Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden min ble beskylt for å ha angrepet en annen hund.

Nikitaf

Recommended Posts

Hva syntes dere oom dette?

I dag når jeg og veninna mi var ute på tur, så møter vi 2 Border collie, som ikke er så god venn med kita.. Kita har aldri gjort dem noe.. men en av de har flydd på kita, mens kita var i band å den var løs..

SElfølgelig er ikke de så gode venner da.. å hver gang vi møter de, så bjeffer de. DE har en voksen border collie å en valp.. den valpen har kita aldri gjort noe.. Den bjeffer hver gang vi møter de.. SIden den store hunden alltid gjorde det når vi møtte de.. Så det har jo påvirka .. men uansett..

Så sier ho dama, at valpen var så redd for kita siden kita hadde flydd på den .. DEt visste ikke jeg noe om , så sa de at det var mi søster som hadde vært på tur med kita når det skjedde.. JEg ringte ho.. Å det hadde hun ikke.. Så sier hun at kita er så farlig.. Så sier vi men hun hadde ikke gjort det , det må ha vært en annen hund.. vi sier også at den største hunden hun sin hadde jo flydd på kita ei gang, så sier ho at kita hadde vært inni hagen di si en gang å de hadde kaniner løse, å ho sin hund passa på de. så hunden ho sin trodde kita skulle ta den.. Men når hunden fly på kita var vi en helt annen plass.. Hun lyver jo egnetlig..

Så er ho så fekk , hun går forbi meg og kita å sier: Vi gidder ikke å hilse på kita ho er en dum hund. vi hilser heller på de andre snille hundene(veninna mi)..

Blir så sur på sånne folk? ho legger alt sylda på meg..

vi har ikke gjort noen ting..

Hva syntes dere?

Eller hva jeg kan gjøre?

SIden med ei gang jeg så noe så var det feil.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig?

Jeg synes du skal nyte våren og solskinnet. :whistle:

Drit en lang marsj i tøysemennesker. Livet er for kort til å la seg hisse opp over de små detaljene. :twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig?

Drit en lang marsj i tøysemennesker. Livet er for kort til å la seg hisse opp over de små detaljene. :twitch:

Ja, har egentlig bare tenkt å ikke tenke noe pådet:P

blir jo bare litt sånn irritert inni meg:p hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
For å være helt ærlig?

Guds ord osv osv..

Amen!

Nei, er ingenting å bry seg om, har ei lignende dame med BC oppi her selv jeg, driter lang marsj i henne. Hennes problem at ho ikke liker hunden min. Ser jeg henne komme så går jeg bare videre rett forbi henne, gidder ikke stå å krangle om hvem sin hund som angrep hvem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ignorer de.

Får selv se at folk kan være redde for min hund. Han er verdens snilleste og har aldri gjort noe mot noen. Selv om får jeg spørsmål om han er snill, om han "tar" små hunder, om han biter (!).

Blir veldig oppgitt selv, men eg bare sier at snillere hund enn dette finner de ikke. Aksepterer de ikke det, går vi videre uten å bry oss.

