Gå til innhold
Hundesonen.no

Peico - Irsk Terrier

netteliten

Recommended Posts

Kjente ikke hunden så godt da, men fikk et intrykk av at det var en utrolig herlig hund. Den som ga meg litt sans for rasen :)

Han lever desverre ikke nå, kan sende pm om du vil ha navn...

Sett litt på rasen på utstillinger i det siste og, også sett på bildene i denne tråden...Er rasen like herlig som jeg har fått intrykk av, hehe? :)

Sendt deg PM.

Rasen er virkelig herlig! Jeg synes dt er rart det ikke er flere Irsk Terrier jeg da.

Så at søstrene hans er kommet langt på utstilling, liker Pippi veldig godt! HUn er her på sonen, var i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 92
  • Created
  • Siste svar
  • 2 weeks later...

osebilde av Knerten og Peico

Peico nærmer seg 9 mnd nå...

Elsker å kjøre lastebil sammen med matfar.

kjempe kosen gutt som vet å få det som han vil!

Blitt litt roligere og er en leken og aktiv terrier!

Han trodde han kunne gå på vannet i sommer, men datt gjennom vannliljene som vokste der, fikk litt vannskrekk.

Men nå våger han å vasse litt igjen, siden "Onkel Frodo" en Golden vasser uti hele tiden. Og han var på en overnatting der, noe som gikk kjempe bra!

Det var litt fra Peicogutten vår!

2007_0916mobilseljord0013.jpg

2007_0916mobilseljord0015.jpg

2007_0916mobilseljord0020.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har gutten min blitt 9 mnd.

Herligfred så fort det går!

Peico er 16,9 kg og 52 cm høy!

Peico.jpg

Han har et pent ansikt, jeg er så glad i han!

9mnd.jpg

Alltid klar for tur og moro!

9mndpeico2.jpg

2005_0216foto0032.jpg

virker som han liker å bli tatt bilde av!

Han har hatt en rolig periode, de pubertetfaktene kommer i bølger! Heldigvis varer ikke hver bølge særlig lenge!

Vi jobber mye med kontakttrening og passering! Og han gjør det egentlig bra!

Til våren skal Alcaphi vise han frem på utstilling for oss, det blir spennende! Og neste mnd skal vi på brukshundhelg! Det blir i alle fall kjempe moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fin han er! Hvordan går det med ørene?

Ørene er blitt kjempe fine, helt av seg selv! Antar de få dagene med lim gjorde susen, så har jeg maseet han en del!

Men virker ikke som de har tenkt å reise seg igjen! Og det er jo bra de ble fine da, til slutt, men savner nesten de søte gizmo ørene hans jeg da. :rolleyes:

Og maria, han er ikke noen miniatyr akkurat, tihi.

Men litt større enn standarden som er 49 cm høy og 12-16 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare le av terrieren her!

Mistet tannkosten på gulvet på kvelden, enset det ikke. Så da jeg sto opp var den bare mystisk borte. (kan hende det var knerten som fanget den da)

Så kommer Peico, aha, tannkost, og viser meg den stolt.

Jeg fikk den og han satt liksom å smilte, han elsker å pusse tennene sine. Så jeg pusset dem før jeg kastet den i søppelspannet.

Det er sånn pedalbøtte.

Jammen meg prøver han ikke å tråkke på pedalen å åpne søpla, ville jo leke mer med tannkosten.

Men jeg fikk han bort fra situasjonen før han klarte det helt, for jeg vil ikke at han skal leke med søpla!

*smart hund*

I dag var han sååå tissetrengt trodde jeg.

Klarte nesten ikke holde følge med ham.

Fikk litt dårlig samvittighet.

Men så skulle han bare hente en pinne jeg tok fra han i går. Sikkert tenkt på den i hele natt, *le*

Man kjeder seg IKKE med en terrier i hus!

Normalt føler jeg hunder tenker; "ut av syn ut av sinn" Men Peico husker!

Så er det vist ny runde med nytt hormonkrasj i hodet sitt. Han er jo 9 mnd, og pubertet på sitt verste, tror jeg.

