Gå til innhold
Hundesonen.no

bleking av hår


Benedicte

Recommended Posts

Nå har jeg helt svart hår (farget), men har tenkt å farge det knallrødt. Da må jeg få lysere hår først, hvis ikke blir det bare mislykket og ikke den fargen jeg vil ha. Men hvordan bleker jeg håret best uten å bruke utrolig mye penger? Det har hendt før at jeg har bleket det to ganger etter hverandre (fordi det ikke ville bli noe særlig lysere første gangen), og så et slikt avfargingsmiddel. Men går det an å bare bruke avfargingsmiddel f.eks?

Og hvilke merker anbefaler dere i så fall? Er så utrolig mye dårlig som ikke funker av blekningsmidler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har puttet masse sitronsaft i håret solt meg og resultatet vises omtrent med en gang..men jeg er ganske lys fra før :)

Menne..når du har svart hår..du burde kjøpe glansvask fordi da jevner fargen seg slik at den ser naturlig ut etter ca 3-6 uker også kan du gjøre det gradvis og etterhvert blir det rødt :)

Jeg for min del hadde d**ti i å farge håret mitt mer fordi da blir håret så sprøtt og ødlagt stakkars,men helle ventet til svartfargen hadde vokst ut..bilig og enkelt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, hadde jeg bare vært så tålmodig! Jeg vil ha rødt hår nååå :) Om det blir sprøtt og fælt får bare være, det er ikke min største bekymring..

Jeg ønsker meg også langt hår NÅ, men det er vel lite jeg kan gjøre for at det skal gro fortere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker deg langt hår nå, burde du kanskje ikke bruke en masse kjemikalier i det - særlig ikke sånne hjemmegreier - for det sliter veldig på håret.. Da er det nok lurere å ta det hos en frisør, selv om det er dyrere.. Eller kjøpe noen hårkurer og sånt :)

Men, bare for å ta det du spurte om - ja, du kan gå rett på avfarging uten å farge det lyst først, jeg tror det er den veien det er ment at det skal være? Jeg dreiv ihvertfall og avfarget før jeg bleiket håret mitt den gangen jeg ville være blondine (jeg har typisk nok en haug med røde pigmenter i håret, så når det bleikes blir det gulerotfarge, og når jeg farger det sort-sort, blir det sort med rødskjær.. Skrekkelig irriterende). Men avfarg bare en gang, for det er ganske heavy greier tror jeg (jeg fikk ihvertfall sånn hjelmfølelse i hodebunn av å avfarge og deretter bleike).

Og du.. Husk at rødfarge er vanskeligere å bli kvitt enn sort.. Jeg hadde skrekkelig rød (den rødeste jeg fant) for halvannet år siden, og den skinner fortsatt igjennom <_< Gudene veit hvor mange ganger jeg har farget håret sort etter det, men den går ut, liksom.. Den røde sitter :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Om jeg skal bli blondere til våren/sommeren, og vil at det skal holde seg slikt en stund- bør jeg da gjøre det hos frisøren eller kjøpe selv?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha bleiket meg hos frisøren om jeg var deg! Bleiker selv håret mitt. (Har vært hel blond, men med årene ble jeg mørke blond!) Først gjorde jeg det hjemme, helt til håret mitt sa stopp! Da ble det blått.. Så jeg gikk hos frisøren og hun stripet det. Så nå går jeg annen hver måned og tar etterveksten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har naturlig nesten svart hår, og jeg bleika det når vi var på 10. klassetur til Polen... Det var VONDT! :S Men det ble hvitt ja gitt! :)

De har ikke så høyt vannstoff i Norge- det er ikke tillatt- så helt hvitt får du nok ikke håret ditt- men avfarging kan vel hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt er heelt håpløst å få ut igjen.. Tragisk vanskelig. Jeg hadde rødt, og farget det i tusen andre farger etterpå, men rødt skinte gjennom uansett. Røde pigmenter er VANSKELIGE å få ut. Jeg måtte bare klippe det av jeg.. Men du bør bleke håret hos frisør, for så å farge det rødt hjemme f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm når jeg skulle ha håret mitt blondt stripa jeg ned håret først og så stripet jeg det en gang til og nå er det så godt som blondt.. men jeg brukte sånn blekningsmiddel som er hos frisøren da (venninda til moren min er frisør) få en ti å hjelpe deg å ta sånn hette og en helklenål så det blir masse små hull.. hvis du skjønner.. tror det er bedre enn å ta hele håret på en gang, tror ikke det sliter like mye på håret eller noe hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har puttet masse sitronsaft i håret solt meg og resultatet vises omtrent med en gang..men jeg er ganske lys fra før :)

