Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden halter

nikita3

Recommended Posts

Hunden min begynnte å halte etter vi kom hjem fra en sykkeltur... Jeg så ikke noe under beinet , om hun hadde tråkket på noe.. Strakk ut beine også:ahappy:..

Lurer på hva det kan være for noe???

Kan det bare være at ho er stiv.. Eller hva kan det være????

Hva kan dette være????

Skulle ut med ho nå.. men ho klarer så vitt å gå???

ho vil bare gå å legge seg??

Noe farlig?

*Dobbeltpost. Bruk redigerfunksjonen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun sliter med å gå, så må du jo ringe dyrlegen!

Hun kan gå men hun bare halter så mye:( ser ikke så godt ut..

Men venter til i morra å ser...

Før i det beinet har hun sydd sammen en sene, som hadde blitt kuttet av ..

Vet ikke om det har noe med det å gjøre?

Hvor lenge syklet du med hunden?

Syklet ikke så lenge .. Kanksje 16 min og så stoppet vi å gikk en tur i en time..

Så syklet vi igjen, og det var vel samme tid.. Det var når vi kom hjem hun begynnte å halte..

Syklet mest på asfalt.. og litt på grus...

Hvordan underlag syklet du på? Og er hunden vandt til dette?

Hvilket tempo?

Det kan være så mangt, alt fra såre poter, til mye mer alvorlig.

Syklet på asfalt, og litt på grus.. Hun er vandt til det... Men kan være noe med sena ho si..¨

Hun kuttet den av i fjord .. Ellr vet ikke?

Vi hadde sånn passe tempo, syklet litt fort så bremset vi ned igjen, å hadde et passende tempo:P

*Trippelpost. Bruk siterfunksjonen ved quoting av flere innlegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklet på asfalt, og litt på grus.. Hun er vandt til det... Men kan være noe med sena ho si..¨

Vi hadde sånn passe tempo, syklet litt fort så bremset vi ned igjen, å hadde et passende tempo:P

Jeg mener at man for all del skal unngå asfalt. Isofal i veeeldig sakte tempo.

Og har ho en gammel skade, burde du kanskje tatt det med ro?

Eneste du kan gjøre om det er så ille at ho ikke klarer å gå, er å ringe en veterinær nå (det finnes noen som har vakt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Uhm.. Kan være det skurrer litt for meg nå, men du vet ikke om hu kuttet av sena?

Og om det nå er sant, hvorfor begynne å sykle med henne igjen da?

Husk at selv om du får råd på forum, og kan spørre om hjelp der, så bør du dra til veterinæren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm.. Kan være det skurrer litt for meg nå, men du vet ikke om hu kuttet av sena?

Og om det nå er sant, hvorfor begynne å sykle med henne igjen da?

Husk at selv om du får råd på forum, og kan spørre om hjelp der, så bør du dra til veterinæren...

men dyrlegen sa at vi kunne begynne å sykle med ho for lenge sia:P

Har sykla med ho mange ganger før .. hun måtte bare være i ro i 2-3 uker etter de hadde operert ho...å hvis vi gjorde det kom hun nok til å bli frisk igjen.. Å det har aldri vært noe problem å sykle med ho etter det... hun har aldri halta...

Så det er litt rart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun har hatt en sene skade i benet og har begynt å halte på det igjen så bør du dra til dyrlegen å få det sjekket, iallefall ikke noe mer sykling før du har vært hos dyrlegen.

Hvis skaden er gått opp igjen så er det lettere å gjøre noe med skaden jo fortere du kommer deg til dyrlegen.

God bedring til hunden :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun har hatt en sene skade i benet og har begynt å halte på det igjen så bør du dra til dyrlegen å få det sjekket, iallefall ikke noe mer sykling før du har vært hos dyrlegen.

Hvis skaden er gått opp igjen så er det lettere å gjøre noe med skaden jo fortere du kommer deg til dyrlegen.

God bedring til hunden :icon_confused:

hun har det.. MEn hun er bedre i dag.. :whistle:

Halter litt enna , men ikke som i går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Er oppdretter useriøs som holder sånne ting hemmelige?
    • Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...