Gå til innhold
Hundesonen.no

Forelesning med en "hundepsykolog" i Göteborg


Comic

Recommended Posts

Heisann!

I går kveld var jeg på en forelesning med en "hundepsykolog" (erling karlsson, www.hundfixarenivast.se) i göteborg. Iflg informasjonen vi fikk på "forelesningen" så er han utdannet som hundepsykolog/instruktör, men det står ingenting om hvilke kurser han har eller for hvem, men han har hatt hund i 30 år.... han har jobbet på Sollefteå Hundeskole med bl.a Anders Hallgren og Sven Järverud, men han sier ingenting om når eller hvor lenge eller hva han gjorde... etc etc. Denne "hundepsykologen" kommer med mange forskjellige påstander, hvorav en av de bedre er at han har en ESP (metafysisk)/tankeoverförings kontakt og kommunikasjon med hundene slik at de gjör som han tenker! Når jeg da spör hvorfor han må rykke i båndet for å få hunden til fölge med seg så har han ingen forklaring på dette... Morsom fyr i grunnen.

Så til mitt egentlige spörsmål: Denne "hundepsykologen" nörer opp under de gamle forestillingene om at Pit Buller har en mekanisk lås i kjeven som gjör att de ikke slipper når de först har bitt seg fast. Jeg husker å ha lest noen gode innlegg om hvorfor dette ikke er sant, men som vanlig minnes jeg bare konklusjoner ogg ikke argumentasjon... Er det noen som kan hjelpe meg, enten med ett nytt innlegg her eller link til tidligere diskusjoner her eller på andre forum? Jeg har forsökt å söke, men så fort man skriver Pit Bull dukker det opp mengder av innlegg...

PS han kunne heller ikke fortelle hvor eller hvordan denne "mekaniske" kjevelåsen fungerer annet en at " det måste vara en typ av kramp i kjävene på hunden". Han kunne heller ikke forklare hvorfor dette skal finnes hos Pit Bull og ikke hos AmStaff...

Mange takk på forhånd for hjelpen.

Er det forresten andre som har hört om han eller har värt på lignende forelesninger med andre "hundepsykologer"? Hva kreves for å kalle seg hundepsykolog, er det bare fritt frem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At pitbuller skal ha en slags lås som ikke finnes hos andre hunder er jo rent sprøyt i såfall burde den også finnes hos amstaff.

Pitbuller er dog hunder med mye mot og veldig høy smerteterskel og velger derfor ikke å slippe taket selv om de blir f.eks slått slik mange andre hunder ville ha gjort.

Hundepsykolohg som driver med tankeoverføring? saklig type. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...