Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden halter

nikita3

Recommended Posts

Skrevet

Hunden min begynnte å halte etter vi kom hjem fra en sykkeltur... Jeg så ikke noe under beinet , om hun hadde tråkket på noe.. Strakk ut beine også:ahappy:..

Lurer på hva det kan være for noe???

Kan det bare være at ho er stiv.. Eller hva kan det være????

Hva kan dette være????

Skulle ut med ho nå.. men ho klarer så vitt å gå???

ho vil bare gå å legge seg??

Noe farlig?

*Dobbeltpost. Bruk redigerfunksjonen*

Skrevet

Hvordan underlag syklet du på? Og er hunden vandt til dette?

Hvilket tempo?

Det kan være så mangt, alt fra såre poter, til mye mer alvorlig.

Skrevet
Hvis hun sliter med å gå, så må du jo ringe dyrlegen!

Hun kan gå men hun bare halter så mye:( ser ikke så godt ut..

Men venter til i morra å ser...

Før i det beinet har hun sydd sammen en sene, som hadde blitt kuttet av ..

Vet ikke om det har noe med det å gjøre?

Hvor lenge syklet du med hunden?

Syklet ikke så lenge .. Kanksje 16 min og så stoppet vi å gikk en tur i en time..

Så syklet vi igjen, og det var vel samme tid.. Det var når vi kom hjem hun begynnte å halte..

Syklet mest på asfalt.. og litt på grus...

Hvordan underlag syklet du på? Og er hunden vandt til dette?

Hvilket tempo?

Det kan være så mangt, alt fra såre poter, til mye mer alvorlig.

Syklet på asfalt, og litt på grus.. Hun er vandt til det... Men kan være noe med sena ho si..¨

Hun kuttet den av i fjord .. Ellr vet ikke?

Vi hadde sånn passe tempo, syklet litt fort så bremset vi ned igjen, å hadde et passende tempo:P

*Trippelpost. Bruk siterfunksjonen ved quoting av flere innlegg*

Skrevet
Syklet på asfalt, og litt på grus.. Hun er vandt til det... Men kan være noe med sena ho si..¨

Vi hadde sånn passe tempo, syklet litt fort så bremset vi ned igjen, å hadde et passende tempo:P

Jeg mener at man for all del skal unngå asfalt. Isofal i veeeldig sakte tempo.

Og har ho en gammel skade, burde du kanskje tatt det med ro?

Eneste du kan gjøre om det er så ille at ho ikke klarer å gå, er å ringe en veterinær nå (det finnes noen som har vakt).

Guest Christine
Skrevet

Uhm.. Kan være det skurrer litt for meg nå, men du vet ikke om hu kuttet av sena?

Og om det nå er sant, hvorfor begynne å sykle med henne igjen da?

Husk at selv om du får råd på forum, og kan spørre om hjelp der, så bør du dra til veterinæren...

Skrevet
Uhm.. Kan være det skurrer litt for meg nå, men du vet ikke om hu kuttet av sena?

Og om det nå er sant, hvorfor begynne å sykle med henne igjen da?

Husk at selv om du får råd på forum, og kan spørre om hjelp der, så bør du dra til veterinæren...

men dyrlegen sa at vi kunne begynne å sykle med ho for lenge sia:P

Har sykla med ho mange ganger før .. hun måtte bare være i ro i 2-3 uker etter de hadde operert ho...å hvis vi gjorde det kom hun nok til å bli frisk igjen.. Å det har aldri vært noe problem å sykle med ho etter det... hun har aldri halta...

Så det er litt rart..

Skrevet

Hvis hun har hatt en sene skade i benet og har begynt å halte på det igjen så bør du dra til dyrlegen å få det sjekket, iallefall ikke noe mer sykling før du har vært hos dyrlegen.

Hvis skaden er gått opp igjen så er det lettere å gjøre noe med skaden jo fortere du kommer deg til dyrlegen.

God bedring til hunden :icon_confused:

Skrevet
Hvis hun har hatt en sene skade i benet og har begynt å halte på det igjen så bør du dra til dyrlegen å få det sjekket, iallefall ikke noe mer sykling før du har vært hos dyrlegen.

Hvis skaden er gått opp igjen så er det lettere å gjøre noe med skaden jo fortere du kommer deg til dyrlegen.

God bedring til hunden :icon_confused:

hun har det.. MEn hun er bedre i dag.. :whistle:

Halter litt enna , men ikke som i går..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...