Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke merker har fôr i små biter?


Renate A

Recommended Posts

Når jeg trener Chicka så går hun bra på nesten alt av godbiter.

I det siste har hun fått valig DOGGY hundefôr i bitte små biter som godbiter noe som har vært veldig populært både for hunden og vekten hennes.

(hun fôres på HILLS Large Breed Light hele tiden, kun DOGGY som godbiter)

Nå begynner posen å bli tom og jeg er ikke sikker på om mammaen min får tak i ny DOGGY rasjon neste gang hun er i Sverige, så derfor lurer jeg på om dere vet om annet for som finnes i bitte små biter og helst ikke for mye fett siden vekten hennes da går whooops opp. <_<

Vet at jeg kan dele opp Frolic i bitte små biter, men vanlig light fôr har vært så mye lettere.

Også lurer jeg på en ting til, finnes DOGGY i Norge?

Kommer ikke til å fôre henne på det, til det er jeg altfor godt fornøyd med HILLS til, men som go biter er det genialt. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg trener Chicka så går hun bra på nesten alt av godbiter.

I det siste har hun fått valig DOGGY hundefôr i bitte små biter som godbiter noe som har vært veldig populært både for hunden og vekten hennes.

(hun fôres på HILLS Large Breed Light hele tiden, kun DOGGY som godbiter)

Nå begynner posen å bli tom og jeg er ikke sikker på om mammaen min får tak i ny DOGGY rasjon neste gang hun er i Sverige, så derfor lurer jeg på om dere vet om annet for som finnes i bitte små biter og helst ikke for mye fett siden vekten hennes da går whooops opp. <_<

Vet at jeg kan dele opp Frolic i bitte små biter, men vanlig light fôr har vært så mye lettere.

Også lurer jeg på en ting til, finnes DOGGY i Norge?

Kommer ikke til å fôre henne på det, til det er jeg altfor godt fornøyd med HILLS til, men som go biter er det genialt. :o

Her selges doggy.

http://www.disserud.no/?pageid=523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alle formerker har for for små raser. Light for til små raser må da også finnes :) Ellers går det jo helt fint og bruke maten hennes som go'biter da, også får hun det resterende i skåla si.

Hun går på large breed og jeg syntes de kulene er litt store å trene med, derfor har jeg begynt med å gi hun bitte små biter i stedet når vi trener, lettere sånn :o

Tusen takk Lotta :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. ikke alle Eukanuba fôrtypene har små biter. Large, normal har forholdsvis store biter (syns jeg).

Foreløpig går jeg bare på valpefôret til Royal Canin, men de bitene er små (kanskje selvsagt :rolleyes: ). Mulig de andre pakkene også har små, who knows.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. ikke alle Eukanuba fôrtypene har små biter. Large, normal har forholdsvis store biter (syns jeg).

Foreløpig går jeg bare på valpefôret til Royal Canin, men de bitene er små (kanskje selvsagt :rolleyes: ). Mulig de andre pakkene også har små, who knows.

Ja har funnet mange med små biter nå, men regner med at jeg fortsetter med DOGGY litt, siden jeg fant en forhandler ikke så langt herfra :o

Valpefor tror jeg blir litt for mye fett igjen, hun legger jo så fort på seg :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. ikke alle Eukanuba fôrtypene har små biter. Large, normal har forholdsvis store biter (syns jeg).

Foreløpig går jeg bare på valpefôret til Royal Canin, men de bitene er små (kanskje selvsagt :rolleyes: ). Mulig de andre pakkene også har små, who knows.

Selvfølgelig er det ikke små biter i Large posene, det er jo beregnet på store hunder. Kjøper du mini derimot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanligvis mye forskjell på innholdet i to like for, et for store og et for små hunder? Eller er det stortsett bare kulestørrelsen?

Edit: Det der ble jo bare verdens rareste setning.. Med to like for mener jeg to for med samme ingredienser (feks lam og ris) fra samme produsent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanligvis mye forskjell på innholdet i to like for, et for store og et for små hunder? Eller er det stortsett bare kulestørrelsen?

Edit: Det der ble jo bare verdens rareste setning.. Med to like for mener jeg to for med samme ingredienser (feks lam og ris) fra samme produsent.

Tror det er ganske så likt, men det spesielt beregnet på små raser f.ex er jo spesielt for de for at de ikke skal vokse så fort. (eller var det omvendt? :o )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er ganske så likt, men det spesielt beregnet på små raser f.ex er jo spesielt for de for at de ikke skal vokse så fort. (eller var det omvendt? :) )

Store raser skal ikke vokse så fort, og derfor er det forskjeller i innholdet på voksefòret til store og små hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at hills large breed adult har små biter jeg=S Royal canin giant har jo sikkert 5-6 ganger så store biter.. sliter med at bitene er så små for hunden min glemmer å tygge så jeg må stå å passe på at han tygger, hvis han ikke tygger på en stund må jeg be han vente å ta pause hvis ikke kaster han opp maten=S noen som har det problemet med hills? (ble dette veeldig o.tdet kanskje)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at hills large breed adult har små biter jeg=S Royal canin giant har jo sikkert 5-6 ganger så store biter.. sliter med at bitene er så små for hunden min glemmer å tygge så jeg må stå å passe på at han tygger, hvis han ikke tygger på en stund må jeg be han vente å ta pause hvis ikke kaster han opp maten=S noen som har det problemet med hills? (ble dette veeldig o.tdet kanskje)

Chicka er ikke "Large Breed", men akkurat på kanten ->25kg (BC størrelse, 53cm høy)

Jeg bruker Large Breed Light pga Glucosamin og Kondroitinsulfatet i fôret, gir hun dette utenom også, men vil ha et fôr som også inneholder dette.

Derfor blir kulene litt store til hun hvis jeg skal trene med dem, de småe bitene har jeg aldri problemer med, hun tygger et par ganger på dem, som oftest en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...