Gå til innhold
Hundesonen.no

festivalsommer!


Benedicte

Recommended Posts

Mandag 2. juli :ahappy:

Er selvfølgelig langt nede i middelhavet på cruise på den tiden <_<

og jeg har en mann som blir 30 dagen etterpå..... neppe populært at jeg drar på festival da :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra han med :yes: (Og ikke nevn det er en deilig mann du skal høre på :ahappy: )

Med tanke på at jeg har sagt at Chris Cornell er den ultimate drømme mann, og han har sett blikket mitt når jeg hører stemmen hans og ser videoer av han så tror jeg han vil gjøre det meste for å holde meg unna Kristiansand den uka der ja :rolleyes::ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at jeg har sagt at Chris Cornell er den ultimate drømme mann, og han har sett blikket mitt når jeg hører stemmen hans og ser videoer av han så tror jeg han vil gjøre det meste for å holde meg unna Kristiansand den uka der ja :rolleyes::ahappy:

Auf, den var lei... :ahappy:

Men ikke lett og skjule sannheten om slike menn ... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*flir* Cris Cornell var drømmemannen når han var i Soundgarden og jeg var liten jente husker jeg.. Han har ikke helt det samme draget lengre nå hehe Han har gått fra kjekk og deilig look til litt småslibrig sliten onkel look *knis* Men stemmen er fortsatt helt fantastisk..det skal han ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nå er jo da Norwegian Wood avviklet for i år! Jeg var der på fredagen og så Evanescence og Korn. For å si det mildt er jeg veldig uenig med anmeldelsen de fikk av VG og Aftenposten! Evanescence konserten var topp! Litt lite liv i publikum, men fremføringen fra Amy Lee og gutta var upåklagelig! Fikk høre alle mine personlige yndlingssanger så jeg er storfornøyd! Også er det jo ingen bakdel av Amy Lee har en fantastisk stemme! :lol:

Korn lagde mere liv sånn generelt i publikum, men så har de også litt hardere stil som gjør det enklere å la seg rive med av! Fikk også her høre stortsett alle yndlingene og så var det jo dritkult at de spilte en ny låt! Jeg skulle egentlig sett Korn i England i fjor, men da ble jo vokalist Jonathan Davis akutt syk. Derfor var konserten på fredag virkelig verdt turen til Oslo!

Jeg er virkelig storfornøyd med fredagens konserter! Og det var en perfekt oppvarming til Metallica kommer i sommer! :lol:

Noen andre her som var der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig på Norwegian Wood i går ... Men så ble det aldri noe av allikevel.

Skulle egentlig ikke vært der, jeg... Men så er jeg bortskjemt enebarn, da... :lol: Neida... Fikk billetter i forsinket bursdagsgave fra min far... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig ikke vært der, jeg... Men så er jeg bortskjemt enebarn, da... :) Neida... Fikk billetter i forsinket bursdagsgave fra min far... :P

Jeg er så misunnelig på deg som skal på Metallica-konserten.. For det første- det var så SYKT liv forrige gang de var i Oslo (hørte jeg- fikk ikke billetter den gangen heller), og for det andre er et av hjertebandene mine (HIM) oppvarmingsband.. Og det er vel ti år til de er i Norge igjen eller noe:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så misunnelig på deg som skal på Metallica-konserten.. For det første- det var så SYKT liv forrige gang de var i Oslo (hørte jeg- fikk ikke billetter den gangen heller), og for det andre er et av hjertebandene mine (HIM) oppvarmingsband.. Og det er vel ti år til de er i Norge igjen eller noe:S

Gleder meg sykt til Metallica. Så dem i England i fjor og der ble det også ekstremt bra liv! (Skulle nesten bare mangle med bortimot 100 000 tilskuere :P ) Meldte meg inn i metclub'n for å slippe billett styr, jeg. Der legges jo billetter til alle konsertene ut på forhåndssalg og det er litt lettere å da kjøpe der enn å stå i telefonkø i en halv evighet samme med resten av Norge... :)

HIM blir bra oppvarming, men tenker med gru på at Turboneger også skal på scenen. Personlig er det veldig få band jeg misliker sterkere enn det.... <_<

Hadde jeg hatt en billett til overs kunne du fått kjøpe den av meg, men mutter'n kjøpte den siste jeg hadde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg sykt til Metallica. Så dem i England i fjor og der ble det også ekstremt bra liv! (Skulle nesten bare mangle med bortimot 100 000 tilskuere :P ) Meldte meg inn i metclub'n for å slippe billett styr, jeg. Der legges jo billetter til alle konsertene ut på forhåndssalg og det er litt lettere å da kjøpe der enn å stå i telefonkø i en halv evighet samme med resten av Norge... :)

HIM blir bra oppvarming, men tenker med gru på at Turboneger også skal på scenen. Personlig er det veldig få band jeg misliker sterkere enn det.... <_<

Hadde jeg hatt en billett til overs kunne du fått kjøpe den av meg, men mutter'n kjøpte den siste jeg hadde...

