Gå til innhold
Hundesonen.no

festivalsommer!

Benedicte

Recommended Posts

Skrevet
CHRIS CORNELL KOMMER PÅ QUARTEN OGSÅ! :ahappy: :ahappy:

Gjør han!!! :shocked:

Nå MÅ jeg jo bare ned der i år! Når er den i år da? og hvilken dag skal han spille?

Skrevet
Mandag 2. juli :ahappy:

Er selvfølgelig langt nede i middelhavet på cruise på den tiden <_<

og jeg har en mann som blir 30 dagen etterpå..... neppe populært at jeg drar på festival da :ahappy:

Skrevet
og jeg har en mann som blir 30 dagen etterpå..... neppe populært at jeg drar på festival da :ahappy:

Dra han med :yes: (Og ikke nevn det er en deilig mann du skal høre på :ahappy: )

Skrevet
Dra han med :yes: (Og ikke nevn det er en deilig mann du skal høre på :ahappy: )

Med tanke på at jeg har sagt at Chris Cornell er den ultimate drømme mann, og han har sett blikket mitt når jeg hører stemmen hans og ser videoer av han så tror jeg han vil gjøre det meste for å holde meg unna Kristiansand den uka der ja :rolleyes::ahappy:

Skrevet
Med tanke på at jeg har sagt at Chris Cornell er den ultimate drømme mann, og han har sett blikket mitt når jeg hører stemmen hans og ser videoer av han så tror jeg han vil gjøre det meste for å holde meg unna Kristiansand den uka der ja :rolleyes::ahappy:

Auf, den var lei... :ahappy:

Men ikke lett og skjule sannheten om slike menn ... :rolleyes:

Skrevet

*flir* Cris Cornell var drømmemannen når han var i Soundgarden og jeg var liten jente husker jeg.. Han har ikke helt det samme draget lengre nå hehe Han har gått fra kjekk og deilig look til litt småslibrig sliten onkel look *knis* Men stemmen er fortsatt helt fantastisk..det skal han ha..

• 4 weeks later...
Skrevet

Nå er jo da Norwegian Wood avviklet for i år! Jeg var der på fredagen og så Evanescence og Korn. For å si det mildt er jeg veldig uenig med anmeldelsen de fikk av VG og Aftenposten! Evanescence konserten var topp! Litt lite liv i publikum, men fremføringen fra Amy Lee og gutta var upåklagelig! Fikk høre alle mine personlige yndlingssanger så jeg er storfornøyd! Også er det jo ingen bakdel av Amy Lee har en fantastisk stemme! :lol:

Korn lagde mere liv sånn generelt i publikum, men så har de også litt hardere stil som gjør det enklere å la seg rive med av! Fikk også her høre stortsett alle yndlingene og så var det jo dritkult at de spilte en ny låt! Jeg skulle egentlig sett Korn i England i fjor, men da ble jo vokalist Jonathan Davis akutt syk. Derfor var konserten på fredag virkelig verdt turen til Oslo!

Jeg er virkelig storfornøyd med fredagens konserter! Og det var en perfekt oppvarming til Metallica kommer i sommer! :lol:

Noen andre her som var der?

Skrevet
Jeg skulle egentlig på Norwegian Wood i går ... Men så ble det aldri noe av allikevel.

Skulle egentlig ikke vært der, jeg... Men så er jeg bortskjemt enebarn, da... :lol: Neida... Fikk billetter i forsinket bursdagsgave fra min far... :lol:

Skrevet
Skulle egentlig ikke vært der, jeg... Men så er jeg bortskjemt enebarn, da... :) Neida... Fikk billetter i forsinket bursdagsgave fra min far... :P

Jeg er så misunnelig på deg som skal på Metallica-konserten.. For det første- det var så SYKT liv forrige gang de var i Oslo (hørte jeg- fikk ikke billetter den gangen heller), og for det andre er et av hjertebandene mine (HIM) oppvarmingsband.. Og det er vel ti år til de er i Norge igjen eller noe:S

Skrevet
Jeg er så misunnelig på deg som skal på Metallica-konserten.. For det første- det var så SYKT liv forrige gang de var i Oslo (hørte jeg- fikk ikke billetter den gangen heller), og for det andre er et av hjertebandene mine (HIM) oppvarmingsband.. Og det er vel ti år til de er i Norge igjen eller noe:S

Gleder meg sykt til Metallica. Så dem i England i fjor og der ble det også ekstremt bra liv! (Skulle nesten bare mangle med bortimot 100 000 tilskuere :P ) Meldte meg inn i metclub'n for å slippe billett styr, jeg. Der legges jo billetter til alle konsertene ut på forhåndssalg og det er litt lettere å da kjøpe der enn å stå i telefonkø i en halv evighet samme med resten av Norge... :)

HIM blir bra oppvarming, men tenker med gru på at Turboneger også skal på scenen. Personlig er det veldig få band jeg misliker sterkere enn det.... <_<

Hadde jeg hatt en billett til overs kunne du fått kjøpe den av meg, men mutter'n kjøpte den siste jeg hadde...

