Gå til innhold
Hundesonen.no

Spøkelsesalder


starlight

Recommended Posts

Har hundene deres vært igjennom "spøkelsesalderen"? Når og hvordan "inntraff" den? :yes:

Lurer på om det er ei her som har kommet dit henn nå. En dag kunne hun ikke komme inn på stua på grunn av kaffekanna. Til slutt måtte hun gå en stooor omvei rundt. Det var bare den dagen der var farlig da, men..

Nå er det skummelt at hun hører folk nede i gangen, mens hun er oppe. Det virker ikke som om hun "husker" at det er en av oss, og hun tør ikke å gå å sjekke. I stedet sitter hun og rister :shocked: Noe slikt har hun da aldri gjort før i det siste!

Og det mest skumle av alt, det er om vi åpner loftsluka! Da blir det også risting. Hun er 7 måneder nå, kan det være spøkelsesalderen som er kommet for fullt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma var i spøkelsesalderen i 4-5mnds alderen. Da var plutselig poser som blafret i vinden skummelt, postkasser o.l

Og hvis vi satt ifra oss en eske i gangen og Emma plutselig oppdaget den kunne hun reagere skikkelig på eska. Skikkelig skeptisk rett og slett. Når hun ble skeptisk mot ting og tang gikk jeg bort til det som var skummelt og pratet til tingen og da kom hun alltid tuslende og utforsket selv. :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Linken i innlegget over mitt er dessverre ikke fungerende lenger, da tråden er gammel. Noen som har andre linker til artikler om denne såkalte spøkelsesalderen? Jeg fant denne tråden ved søkefunksjonen her på Sonen.

Valpen min oppførte seg brått noe underlig i går, og boffet på noen planter i hagen som har vært der hele tiden. Men det var mere, for flere ganger i løpet av dagen reagerte hun på helt umerkelige eller uvanlige småting, ting hun aldri har ofret en mine før. Tv'en for eksempel.

Hun er 4½ mnd. Høres det ut som det er spøkelsesalderen som har begynt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...