Gå til innhold
Hundesonen.no

Nova Toteia

linniogamy

Recommended Posts

Nova er en cavalier tispe på 8 mnd.

Hun er født 06.08.06 og kommer fra Rita Foss.

Har stilt hun endel og har oppnåd ganske gode resultater med hun.

Men hovedsaklig så er det vel lydighet vi skal satse på.

Har også tenkt og prøve agility med hun, men vi har ikke kontrol uten bånd enda, så blir bare trening i hagen nå.

Hun er en livlig jente som vet hva hun vil, og hun gir seg ikke før hun har fullført det.

Nova ble nesten drept som liten valp, av en annen hund (min toller som jeg ikke har lenger).

Hun har klart seg godt, men er bittelitt skeptisk til store hunder.

Men det går bedre og bedre.

Det var litt om Nova Toteia.

strand6.jpg

strand1.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skjønn hun er! Men du, det er ikke noe problem å gå på agilitykurs eller trene på bane, selvom innkallingen ikke er helt 100%. Du er ikke alene, for å si det sånn :) .

Takk :)

Klubben jeg trener i har satt som "krav" om at du må ha god innkalling for og delta på nybegynner kurs i agility. <_<

Men har gått det nybegynner kurset to ganger med den forrige hunden min, og var vel bare min hund som da ikke stakk av :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine hunden! Var på ag-kurs nå i helgen med en cavalier, og han var helt spinnvill! Dvs, han ble jo kjempeflink i løpet av kurset, og løp og hoppet og raste gjennom tunnelen! Virker som en enkel hund å trene, så du må bare komme deg på kurs! :D Skulle jeg trent ag med liten hund, hadde det glatt blitt en cavalier! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine hunden! Var på ag-kurs nå i helgen med en cavalier, og han var helt spinnvill! Dvs, han ble jo kjempeflink i løpet av kurset, og løp og hoppet og raste gjennom tunnelen! Virker som en enkel hund å trene, så du må bare komme deg på kurs! ;) Skulle jeg trent ag med liten hund, hadde det glatt blitt en cavalier! :P

Etter min oppfattning er de lette og trene, men utrolig ukonsentrerte :rolleyes:

Har gått på ag.kurs for valper hos Canis, så vi har begynnt og trene + at jeg har noen hindere i hagen som vi trener på. Tar bare ikke hindere som møne, hopp, slalom osv.

Venter til hun er ferdig utvokst :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 8 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Er det nytt? Mistet hundene for et par år siden, og var noen år før det igjen vi var på bilferie utenlands, men da måtte vi kjøre på rødt. Tillegg: Denne veiviseren er veldig fin, og helt klar på at man skal gå på rødt fra Litauen (selv om man kommer gjennom Sverige): https://www.mattilsynet.no/dyr/kjaeledyr/reise-med-kjaeledyr 
    • Hvis det ikke er snakk om import av hund og du krysser grensen med bil så kan en kjøre på grønt så lenge alle papirer og vaksiner er i orden. Kommer du med båt eller fly så skal du kjøre/gå på rødt.
    • Du skal i prinsippet alltid gå/kjøre på rødt inn til Norge.
    • De kjører via Sverige, og har rabies og ormebehandling. Men trenger de å kjøre på rødt ved grenseovergangen til Norge på tilbakereisen?? Finnes det også skjema en kan fylle ut når en reiser med hund mellom EU/EØS land? Finner ingenting på Mattilsynet sine sider.    Takk for hjelp
    • Og så en helt ok dag. Var forberedt på det verste, gitt erfaringer fra stedet vi var på. Fikk fineste adferden tilbudt uten krav. Innfridde samtlige forespørsler. .. lenge. Så skjedde tydligvis noe med ham jeg ikke aner årsaken til, og han begynte stresse og sluttet oppføre seg pent, uten å bli veldig vanskelig heller. La seg pent ned på matten sin for å slappe av i 30 minutter på bussholdeplassen, og begynte ikke flippe før de siste 10, da han ble ufyselig vokal mot to huskyer på andre siden av gaten, nyankomne ventende til holdeplassen og livet og universet og alt. 30 min venting akkurat der, rett oppi en travelt trafikkert vei med mye støy fra tungtransport ble å tøye strikken for mye, altså. Han holdt ut fint i 20 min før han fikk eksistensiell angst av å vente så mye lenger enn han er vant med fra før.  Ikke på sitt mest avslappede, men muttern har gått på skole og lært om former og vinkler og komposisjon og sånn derre der, så vi velger heller det bildet som føles mer behagelig å se på, enn det klønete og keitete som viser hvor flink gutt han kan være, men som ikke lar seg beskjære pent:
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...