Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppdrettere!

SCRM

Recommended Posts

Skrevet

Jeg skal kjøpe meg Flat til sommeren, men trenger tips til oppdrettere?

Er det noen som vet hva oppdrettere på Flatten i Trondheim heter??

Tar imot alt:)

Men helst de med bra hunder da:):D

Skrevet
Jeg skal kjøpe meg Flat til sommeren, men trenger tips til oppdrettere?

Er det noen som vet hva oppdrettere på Flatten i Trondheim heter??

Tar imot alt:)

Men helst de med bra hunder da:):)

Hva som er bra hunder kommer jo an på øyet som ser! Når noen anbefaler deg en oppdretter så må du allikevel finne ut selv om det er slike hunder du vil ha. Noen oppdrettere har fokus på eksteriør, noen har fokus på flat'ens jaktegenskaper og noen har fokus på begge deler, noen har ikke fokus på noenting. Ta det folk sier med en klype salt og gjør det opp din egen mening. Vit hva du skal bruke hunden din til før du finner oppdretter :)

Skrevet

Jeg vil egentlig si at jeg føler de fleste flatoppdrettere gjør mye av det samme, selvom det selvfølgelig er noen som skiller seg ut. Jeg vet ikke om noen flatoppdrettere som satser på AG, men prioriterer jakt, blodspor, noe lydighet og utstilling! Selv tror jeg at det er utstilling som blir mest prioritert! På akkurat denne tiden, altså flat valper som er leveringsklare til sommeren - er det ikke så mange valpekull å velge mellom! Hvis du derfor ikke finner en oppdretter som du føler passer deg ville jeg ha ventet litt, om ikke lenge vil det være flere kull som ventes.

:rolleyes:

Skrevet
Jeg vil egentlig si at jeg føler de fleste flatoppdrettere gjør mye av det samme, selvom det selvfølgelig er noen som skiller seg ut. Jeg vet ikke om noen flatoppdrettere som satser på AG, men prioriterer jakt, blodspor, noe lydighet og utstilling! Selv tror jeg at det er utstilling som blir mest prioritert! På akkurat denne tiden, altså flat valper som er leveringsklare til sommeren - er det ikke så mange valpekull å velge mellom! Hvis du derfor ikke finner en oppdretter som du føler passer deg ville jeg ha ventet litt, om ikke lenge vil det være flere kull som ventes.

:rolleyes:

Ok:D Takk for tips.. Har funnet oppdretter:D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...