Gå til innhold
Hundesonen.no

Katt som griser i vannet sitt...

BareLinn

Recommended Posts

Skrevet

Hei...

Jeg har ei pusejente på 11uker (Imorgen faktisk, født 20feb!)

Men hun har begynt med noe som jeg syns er forferdelig irriterende..

Hun flytter på vannskålen sin,så det spruter over vann på alle kanter !

Dette tror jeg hun syns er forferdelig gøy,og hun gjør det oftere enn før!

Det ser jo ikke ut på stuegulvet når hun er ferdig!

Det virker liksom som om..At vannet skal ut,og grises med, samme hva..

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor..?

Ingen av mine forrige katter har holdt på sånn...

Hva gjør jeg for å få henne til å slutte?

Og hvorfor gjør hun det?

Skrevet

Dette har mine katter gjort også. De plasserte til og med tørrfor møysommelig opp i vannskåla. Alle barn synes det er gøy å leke med vann, det går nok over når den blir eldre. Inntil videre kan du plassere et brett under vannskåla.

Skrevet

Et brett? Jeg kan jo prøve..

Men problemet er at hun drar vannkoppen rundt på stuegulvet,og griser det ut på veien...

Mine 2kattunger tidligere har aldri gjort det liksom så jeg begynte å lure.. Hehe..

Hun er jo litt søt når hun holder på,men det er jo ikke lov..

Så får jåpe hun skjønner det etterhvert :whistle:

Skrevet

Hva med å ta opp vannskåla når hun begynner med det? Så skjønner hun at når hun gjør det, så tar mor bort skåla- og morsomheta er slutt. :whistle:

Skrevet

Ikke sant..

Må ikke tro katta mi er dum heller da..

Hu er glupsk som f**n... :whistle:

Hun gjør ALDRI noe av det gale hun gjør..På dagtid, når vi er hjemme !

MEN...Så fort vi putter føttene under dyna, DA er a igang...Idag morres måtte jeg opp 2ganger pga den vannskåla... Til slutt ga jeg opp..

Katta kan ikke ødelegge nattesøvnen!

Hun er i hyller,og drar ut blader, ligger INNI høytalerne te typen...Overalt!

Ikke barebare med kattunge =)

Men er jo veldig festlig til tider,også er det jo koos da ^^

Skrevet

Jeg tenkte også på sklisikker vannskål. Eller en tung keramikkskål kanskje? Det hadde vi til vår når hun var lita, og eneste sølet vi hadde vår når hun fikk raptus og ramler nedi skåla :) men det var sjelden.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...