Gå til innhold
Hundesonen.no

NKKU leir i år?


-Vilde-

Recommended Posts

Hei var på leir med NKKU i fjor sommer sammen med hunden min. Men så sjekket jeg nå på siden deres og det er fortsatt ikke noe påmeldingsskjema ute. Er det noen som vet om denne leiren vil bli arrangert igjen? Synes det var så gøy og sosialt :)

hilsen meg og aysha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg var der også i fjor.. hvem er du?

Jeg har hørt at det skal bli leir i år også, på samme sted og samme tid som i fjor, men at prisen nå har steget til 4500 kr - desverre :)

Er en tråd om leiren under alt mulig, tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vilde! :whistle: Hyggelig at du fant veien til sonen!

Jeg og Chessea skal ikke være med i år pga. at jeg skal jobbe og at jeg skal på en annen ferie på den tiden.

Vet ikke om jeg er for gammel neste år jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Hvor er det arrangeres?

Det arrangeres på Ringebu, ikke så veldig langt fra f.eks. Hamar

2.og hvordan er det?

Det kommer an på hva du liker, men jeg synes det er veldig hyggelig og lærerikt. Ikke minst sosialt. :whistle:

3.Hva gjør man der?

Det er en sommerleir der man er sammen med andre hundeinteresserte ungdom. Man trener agility, lydighet og utstilling/handling (velger 2 av grenene) og trener i to økter hver dag. I tillegg er det flere teoretiske innslag der man lærer om diverse rundt hund. F.eks. adferd.

4.Har man med hunden sin?

Ja, det har man. Kravene er at hunden må kunne stå i bur og gå overens med andre hunder, hunden må være over 9 mnd. gammel og tisper med løpetid kan ikke være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jiiipiii! gleder meg til leiren d var så gøy...dumt at du ikke kan da maria:( vettu hva har fått en liten Labrador til:):) han heter Oscar<3

hilsen oss :)

Så det på hjemmesiden din.. :) Gratulerer! Så det blir ikke noe valper på Aysha da, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det på hjemmesiden din.. :) Gratulerer! Så det blir ikke noe valper på Aysha da, eller?

Vel...det er litt komplisert...Aysha ble parret men det ble ingen valper:( så vi bestemte oss for å skaffe oss en hannhund (oscar) som vi skal drive agility med. Aysha og Oscar skal også få valper når han blir gammel nok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...