Gå til innhold
Hundesonen.no

Hopper på biler


viking

Recommended Posts

Lurer på en ting, sjefen min har en hund som alltid går løs på jobben, både ute og inne. Kommer det en bil med hund i er den straks borte og hopper på bilen for å se hva som er inni. Dette er fryktelig irriterende, bilen blir jo ikke seende ut etterhvert. Dette har skjedd med min bil flere ganger, jeg har gitt klar beskjed om at visst han hopper på bilen min får han betale lakkering, dette blåser han bort og driter fullstendig i. Har tatt det opp på et seriøst nivå sammen med de andre som jobber der og er plaget med det samme. Han hopper kp fordi om det ikke er hund i bilen også, for det lukter jo hund.. Han sier at det er på hans eiendom og visst vi er redde for bilene får vi parkere et annet sted.

Jeg lurer på, visst hans hund hopper på min bil og lager dype riper, når min hund står på hans eiendom og hunden løper løs, hvem har da skyld/ansvar for skadene. Uansett båndtvang eller ikke, han går allid løs.

Håper noen kan svare på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund som forårsaker skader, gjør eieren (eller hundeholder) pliktig i erstatning. Hunden kan jo være i bånd eller gå løs, det har ingenting å si, så lenge hunden gjør skade på en annens eiendom, uansett hvor denne befinner seg (altså om du er på hans eiendom eller ikke), gjør han erstatningspliktig. Det han sier, er jo like dumt som å si at hvis min hund er hjemme, og du kommer på besøk og den biter deg, så kan du ikke kreve avlivning fordi den var på min eiendom. Det henger ikke på greip. Du kan lete litt i hundeloven, og lov om skadeerstatning, der står det klart at en hund som volder skade på andres eiendeler, plikter å erstatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...