Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva har/hadde du på russefrakken?


Monab88

Recommended Posts

Hadde ikke russefrakk, ingen av oss hadde det.. Buksa derimot.. Hilsner fra alle venner, endel strykemerker, tulledikt, fyllevås, merkelige, uidentifiserte flekker (det var på slutten av russetida). Noen korker, og diverse andre småting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hhehehee... det er nok et typisk trønderfenomen ja - og jeg synes det var genialt i forhold til disse russedressene alle liksom skal ha nå. Billig og morsomt ! Jeg brukte en tannlegefrakk snudd bak-fram :icon_redface:.

Jeg hadde Kark - "kameraten" til Hårek - bakpå min frakk. Selvtegnet og greier :). Han dro på ei tralle full av øl.. hmmm... :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hhehehee... det er nok et typisk trønderfenomen ja - og jeg synes det var genialt i forhold til disse russedressene alle liksom skal ha nå. Billig og morsomt ! Jeg brukte en tannlegefrakk snudd bak-fram :icon_redface: .

Jeg hadde Kark - "kameraten" til Hårek - bakpå min frakk. Selvtegnet og greier :) . Han dro på ei tralle full av øl.. hmmm... :) .

Så du var ikke en av dem som fikk utlevert frakk i ei bakgate ved sykehuset i Levanger? hihi

(Faren min fikk det - veit ikke helt hvor lovlig det egentlig var, men...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Russefrakk var (er?) mye brukt noen steder i nordland også, så det er ikke bare et trønderfenomen :) Jeg var russ i trøndelag, men er fra nordland og der har de brukt frakker så lenge jeg kan huske. De er jo geniale da, god plass til flasker i lommene :icon_redface:

Fant fram bilde av min. Ikke så bra bilde men. Framme på frakken hadde jeg noen disneyfigurer, men de tegnet jeg selv og ser dermed ut som noe en treåring har knotet sammen :)

post-268-1177870290_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du var ikke en av dem som fikk utlevert frakk i ei bakgate ved sykehuset i Levanger? hihi

(Faren min fikk det - veit ikke helt hvor lovlig det egentlig var, men...)

Hehehehehe... det var mamma'n til bestevenninna mi som dro med seg en frakk hjem litt sånn i smug til meg :icon_redface:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det heller ikke vanlig med russefrakk.. aldri hørt om det heller, trudde alle brukte russebukse. untatt de som kjøper den som russeservice har da..

Har mange strykemerker, hilsner og forskjellige flekker og møkk på buksa mi jeg.

Ha det gøy i russetida folkens, det skal jeg! hihi :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygg- og tekniske fag blir svartruss.

Økonomilinja blir blåruss.

Allmenn og de fleste andre linjer blir rødruss.

Sånn er det i alle fall her. Selv om mange svartruss kjøper seg rødrussklær for å skjule at de egentlig er svarte.. :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...