Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp og fisk


hanne-pia

Recommended Posts

Det har jeg aldri hørt, og bl.a. ProPlan har valpefôr basert på laks og ris - så det er neppe noe farlig på noen måte..

Når jeg hadde valpekull kokte vi av og til helt vanlig torsk og ga dem - kjempesnadder for de små.

Tørrfisk liker ikke JEG lukten på, så det får ikke mine.. Men jeg vet om flere som gir det regelmessig til sine hunder, både store og små, unge og gamle.

Men det er endel hunder som ikke tåler fisk - derfor står det spesifisert på endel fôrtyper at det IKKE inneholder fisk. Så det er klart at DE hundene bør man jo selvsagt ikke gi det til, men man merker det jo fort om det er ting hunden sin ikke tåler, da.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Det var noen som fortalte meg dette for en stund siden, men da tenke jeg ikke noe mer over det. Men nå som jeg snart får valp så tenke jeg at jeg skulle sjekke opp dette. Argumentet var at valper ikke kunne spise fisk av samme grunn som at man ikke gir det til små barn. Og siden jeg da følte meg temmelig dum som ikke viste at små barn ikke kunne spise fisk, så valgte jeg å bare nikke og smile :twitch: Også litt helt OT: skal ikke små barn ha fisk? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Det var noen som fortalte meg dette for en stund siden, men da tenke jeg ikke noe mer over det. Men nå som jeg snart får valp så tenke jeg at jeg skulle sjekke opp dette. Argumentet var at valper ikke kunne spise fisk av samme grunn som at man ikke gir det til små barn. Og siden jeg da følte meg temmelig dum som ikke viste at små barn ikke kunne spise fisk, så valgte jeg å bare nikke og smile :twitch: Også litt helt OT: skal ikke små barn ha fisk? :P

Hmm... har aldri hørt at små barn ikke skal ha fisk... hvor små barn da liksom...? Man passer jo selvfølgelig på at det ikke er ben i fisken... jeg har en gutt på 3,5 år, han har spist fisk siden han var rundt 10 mnd han, godt han har overlevd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... har aldri hørt at små barn ikke skal ha fisk... hvor små barn da liksom...? Man passer jo selvfølgelig på at det ikke er ben i fisken... jeg har en gutt på 3,5 år, han har spist fisk siden han var rundt 10 mnd han, godt han har overlevd :twitch:

Hehe, nei jeg aner ikke... Jeg følte meg såpass dum som tydeligvis ikke viste dette, så jeg valgte å bytte samtaleemne :P Jeg har heller aldri hørt dette før, men tenke at det kanskje bare var jeg som hadde gått glipp av noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje godt man ikke har barn :twitch:

Jeg hadde ikke hatt en anelse om små barn kan spise fisk eller ikke..

Men her (http://www.wholesomebabyfood.com/introducingfishtobaby.htm) står det at det er helt trygt å introdusere fisk til små barn på 8-10 mndr. Så det er nok ikke bare flaks at din lille overlevde dette forsøket, Elin & Molly.

Men det står her at man lett reagerer allergisk på fisk - så kanskje det er det som folk har hørt om små valper også?

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje godt man ikke har barn :twitch:

Jeg hadde ikke hatt en anelse om små barn kan spise fisk eller ikke..

Men her (http://www.wholesomebabyfood.com/introducingfishtobaby.htm) står det at det er helt trygt å introdusere fisk til små barn på 8-10 mndr. Så det er nok ikke bare flaks at din lille overlevde dette forsøket, Elin & Molly.

*puster lettet ut og føler seg som en god mor igjen* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg vil anbefale deg å forsøke med fisk jeg, men du behøver ikke å kjøpe inn absurde kvanta liksom

Jeg har selv eid hund med ekstrem allergi ovenfor fisk, og han ble altså dødssyk bare han lukte på tørrfisk omtrent.

Denne stakkars hunden ble i en periode fora på Specific etter anbefaling fra veterinær, han holdt på å dø så dårlig var han. Heldigvis byttet jeg for av meg selv iløpet av halvannen måned, dro å fikk testet han og han var da allergisk mot fisk.

Av den grunn får bare ikke mine hunder fiskeprodukter eller noe som har vært i nærheten av fisk. Jeg tenker som så jeg at dersom det var meningen at de skulle spise fisk så ville de hatt loffer og ikke bein og poter. Hunder/ulver fanger neppe mye fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...