Gå til innhold
Hundesonen.no

jeg gir opp....

Recommended Posts

Skrevet

Nå har jeg nådd bunnen her, sittet å sett litt på hjemmesidene til folk for å få inspirasjon til min egen. Prøvd å lage fine bannere og bilder med photoshop men får det ikke helt til.

Hunden blir bare et utklipp (brukt magnetic lasso tool), hvor blir det av de runde kantene og fine skyggene?

Ikke får jeg til bare ha hunden, alt blir i 4-kantete bilder...

Og nå får jeg ikke til å skrive på bildene heller. *sukk*

Måtte bare få ut litt nyebgynner steam her.... skjønner ikke hvordan alle kan få til dette når jeg ikke skjønner noen ting:P

Skrevet
Nå har jeg nådd bunnen her, sittet å sett litt på hjemmesidene til folk for å få inspirasjon til min egen. Prøvd å lage fine bannere og bilder med photoshop men får det ikke helt til.

Hunden blir bare et utklipp (brukt magnetic lasso tool), hvor blir det av de runde kantene og fine skyggene?

Ikke får jeg til bare ha hunden, alt blir i 4-kantete bilder...

Og nå får jeg ikke til å skrive på bildene heller. *sukk*

Måtte bare få ut litt nyebgynner steam her.... skjønner ikke hvordan alle kan få til dette når jeg ikke skjønner noen ting:P

Jeg skjønner deg veldig godt :) Du kan jo lese litt i denne tråden. Prøv ut det som står der, så blir du bedre og bedre etter hvert :)

Lykke til!

Skrevet

Skal du klippe ut hundehoder osv. anbefaler jeg å bruke viskelæret. Linjene blir mye penere da, tross at det tar litt lengre tid.

Skrevet

Lenge siden jeg har drevet med dette her, men er en annen lasso tool du kan bruke sammen med noe som heter feather. Da ser det pent ut og tar kort tid :)

Hvis du ikke finner det ut skal jeg logge meg på en annen pc og forklare bedre, har ikke photoshop på denne. Og kunnskapen er litt rusten :rolleyes:

Skrevet

takk for svar, begynner å få til litt bedre bilder nå men ikke på langt nær slik jeg vil ha dem... men har kommet så langt at kantene blir pene...

Noen som kan ha noen forslag på hvorfor jeg ikke får til skriften?

Jeg lager tekstboks og skriver. Da kommer teksten opp der hvor alle layerne vises etter hverandre (om dere skjønte det?) Men ingenting vises på bildet...

photoshop jeg bruker om noen lurte

Skrevet

Husk på at teksten må ligge på toppen av det layeret du vil ha tekst på, altså du må plassere layeret med teksten på toppen av de andre. Bare dra den opp slik at den ligger øverst.

• 2 weeks later...
Skrevet

Hei IW, har testet det også og sikret at layeret er øverst... også prøvd å skjule alle andre layers, men alikvel kommer ikke teksten opp.. skjønner ikke hvorfor!

Skrevet

Husker når jeg selv fikk dette programmet, var ikke særlig gode venner vi heller, men viktigste er å sitte seg ned og bare prøve å prøve til du får noe til. Ps tar tid men etterhvert vil du forstår hvor lett det egentlig er å lage ting osv. ...

Finnes mangen gode side på nett der man får se bilder og mulig video om hvordan man går fram, bare å goggle så finner du nok mangen bruk bare sider vil jeg tro. Så har du også hjelpe menyen i photoshop der man også får beskrevet en god del av det man lurer på :imrgreen:

Er det noe du lurer på så kan du sende meg en pm så kan jeg hjelpe deg :)

Skrevet

mitt største problem for tiden er skriften. fatter ikke hvorfor dne ikke kommer opp... Nå må jeg skrive i word og så kopiere og lime inn, litt tungvint.

Skrevet

Ja, photoshop kan være riktig så kranglete og uoppdragent! *mumle* Ikke gi opp. Søk på phtotoshop tutorial, da får du opp en hel del sider der du får hjelp til å lage både det ene og det andre.

Du har min støtte og har tro på at du og photoshop kan bli gode venner igjen *nynner på tuppen og lillemor sangen*

Skrevet

Shilamon, jeg føler med deg! :)

Jeg får det heller ikke til... Bare det å få farge på banneret er superkomplisert :rolleyes: For ikke å snakke om layers og det ene og det andre :rolleyes:

Hvis noen føler for å hjelpe meg hadde det vært helt über! ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...