Turboneger er ikke jeg særlig glad i heller.. Men du får nyte resten av kvelden iallefall :) Hm, metclub? Kanskje det hadde vært noe.. Du må kose deg litt ekstra for meg og, og jeg forventer full stemningsrapport etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboneger er ikke jeg særlig glad i heller.. Men du får nyte resten av kvelden iallefall :) Hm, metclub? Kanskje det hadde vært noe.. Du må kose deg litt ekstra for meg og, og jeg forventer full stemningsrapport etterpå..

Hehe, det skal jeg gjøre! Og full stemningsrapport skal selvfølgelig avgis! :)

Metclub'n er ganske kul i grunn. Masse ekstra stæsj som ikke non-members får adgang til som bilder, filmklipp fra konserter og intervjuer og "Lars-bable". Også har de Meet-and-Greet konkurranse ved hver konsert der du kan vinne møte med gutta..! :P

I tillegg har jo klubben egen butikk endel støff kun medlemmene har mulighet til å kjøpe. Koster bittelitt, men ikke den dyreste fanklubben! (Rammstein sin fanklubb f.eks. er endel dyrere) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
... jeg forventer full stemningsrapport etterpå..

For å gjøre en lang kveld kort: Konserten var helt sinnsykt bra! :whistle::D

Turboneger klarte jeg å styre unna. HIM var ikke akkurat noe kjempe opplevelse, men i det sekundet Metallica kom på.....! Det var helt sykt! Også var jeg heldig og fikk høre alle mine desiderte favoritter live! Både Fade to Black, ...And justice for all, Fuel, Welcome Home (Sanitarium) og Nothing Else Matters, One, The Memory Remains... Og i tillegg spilte de No Leaf Clover fra S&M-konsertn og den spiller de veldig sjeldent live.. :ahappy: De skulle egentlig vært ferdig til 23.00 siden Valle Hovin ligger midt blant en del boliger og det er "stilletid" etter det. Det overholdt dem IKKE og var ikke ferdig før halv tolv... :D

Ah, det var en helt perfekt opplevelse! Kunne ikke på noen måte blitt bedre :D

Setlista:

Creeping Death

Fuel

Wherever I May Roam

Disposable Heroes

Welcome Home (Sanitarium)

...And Justice For All

The Memory Remains

No Leaf Clover

Orion

Fade To Black

Master of Puppets

Battery

- - - -

Sad But True

Nothing Else Matters

One

Enter Sandman

- - - -

Whiplash

Seek and Destroy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sinnsykt lyst til å dra på Storåsfestivalen, men det er jo så dyrt.. :whistle: Så jeg prioriterer heller div. utsillinger.

Jeg skulle egentlig på Storås i fjor, men fikk meg valp istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gjøre en lang kveld kort: Konserten var helt sinnsykt bra! :whistle::ahappy:

Turboneger klarte jeg å styre unna. HIM var ikke akkurat noe kjempe opplevelse, men i det sekundet Metallica kom på.....! Det var helt sykt! Også var jeg heldig og fikk høre alle mine desiderte favoritter live! Både Fade to Black, ...And justice for all, Fuel, Welcome Home (Sanitarium) og Nothing Else Matters, One, The Memory Remains... Og i tillegg spilte de No Leaf Clover fra S&M-konsertn og den spiller de veldig sjeldent live.. :D De skulle egentlig vært ferdig til 23.00 siden Valle Hovin ligger midt blant en del boliger og det er "stilletid" etter det. Det overholdt dem IKKE og var ikke ferdig før halv tolv... :D

Ah, det var en helt perfekt opplevelse! Kunne ikke på noen måte blitt bedre :D

Setlista:

Creeping Death

Fuel

Wherever I May Roam

Disposable Heroes

Welcome Home (Sanitarium)

...And Justice For All

The Memory Remains

No Leaf Clover

Orion

Fade To Black

Master of Puppets

Battery

- - - -

Sad But True

Nothing Else Matters

One

Enter Sandman

- - - -

Whiplash

Seek and Destroy

Åh, nå ble jeg og misunnelig, for det er jo alle mine yndlings-metallicasanger! Jeg kan jo avgi en liten stemningsrapport fra Sensation i Amsterdam, som var helt, total craaazy og fantastisk bra! Joho, skal iallefall neste år også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...