Skrevet
Gleder meg sykt til Metallica. Så dem i England i fjor og der ble det også ekstremt bra liv! (Skulle nesten bare mangle med bortimot 100 000 tilskuere :P ) Meldte meg inn i metclub'n for å slippe billett styr, jeg. Der legges jo billetter til alle konsertene ut på forhåndssalg og det er litt lettere å da kjøpe der enn å stå i telefonkø i en halv evighet samme med resten av Norge... :)

HIM blir bra oppvarming, men tenker med gru på at Turboneger også skal på scenen. Personlig er det veldig få band jeg misliker sterkere enn det.... <_<

Hadde jeg hatt en billett til overs kunne du fått kjøpe den av meg, men mutter'n kjøpte den siste jeg hadde...

Turboneger er ikke jeg særlig glad i heller.. Men du får nyte resten av kvelden iallefall :) Hm, metclub? Kanskje det hadde vært noe.. Du må kose deg litt ekstra for meg og, og jeg forventer full stemningsrapport etterpå..

Skrevet
Turboneger er ikke jeg særlig glad i heller.. Men du får nyte resten av kvelden iallefall :) Hm, metclub? Kanskje det hadde vært noe.. Du må kose deg litt ekstra for meg og, og jeg forventer full stemningsrapport etterpå..

Hehe, det skal jeg gjøre! Og full stemningsrapport skal selvfølgelig avgis! :)

Metclub'n er ganske kul i grunn. Masse ekstra stæsj som ikke non-members får adgang til som bilder, filmklipp fra konserter og intervjuer og "Lars-bable". Også har de Meet-and-Greet konkurranse ved hver konsert der du kan vinne møte med gutta..! :P

I tillegg har jo klubben egen butikk endel støff kun medlemmene har mulighet til å kjøpe. Koster bittelitt, men ikke den dyreste fanklubben! (Rammstein sin fanklubb f.eks. er endel dyrere) :)

• 3 weeks later...
Skrevet
... jeg forventer full stemningsrapport etterpå..

For å gjøre en lang kveld kort: Konserten var helt sinnsykt bra! :whistle::D

Turboneger klarte jeg å styre unna. HIM var ikke akkurat noe kjempe opplevelse, men i det sekundet Metallica kom på.....! Det var helt sykt! Også var jeg heldig og fikk høre alle mine desiderte favoritter live! Både Fade to Black, ...And justice for all, Fuel, Welcome Home (Sanitarium) og Nothing Else Matters, One, The Memory Remains... Og i tillegg spilte de No Leaf Clover fra S&M-konsertn og den spiller de veldig sjeldent live.. :ahappy: De skulle egentlig vært ferdig til 23.00 siden Valle Hovin ligger midt blant en del boliger og det er "stilletid" etter det. Det overholdt dem IKKE og var ikke ferdig før halv tolv... :D

Ah, det var en helt perfekt opplevelse! Kunne ikke på noen måte blitt bedre :D

Setlista:

Creeping Death

Fuel

Wherever I May Roam

Disposable Heroes

Welcome Home (Sanitarium)

...And Justice For All

The Memory Remains

No Leaf Clover

Orion

Fade To Black

Master of Puppets

Battery

- - - -

Sad But True

Nothing Else Matters

One

Enter Sandman

- - - -

Whiplash

Seek and Destroy

Skrevet

Har sinnsykt lyst til å dra på Storåsfestivalen, men det er jo så dyrt.. :whistle: Så jeg prioriterer heller div. utsillinger.

Jeg skulle egentlig på Storås i fjor, men fikk meg valp istedet.

Skrevet
For å gjøre en lang kveld kort: Konserten var helt sinnsykt bra! :whistle::ahappy:

Turboneger klarte jeg å styre unna. HIM var ikke akkurat noe kjempe opplevelse, men i det sekundet Metallica kom på.....! Det var helt sykt! Også var jeg heldig og fikk høre alle mine desiderte favoritter live! Både Fade to Black, ...And justice for all, Fuel, Welcome Home (Sanitarium) og Nothing Else Matters, One, The Memory Remains... Og i tillegg spilte de No Leaf Clover fra S&M-konsertn og den spiller de veldig sjeldent live.. :D De skulle egentlig vært ferdig til 23.00 siden Valle Hovin ligger midt blant en del boliger og det er "stilletid" etter det. Det overholdt dem IKKE og var ikke ferdig før halv tolv... :D

Ah, det var en helt perfekt opplevelse! Kunne ikke på noen måte blitt bedre :D

Setlista:

Creeping Death

Fuel

Wherever I May Roam

Disposable Heroes

Welcome Home (Sanitarium)

...And Justice For All

The Memory Remains

No Leaf Clover

Orion

Fade To Black

Master of Puppets

Battery

- - - -

Sad But True

Nothing Else Matters

One

Enter Sandman

- - - -

Whiplash

Seek and Destroy

Åh, nå ble jeg og misunnelig, for det er jo alle mine yndlings-metallicasanger! Jeg kan jo avgi en liten stemningsrapport fra Sensation i Amsterdam, som var helt, total craaazy og fantastisk bra! Joho, skal iallefall neste år også!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...