Menne..når du har svart hår..du burde kjøpe glansvask fordi da jevner fargen seg slik at den ser naturlig ut etter ca 3-6 uker også kan du gjøre det gradvis og etterhvert blir det rødt :)

Jeg for min del hadde d**ti i å farge håret mitt mer fordi da blir håret så sprøtt og ødlagt stakkars,men helle ventet til svartfargen hadde vokst ut..bilig og enkelt :)

Jeg låner tråden litt jeg for nå ble jeg nysgjerrig.. Sorry litt OT..

Sistronsaft? Hvordan? Hvor lenge satt du ute i sola? Med sitronsaften i håret da eller?

Ja, jeg må ha det inn med teskje for å kjønne det ;) skal stripe mitt blondere nå, men gjør hva som helst for å få det litt blondere uten å stripe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg låner tråden litt jeg for nå ble jeg nysgjerrig.. Sorry litt OT..

Sistronsaft? Hvordan? Hvor lenge satt du ute i sola? Med sitronsaften i håret da eller?

Ja, jeg må ha det inn med teskje for å kjønne det :) skal stripe mitt blondere nå, men gjør hva som helst for å få det litt blondere uten å stripe det.

Du tar bare sitronsaft i håret ja, og setter deg ut i solen. Hvor bra det er for håret er en annen sak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg låner tråden litt jeg for nå ble jeg nysgjerrig.. Sorry litt OT..

Sistronsaft? Hvordan? Hvor lenge satt du ute i sola? Med sitronsaften i håret da eller?

Ja, jeg må ha det inn med teskje for å kjønne det ;) skal stripe mitt blondere nå, men gjør hva som helst for å få det litt blondere uten å stripe det.

Skal gi deg inn med teskje :P

Først tar du sitronsaft i håret til det er gjennombløtt,da må du regne med sitronkjøtt..mye sitronkjøtt :whistle:

Sitronsaft er ganske sterkt derfor brukes det.

Jeg var på stranda hele dagen,det ble ganske lyst, men jeg er mørkeblond fra før :P

Du kan skryte av at håret ditt er fastblondt på naturlig og økologisk og miljøvenlig måte :twitch:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Det er lettere å bleke kort hår. Min bror har naturlig skikkelig mørkebrunt(nesten svart) hår, og bleket der han skulle ha rosa helt kritthvitt(på et forsøk). Her er resultat før klipp. Han hadde ikke farget det noe før og da er det enklere. Fargene og blekemiddelet er fra Darklands. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lettere å bleke kort hår. Min bror har naturlig skikkelig mørkebrunt(nesten svart) hår, og bleket der han skulle ha rosa helt kritthvitt(på et forsøk). Her er resultat før klipp. Han hadde ikke farget det noe før og da er det enklere. Fargene og blekemiddelet er fra Darklands. :whistle:

Hehe, håret hans lignet jo nesten litt på mitt når det var ganske kort, svart på sidene og en cirka like tykk stripe på midten med en knallfarge (bare at jeg hadde turkist).

Er det dette belkingsmiddelet han brukte? http://www.darklands.no/makeup/bleach.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky
Hehe, håret hans lignet jo nesten litt på mitt når det var ganske kort, svart på sidene og en cirka like tykk stripe på midten med en knallfarge (bare at jeg hadde turkist).

Er det dette belkingsmiddelet han brukte? http://www.darklands.no/makeup/bleach.jpg

Det kan nok ligne :whistle: Var en venninne som hjalp ham. Tror han skal barbere det helt kort på sidene, eller en skikkelig undercut. Men det koster jo litt det og.

Det er riktig blekemiddel ja. Og husk å ta det godt i hodebunnen først. Det blir forterere "brennt" ytterst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har puttet masse sitronsaft i håret solt meg og resultatet vises omtrent med en gang..men jeg er ganske lys fra før :)

Menne..når du har svart hår..du burde kjøpe glansvask fordi da jevner fargen seg slik at den ser naturlig ut etter ca 3-6 uker også kan du gjøre det gradvis og etterhvert blir det rødt :P

Jeg for min del hadde d**ti i å farge håret mitt mer fordi da blir håret så sprøtt og ødlagt stakkars,men helle ventet til svartfargen hadde vokst ut..bilig og enkelt :)

Sitronsaft?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...