Gå til innhold
Hundesonen.no

Shettisen vår avlives nå


Mirai

Recommended Posts

Pga den ***** jentungen som ikke har fjernet hesten sin enda.

Hun kom hit, mamma var inne og ei venninne av mamma kom gående rundt hjørnet og så at hun andre eiere drev og giret opp hestene. Kaldblodsene begynte å løpe rundt, noe de aldri har gjort før. De er to rolige hester og det eneste de ønsker er kontakt og å se hva som skjer. Så hadde de løpt mot shettisen, den ene hoppa løp til siden mens den andre løp på han og hoppet halvveis inn i han. Da hadde det kommet lyd fra beinet hans. Så vi ringte veterinærer og niesa til stefaren min kom for å se, det er henne vi bruker til vanlig. Og hun sa det var et klart brudd, hun kunne kjenne med hendene at det knapp inni der og kunne bevege det fra side til side. Stakkars shettisen stod bare der og svetten rant av hele kroppen hans og dryppet :ahappy:

Så hun sa at hun var 99% sikker på at det ikke var noe å gjøre, men hun ringte hesteklinikken på Bjerke (lettere å komme gjennom der enn på høgskolen, men det er samme greiene). Og de sa at et sånt brudd er ikke mulig å operere på en hest, de har ikke utstyr til det. Uansett ville det være en stor påkjenning og det er få som hadde klart rekonvalesensen. Så de kunne ikke gjøre noe med det. Beinet hans bare hang slapt ned og han var tydelig sliten av å holde seg oppe på de tre andre. Han fikk beroligende og litt bedøvende.

Så nå ble nødslakt ringt for ca litt under en time siden. Noen flere hestefolk og venninner av mamma er der nå, så de skal ta de to andre hestene på andre siden av huset mens shettisen blir skutt. Så blir han tatt med vekk.

Stakkars lille hesten som bare er herlig ;) Fortjente virkelig ikke noe slikt, ikke var han gammel heller! Var så vidt jeg ikke gikk bort til hun andre eieren og smalt til henne i trynet, det hadde vært fint. Hun stod bare og holdt hesten sin og fant tydeligvis at hun skulle børste den for første gang på 1 mnd eller noe slikt.

Nå er han kanskje død, jeg orker ikke gå ut og se. Neste gang jeg ser ut på jordet der er det en liten ponni mindre :ahappy:

070410014.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde pælmet ut både jenta og hesten på sekundet! De hadde ikke fått stått en time til i min stall! Fy pokker! Sånne uansvarlige folk som det der er ikke verd en spiseskje hesteskit engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.. det er jo det man har mest lyst til å gjøre. Men vi har ingen rettigheter, vi har snakket med politiet og Mattilsynet har vært hos oss.

Vi har jo ikke samvittighet til å bare slippe ut hesten heller :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Å herregud! :'( Jeg gråt når jeg leste det!

f*en, du skulle bare gått til hu sjelt hu ut, klappa til hu, og bedd hu komme seg unna på 24 timer.

Sorry at jeg drar opp denne tråden fra i fjor, du har sikkert kommet over det. Undskyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Veldig nydelig.
    • I natt var jeg kjempeheldig, for jeg fikk en venninne på besøk, og hun bare: kan hun ikke overnatte hos oss? Jeg bare JAAAAAAA:) Så jeg har sovet MASSE- og det trengte jeg.  Deilig at tassen din også sover gjennom natta nå. (nesten)
    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...