Men skjønner jo folk blir skeptisk, er en stor og kraftig hannhund, men altså veldig veldig snill mot alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lyden av ordet diary..  Vurderte i går å oppdatere om suksessen med ris, havregrøt, gulrot og brokkoli mos, ren kyllingfilet og egg, med en gradvis reintrodusering av tørrfor. Etter 2x kakao kunstverk av perfekt konsistens, som bare var å plukke fra gresset uten any smear, så det ut som en suksess, og Ede fikk V&H blandet med litt gulrotmos til kvelds. I morges viste det seg at jeg var litt snar med å trekke konklusjoner i går, og min vurderingsevne før morgenkaffe er heller ikke noe å skryte av. Det første som kom ut var fint, så jeg avfeide den siste klatten med softis som ingenting. ..og jeg glemte å tenke på at Ede ikke har fått intimbarbering på en stund. Rævskjegget hadde rukket gro nok til å kunne forveksles med ansiktet på en nykonvertert islamist, noe jeg smertelig ble gjort oppmerksom på da jeg noen timer senere måtte tørke stumpen hans fra en ladning med viskositet lik brun kjøttkakesaus ved 278°K. Det som først så ut som en grei tørkejobb viste seg å være det verste tilfellet av danglebær jeg ikke har hørt om før. Ord kan vanskelig beskrive den følgende halvtimen.  Det ble tørket og vasket og lugget i det nyanlagte talibanskjegget uten antydning til å nærme seg måloppnåelse. Ede begynte bli sår i stumpen og protesterte mot behandlingen, men forstod alvoret i situasjonen og samarbeidet tålmodig for å la meg prøve fikse problemet med dobbel effileringssaks, noe som heller ikke var noen quick fix. Vurderer begynne kalle ham Harald nå, etter Harald Hårfagre. Etter at effileringssaksen hadde gjort hva den kunne, så var det fortsatt en absurd mengde småsmuler av brun sement stuck i fløyelen rundt kaviarstjerna på den heltemodige pompen. Å finne frem sjampoen hadde liknende effekt på Ede som på røverne i Kardemommeby. Den heltemodige roen og tålmodigheten slo over i engstelse og han ville ikke samarbeide mer. Fordi han er hjernevasket fra barnsben til å forbinde dusjen med mat, så gikk han allikevel med på å la meg lukke døren bak ham, i håp om lysere tider, men forstod han var fanget i en felle øyeblikket etter, da jeg skrudde på dusjen uten at det luktet mat der inne. Ikke tale om at han ville gå med på det der. Han er for stor til å kunne tvinges nå, så å få den stumpen der inn over kantene på dusjsonen var det bare å glemme. Løsningen ble å massere inn sjampoen midt på gulvet og omstendelig vaske den ut igjen med vaskekluter og håndklær i flertall, mens han benyttet anledningen til å styrketrene muskulaturen rundt halefestet for å være bedre rustet til fremtidige konflikter av samme art.  Da det begynte vibrere truende i halsbåndet var jobben heldigvis gjort.  Nå som veslefjeset er rent og pent og utenfor PSTs søkelys, så er neste oppgave på tapetet å overbevise Harald om at det å stå stille med halen hevet mens jeg romsterer rundt analåpningen hans med en oppladbar, vibrerende, rosa plastdings er nødvendig for å gjøre neste tømming av belgen til en mindre traumatisk opplevelse for oss begge. ..med gulrot- og havregrøt som "lokkemiddel". Godt han ikke kan skrive Finn-annonser for omplassering eller ringe Dyrebeskyttelsen selv. 
    • Jeg tror nok forslaget var å få ny hund umiddelbart etter du har mistet den du har, ikke før. Det er fordeler og ulemper. Og ikke minst, folk er forskjellige.  Nå kan ikke jeg få ny hund pga. sykdom, men selv om jeg hadde kunnet det hadde jeg nok brukt god tid før neste kom i hus. Nå er det to år(!) siden vi mistet våre, og jeg kjenner jeg er mentalt klar for en ny hund. Men for min del sier helsa nei da, så det blir ikke med det første. Uansett tenker jeg det viktigste er å sette pris på den tiden man har, og ta vare på minnene når de er borte.
    • Tankk. Skal sjekke Librela. Når det gjelder ny hund så har jeg faktisk fått det forslaget av en del. Men hu blir sjalu på andre hunder hvis jeg er for "overstrømmende" så det blir evt om lenge til.
    • Fin tradisjon! Har ikke pleid å sette noen spesielle mål for hundeholdet, men kanskje det kan hjelpe på motivasjonen for ulike ting. Så, her er mine ikke så ambisiøse mål for resten av 2025 (om enn litt sent, hehe): - Har en del hundebøker liggende som jeg gjerne vil komme gjennom. Jeg leser igrunn lite bøker generelt, så blir ganske fornøyd hvis jeg kommer gjennom 2 i løpet av de neste 5 månedene - Sydney har muligens ikke så altfor lenge igjen, så hovedmålet blir å gi henne en så god pensjonisttilværelse som mulig og gjøre mitt beste for å holde henne i god helse.
    • Ja, det ble tre dager av 2025 det... Så her må det oppdateres med nye mål for 2025 for frøken Lilje: Blodspor: - Starte AK Nosework: - LGT - Merkeprøve(r) Kurs: - Passering - Nesearbeid (spor/søk) - Apport for moro skyld?    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...