Gå til innhold
Hundesonen.no

Stendyssen`s Belpi, verdens beste<3

Belpi

Recommended Posts

Skrevet

Bell ble jeg kjent med samme dag som skolen begynte! :twitch: Da prøve red jeg henne :P og falt rett og slett i forelskelse med en gang :P Bell var ikke ridd skikkelig inn da hun samme året hadde kommet til Norge fra Danmark.. :P Bell eies av Stine Kjelstrup :P Jeg har ridd Bell i snart 1 år og skulle ønske det ville vare evig, men dessverre er Bell bare en 3'er ponni så jeg er nå for stor til henne, men jeg kommer alltid til å elske henne masse<3 :whistle: Bell kunne nesten ingenting da jeg begynte å ri henne, men nå hopper hun nesten 80cm bane og går LC dressur, hun går også litt sjenkelvikninger i skritt^^, hun Går nesten stabilt på tøylen i skritt og trav, men ikke sterk ennå til galloppen =/ men det kommer seg! Bell og jeg har starta en del sprang og hoppet henne i knøttecuppen på Ellingsrud 1.mai 2007! Gikk kjempbra og hun hoppet fantastisk! ;) Startet henne 1 gang i LD og 2 ganger i LC! ;) Bell er en ponni ALLE legger merke til :P

post-2181-1178543161_thumb.jpg

post-2181-1178543618_thumb.jpg

Skrevet

Wow, så søt hun var da!

Hvilken rase er hun?

EDIT: så det nå atte det stod rasen på den info tingen på siden her :) Welsh sec A ??

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...