Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp og voksen hund


Wanderlust

Recommended Posts

Er jo ikke så lenge til jeg får valpen min nå. Og jeg har kjøpt inn valpegrind for en god stund siden, Denne vil det være god plass i, med tilgang til bur og seng.

Men så lurer jeg litt på noe. Bør det være slik at når valpen er i grinden skal den få ro fra rex, eller kan jeg lage det sånn at Rex har mulighet til å komme seg inn når han ønsker?

Rex er jo sånn at blir det for plagsomt går han bare unna, og når valpen er i valpebingen vil den ikke klare å komme etter. Men vet ikke helt, så spør derfor hva dere mener?!

Håper dere skjønte hva jeg mente da :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rex sier ifra ganske pent, MEN blir det for ille så er han skarpere, men ikke noe biting eller noe sånt :) (og jeg skal da oppdra valpen, det er ikke rex sitt store ansvar).

Men bør ikke rex ha tilgang til valpebingen da? Den vil ha et bur som den får tilgang til, og kan gå inn om den ønsker ro også :P Og rex kommer til å være veldig lite inni den bingen, kjenner jeg han rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge til jeg får valp heller, og valpen kommer til og ha sin egen lille binge. Som Nova brukte når hun var liten. Jeg kommer til og la Nova få være litt inne i bingen til Daisy.

Begge kommer til og ha hver sin soveplass inne i bingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge til jeg får valp heller, og valpen kommer til og ha sin egen lille binge. Som Nova brukte når hun var liten. Jeg kommer til og la Nova få være litt inne i bingen til Daisy.

Begge kommer til og ha hver sin soveplass inne i bingen.

Ja, for bingen jeg lager blir i et hjørne av rommet, der både buret til den og rex vil stå. Så jeg lurer da litt på om jeg kan la rex ha tilgang hele tiden, eller om det skal være helt ro når den er i bingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig m netteliten.

også Rex oppdra den lille! Men da sefølgelig ikke for hardt.

Rex sier ifra ganske pent, MEN blir det for ille så er han skarpere, men ikke noe biting eller noe sånt :) (og jeg skal da oppdra valpen, det er ikke rex sitt store ansvar).

Skreiv også :) Ikke at det var Rex sin jobb.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner ikke med at valpen skal være så veldig mye i valpebingen sin, derfor ville jeg ikke sluppet inn Rex der, valper sover så ekstremt mye den første perioden og de kjenner ikke alltid sine begrensninger, derfor tror jeg det ville vært dumt at de var sammen hele tiden, slik at når valpen er i gården sin skal den ha ro og når den er ute av bingen kan Rex få leke og være sammen med den;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner ikke med at valpen skal være så veldig mye i valpebingen sin, derfor ville jeg ikke sluppet inn Rex der, valper sover så ekstremt mye den første perioden og de kjenner ikke alltid sine begrensninger, derfor tror jeg det ville vært dumt at de var sammen hele tiden, slik at når valpen er i gården sin skal den ha ro og når den er ute av bingen kan Rex få leke og være sammen med den;)

Nei, det blir jo ikke stedet den kommer til å tilbringe så mye tid.

Men takk for svar :) Da blir nok det et "fri-sted" for den lille.

Er bare noe helt nytt å ha to hunder sammtidig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...