Gå til innhold
Hundesonen.no

jeg gir opp....

Recommended Posts

Nå har jeg nådd bunnen her, sittet å sett litt på hjemmesidene til folk for å få inspirasjon til min egen. Prøvd å lage fine bannere og bilder med photoshop men får det ikke helt til.

Hunden blir bare et utklipp (brukt magnetic lasso tool), hvor blir det av de runde kantene og fine skyggene?

Ikke får jeg til bare ha hunden, alt blir i 4-kantete bilder...

Og nå får jeg ikke til å skrive på bildene heller. *sukk*

Måtte bare få ut litt nyebgynner steam her.... skjønner ikke hvordan alle kan få til dette når jeg ikke skjønner noen ting:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nådd bunnen her, sittet å sett litt på hjemmesidene til folk for å få inspirasjon til min egen. Prøvd å lage fine bannere og bilder med photoshop men får det ikke helt til.

Hunden blir bare et utklipp (brukt magnetic lasso tool), hvor blir det av de runde kantene og fine skyggene?

Ikke får jeg til bare ha hunden, alt blir i 4-kantete bilder...

Og nå får jeg ikke til å skrive på bildene heller. *sukk*

Måtte bare få ut litt nyebgynner steam her.... skjønner ikke hvordan alle kan få til dette når jeg ikke skjønner noen ting:P

Jeg skjønner deg veldig godt :) Du kan jo lese litt i denne tråden. Prøv ut det som står der, så blir du bedre og bedre etter hvert :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har drevet med dette her, men er en annen lasso tool du kan bruke sammen med noe som heter feather. Da ser det pent ut og tar kort tid :)

Hvis du ikke finner det ut skal jeg logge meg på en annen pc og forklare bedre, har ikke photoshop på denne. Og kunnskapen er litt rusten :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar, begynner å få til litt bedre bilder nå men ikke på langt nær slik jeg vil ha dem... men har kommet så langt at kantene blir pene...

Noen som kan ha noen forslag på hvorfor jeg ikke får til skriften?

Jeg lager tekstboks og skriver. Da kommer teksten opp der hvor alle layerne vises etter hverandre (om dere skjønte det?) Men ingenting vises på bildet...

photoshop jeg bruker om noen lurte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Husker når jeg selv fikk dette programmet, var ikke særlig gode venner vi heller, men viktigste er å sitte seg ned og bare prøve å prøve til du får noe til. Ps tar tid men etterhvert vil du forstår hvor lett det egentlig er å lage ting osv. ...

Finnes mangen gode side på nett der man får se bilder og mulig video om hvordan man går fram, bare å goggle så finner du nok mangen bruk bare sider vil jeg tro. Så har du også hjelpe menyen i photoshop der man også får beskrevet en god del av det man lurer på :imrgreen:

Er det noe du lurer på så kan du sende meg en pm så kan jeg hjelpe deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, photoshop kan være riktig så kranglete og uoppdragent! *mumle* Ikke gi opp. Søk på phtotoshop tutorial, da får du opp en hel del sider der du får hjelp til å lage både det ene og det andre.

Du har min støtte og har tro på at du og photoshop kan bli gode venner igjen *nynner på tuppen og lillemor sangen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shilamon, jeg føler med deg! :)

Jeg får det heller ikke til... Bare det å få farge på banneret er superkomplisert :rolleyes: For ikke å snakke om layers og det ene og det andre :rolleyes:

Hvis noen føler for å hjelpe meg hadde det vært helt über! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
    • Ja, hvis han aldri har lært å være alene på andre tider av døgnet så er det faktisk en ting. En "fordel" med å være ufør og ikke ha med hundene overalt er at de lærer å være alene på helt random tidspunkter.
    • Det går greit å gå fra han om morningen når jeg skal på jobb. Han kan fint være hjemme alene da. At jeg (vi alle) går om ettermiddagen setter han ikke pris på. Han vil være med meg mest mulig. - Lurer på om han har blitt mer sånn med alderen … 🤔 
    • Er han ikke vant til å være alene? Regner med du bruker ting som frossen kong eller tygg for aktivisering osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...