Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye stjeler hundene deres?


Symra&Pippin

Recommended Posts

Buhunden vi hadde da jeg var mindre elsket å stjele. Husker en gang vi var på Sotra på hytta til mormor. Da vi skulle gå var Bamsen min Bassa forsvunnet. Den fikk jeg da jeg lå på sykehuset og hadde den med meg overalt! Alle var hysteriske og lette etter den overalt. Da så vi plutselig Topsy komme mot oss med ett lurt smil. Vi gikk ut og i blomsterbedet til mormor så vi et lite turkis øre. Mamma dro den opp, og der lå Bassa! Han var bestandig missunlig på lekene til meg og min Søster. :D

Tassen stjeler nesten aldri. Da må han være i ett veldig "djevelsk" humør. Da er det som vanlig snusbokser, sokker og tøfflene som får svi. Og ikke minst; mamma sine nøster! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Orry stjeler vel egentlig ikke så mye, derimot er han glad i å ta ting bare for å vise dem fram. Dette gjelder spesielt sko og tøfler, jeg må hver dag lete overalt fordi jeg bare har en sko av hvert par igjen i gangen :ahappy: Generelt når han er glad (og da spesielt når folk kommer), løper han og henter ting, og da tar han helst sko, finner han ikke det blir det alt fra paraplyer til brukte sokker. Hehe.

Før stjal han mat, men det var det heldigvis lett å trene av ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

King stjeler ikke, heldigvis.. Bortsett fra stringtruser, de er utrolig gøy å tygge på, men ikke slik at de blir helt ødelagt nei, bare slik at du ikke merker det før du prøver å ta den på og den ryker <_<

Samme gjorde han med halsbånd og seler når han var valp, voldsomt irriterende var det når han tok det splitternye(10min siden det var kjøpt), dyre halsbåndet med blinkende reflekslys som jeg brukte år og dag på å få tak i og tyggde i stykker :wallbash: Det gikk hardt utover pengeboken for å si det slik og man lærte å pakke vekk alt.

Koda klattrer til og med opp på det høye spisebordet og stjeler mat, det har han lært av den yngste katten, også stjeler og ødelegger han alt av papir. Også stjeler han tøy fra vaskerommet da, men det bærer han bare med seg.

Tok han forresten nettopp for å klattre opp på bordet og stjele kjøttdeig fra middagen, mens min far og søster satt rett ved siden av uten å si noe, de mener jeg må lære han manerer, men å si ifra når han gjør noe rett forran nesen på dem når jeg ikke ser det, neeeida :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma stjeler sokker og skitne klær, men jeg tror mest det er i håp om at vi vil løpe etter henne. Så det er det ingen som gjør lengre, så hun orker ikke. Ellers stjeler hun dopapir-ruller med papir på og river den istykker i en million biter.

papir004.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Bernern stjeler aldri noe. Bortsett fra at det gikk med to venstresko når hun var valp/unghund og alene hjemme en hel skoledag i starten, men etter det har hun aldri ødelagt noe. Ikke stjeler hun mat heller. Men jula i fjor ble tydeligvis fristelsen for stor. Det sto igjen et kakefat på stuebordet etter vi hadde gått og lagt oss. Småkaker er noe av det beste hun vet bortsett fra kokte winerpølser. Og bordet kakefatet sto på var under hodehøyden hennes så det var jo å be om det. Neste morgen lå det omtrent bare halvparten av kakene igjen! Rare dyret trodde vel hun ikke ble avslørt hvis hun ikke tok alle da :Laugh: Men det er det eneste hun har stjelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!
Vanilla stjeler hvis hun kjeder seg fryktelig og vil ut på tur. Da går det som oftest i sko, og hun løper rundt som en tulling og prøver å få oss til å jage henne :P

Det er som å lese om Archie :ahappy: Archie tar alt han.. fra briller, lommebøker med hundrelapper og kredittkort (hihi, han gjemte dette for pappa en gang, skal si det ble krise!) til leppestifter :rolleyes: Bare for å pynte seg selvsagt (skulle sett pelsen etterpå) :/

Han syns det er sinnsykt når vi skal ta fra han det han tar. I stad tok han en pose ute og ville at jeg skulle hente den. Men jeg gadd ikke, bare snudde meg og gikk inn. Det gikk hele 5 sekunder og så kom oppmerksomhetsfreaken løpende og lurte på hva som var galt med meg *fnis*

Golden Retrieveren vi hadde stjelte en nålepute en gang, og kom med det merkeligste uttrykket jeg noen gang har sett en hund har hatt med den. Da måtte jeg nesten le litt, og etter det stjelte han i hvertfall aldrig mer :ahappy:

Haha, jeg leste "Golden retrivieren vi stjelte" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merethe rører ikke noe, for "det er ikke lov det"!

Men Birk har ingen sånne hemninger, han stjeler hårstrikk, sokker, luer, hansker ruller med bæsjeposer (!) og det beste som finns - trusene mine :)

All mat må dessuten overvåkes med falkeblikk, ellers forsvinner den på et blunk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper stjal så å si ingenting. Helt fra han var liten kunne jeg sette fra meg kyllingrester i lett tilgjengelig høyde, som var ment til han, mens jeg gikk ut og røykte.

Tulla derimot.. <_< Hun tror ingen ser henne hvis hun ikke ser de, og dermed er det jo aldri noen som ser henne når hun hopper opp på kjøkkenbenken for å se seg om etter noe godt.. :rolleyes: Vi satt i stua, Tulla var på kjøkkenet, og plutselig stod hun med labbene på benken og slikket i seg tomat-vann fra når vi hadde skjært opp tomater..! :shocked: Forleden dag var vi ute med Ymer mens hun var inne. Jeg slapp Ymer når vi kom inn, men skjønte ikke hvilke merkelige lyder som kom fra stuen.. Jo, da hadde Tulla vært på kjøkkenbenken igjen og funnet seg et helt brød, hvorav halve var delvis nedi magen, delvis i munnen. Den merkelige lyden var lyden av en hund som knurret med munnen full av brød.. :)

Ting stjeler hun aldri, i så fall kommer hun med de og er kjempestolt over hva hun har funnet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Dette ble noen mimringer og da Tigergutt var liten elsket han å komme med bind pakken. Han kjempefornøyd kommer glad mot sin mor med en pakke med bind han hadde funnet i sekk,begg,veske eller på badet. Og selvsakt helst da vi hadde besøk. Sko har i grunnen ikke ligget på den plassen jeg har tatt dem av meg på tretten år så det er da dagligdaks. En vorsteh som var på besøk hoppet opp med forlabbene på benken og spiste opp sjokoladekaken som sto der uten at vi hørte noe som helst. Spisingen foregikk oventifra og nedover og klørne ble hold langt fra kjøkkenbenken. Lurer på om han skjønte at kaken sto på et metall fat som sto på en rist godt inne på benken. Raisa var fel til å ta bh da hun var liten og glad jeg skjeldent bruker nylonstrømper for det har hun lakt sin elsk på. At hundene har flyttet klærne mine i løpet av natten kan også forekomme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...