Gå til innhold
Hundesonen.no

NKKU leir i år?

-Vilde-

Recommended Posts

Hei var på leir med NKKU i fjor sommer sammen med hunden min. Men så sjekket jeg nå på siden deres og det er fortsatt ikke noe påmeldingsskjema ute. Er det noen som vet om denne leiren vil bli arrangert igjen? Synes det var så gøy og sosialt :)

hilsen meg og aysha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg var der også i fjor.. hvem er du?

Jeg har hørt at det skal bli leir i år også, på samme sted og samme tid som i fjor, men at prisen nå har steget til 4500 kr - desverre :)

Er en tråd om leiren under alt mulig, tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vilde! :whistle: Hyggelig at du fant veien til sonen!

Jeg og Chessea skal ikke være med i år pga. at jeg skal jobbe og at jeg skal på en annen ferie på den tiden.

Vet ikke om jeg er for gammel neste år jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Hvor er det arrangeres?

Det arrangeres på Ringebu, ikke så veldig langt fra f.eks. Hamar

2.og hvordan er det?

Det kommer an på hva du liker, men jeg synes det er veldig hyggelig og lærerikt. Ikke minst sosialt. :whistle:

3.Hva gjør man der?

Det er en sommerleir der man er sammen med andre hundeinteresserte ungdom. Man trener agility, lydighet og utstilling/handling (velger 2 av grenene) og trener i to økter hver dag. I tillegg er det flere teoretiske innslag der man lærer om diverse rundt hund. F.eks. adferd.

4.Har man med hunden sin?

Ja, det har man. Kravene er at hunden må kunne stå i bur og gå overens med andre hunder, hunden må være over 9 mnd. gammel og tisper med løpetid kan ikke være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jiiipiii! gleder meg til leiren d var så gøy...dumt at du ikke kan da maria:( vettu hva har fått en liten Labrador til:):) han heter Oscar<3

hilsen oss :)

Så det på hjemmesiden din.. :) Gratulerer! Så det blir ikke noe valper på Aysha da, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det på hjemmesiden din.. :) Gratulerer! Så det blir ikke noe valper på Aysha da, eller?

Vel...det er litt komplisert...Aysha ble parret men det ble ingen valper:( så vi bestemte oss for å skaffe oss en hannhund (oscar) som vi skal drive agility med. Aysha og Oscar skal også få valper når han blir gammel nok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...