Det gikk en hest foran oss i lysløypa, så han trodde vist det var kappløp rundt løypa! Det var så slitsomt. Klarte IKKE å roe ned, så vi "jobbet" hele turen. (godt og vel en time) jeg trodde aldri han skulle bli sliten, men så fort vi var innforbi døra hjemme var avknappen på igjen, så vi slappet av og var like slitne begge to! *sukk*

Det er veldig artig med valp, selv om de er slitsomme i perioder, spesielt hannhund og pubertet! Men tross alt er han såpass snill og god, at jeg enser det ikke på den måten! Han har mye mer positivt vesen enn negativt, og kommer til å bli en flott hund som voksen!

Så vi gleder oss til det og nyter rampestrekene hans vi! (stort sett)

Men da jeg satt på do, så fort jeg var ferdig å han kommer å løfter på beinet, skal markere over meg, da var han ikke like festlig!

Heldigvis så jeg det og fikk tatt han!

Makan!

Men om 2 år kan jeg le av det:)

Har redigert et bilder av Peico!

solarisasjon9mnd.jpg

Peico9mnd.jpg

9mnd2.jpg

9mnd3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig høstvær for tiden, så da koser vi oss på tur.

Peico er så heldig å ha en "Onkel" som har fulgt ham hele veien siden han kom til oss, og de har det perfekt sammen!

3.jpg

Full fart og stormende jubel!

2.jpg

Frodo er en snill og leken og tålmodig 3 år golden.

1.jpg

Onkel Frodo!

Peico er 9 mnd blitt, og han har fine ører og målet er utstilling i Januar, østlandet et sted.

Det er Kennel Alcaphi som skal vise han for meg, blir spennende å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kule bartehunden! Hvor gammel er han nå? Husker du fikk han mens jeg "gikk gravid" med Tina, husker jeg gledet meg utrolig til det ble min tur :blink: Men nå er valpetiden (snart) over, tenk! Så fort det har gått!

Husker godt da du ventet på Tina ja, lille beagle frøkna!

Peico er 9 mnd. Han er ikke helt fri fra valpestreker, men er stor blitt.

Valpetiden har gått utrolig fort! Hvordan går det med Tina?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går veldig fint! Tina er 7 mnd, og begynner å kreve mer av både aktivitet og hodebry. Vi har flyttet på landet nå, og her er det mange flotte turmuligheter for ei skogsglad beaglejente. Denne uken starter vi på lydighetskurs, og det skal bli spennende å se hvor oppmerksom denne prepubertale tutta er :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går veldig fint! Tina er 7 mnd, og begynner å kreve mer av både aktivitet og hodebry. Vi har flyttet på landet nå, og her er det mange flotte turmuligheter for ei skogsglad beaglejente. Denne uken starter vi på lydighetskurs, og det skal bli spennende å se hvor oppmerksom denne prepubertale tutta er :rolleyes:

Har lest siden deres:) hun er nå helt nydelig! Lykke til på kurs! Herlig å bo på landet da! Vi bor i byen, men har skog rundt i alle fall! Og de pubertetgreiene, jada, vi merker dem! hehe

Mer aktiv han her også! Og krever litt hodebry merkes ja!

men vi koser oss, er moro også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Peico er blitt barnehageonkel

dvs. vi har passet en guttunge på 22 mnd. (nevøen min)

Peico er veldig aktiv og oversosial hund, så han var bare "jippiiii, en ny leke"

Så jobbet med å roe ned.

Startet med en trilletur, og det gikk fint.

Peico travet så stolt ved vogna, kikket på guttungen, slikket litt, trippet så pent, ikke noe draing eller snusing.

Heller ikke da Frodo hund ble med på tur.

imponert jeg!

Gikk greit inne etter at gutten fikk lov å gi mat etc.

Og de fikk et samspill "guttene mine"

Se så fine de er sammen!

2005_0110SIGVE0083.jpg

KOSEKOSE.jpg

2005_0110SIGVE0079.jpg

2005_0110SIGVE0081.jpg

2finegutter.jpg

PeicoogSigve.jpg

sigvepeicosofa.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...