. Ps tar tid men etterhvert vil du forstår hvor lett det egentlig er å lage ting osv. ...

Finnes mangen gode side på nett der man får se bilder og mulig video om hvordan man går fram, bare å goggle så finner du nok mangen bruk bare sider vil jeg tro. Så har du også hjelpe menyen i photoshop der man også får beskrevet en god del av det man lurer på :imrgreen:

Er det noe du lurer på så kan du sende meg en pm så kan jeg hjelpe deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, photoshop kan være riktig så kranglete og uoppdragent! *mumle* Ikke gi opp. Søk på phtotoshop tutorial, da får du opp en hel del sider der du får hjelp til å lage både det ene og det andre.

Du har min støtte og har tro på at du og photoshop kan bli gode venner igjen *nynner på tuppen og lillemor sangen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shilamon, jeg føler med deg! :)

Jeg får det heller ikke til... Bare det å få farge på banneret er superkomplisert :rolleyes: For ikke å snakke om layers og det ene og det andre :rolleyes:

Hvis noen føler for å hjelpe meg hadde det vært helt über! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...