Gå til innhold
Hundesonen.no

Sære spisevaner


Wanderlust

Recommended Posts

Som overskriften sier, har du noen sære spisevaner/drikkevaner? Spiser du mat på en rar måte`? Noe du alltid MÅ gjøre før/etter/mens du spiser?

Når jeg spiser oprah mints så MÅ jeg dele de inni munn for å spise opp "skallet", for sååå å spise opp den minten inni. Alltid gjort det på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser som regel alltid skorpa først på brødskiva for å spare midten til slutt - dette gjelder kun når jeg har på Nugatti. Brødskiver med andre pålegg kan spises som normalt..

Og de godteriflaggermusene bretter jeg og spiser kroppen av først, også de yammy vingene til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser som regel alltid skorpa først på brødskiva for å spare midten til slutt - dette gjelder kun når jeg har på Nugatti. Brødskiver med andre pålegg kan spises som normalt..

Og de godteriflaggermusene bretter jeg og spiser kroppen av først, også de yammy vingene til slutt.

Nei Neiii! Vingene først! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg MÅ blåse i alle glass/kopper jeg tar ut av skapet før jeg drikker i dem, og må alltid drikke juice før melk. Og når jeg skal spise rundtstykke må jeg alltid spise bunnen først. :)

Kommer ikke på noe mer i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha osten over skinka når jeg spiser rundstykker eller annet! Klarer ikke å se på skinka når jeg spiser.. Så må jeg spise den ovale ringen rundt freia sin "eventyr sjokolade" Den med slottet på! Før jeg kan spise selve slottet.. :) Dette ble innviklet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, sånne lakris "ruller" må jeg alltid "rulle ut" så må jeg dele de 2 trådene fra hverandre igjen ;)

Veldig pirkete på kjøtt med fett på alt må vekk liksom...

Det hadde jeg glemt, men spiste de rullene på akkurat samme måte som deg (har ikke spist de på veeeldig lenge nå). også det med fett, der er vi like :) ALT skal vekk, tilogmed sånne små "strimler" (sener) som er midt i kjøttet.

Og de godteriflaggermusene bretter jeg og spiser kroppen av først, også de yammy vingene til slutt.

nei nei, du har ikke skjønt det. Vingene først. lakris-kroppen til slutt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hekseskudd/heksehylene (de sorte med brunt mykt inni) må jeg rulle ut å spise det svarte først, og så legger jeg det brune greiene under leppa :) Snuser wannebe kanskje hehe.

Ellers så spiser jeg daim, troika og peanøttkubbe lagvis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Haha tror jeg kan lage en hel serie om mine spisevaner. Men det får holde med tre ;)

Troika skal spises lagvis. Først sjokolade, så trøffel og til slutt gele'n. Helst skal hele gelen være igjen, men det har jeg enda ikke fått til. Desverre har jeg forstått at dette kan ikke gjøres iblandt folk :)

Fiskeboller i hvit saus. Poteter og boller skvises og blandes sammen i den hvite sausen. Så skal jeg ha så mye karry på at alt blir gult. Kan også bare gjøres sammen med famillie/venner og ikke i offentlig rom..

Dressing! Jeg er dressing menneske, men jeg må lage min egen! Jeg må blande litt chilli saus i dressingen for å få den rette smaken. forresten så er Fader Martin verdens beste dressing!

Som dere sikkert forstår så er jeg glad i sterk mat. Mat skal pirre litt på tungen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen spesielle spisevaner, bortsett fra at jeg nesten alltid spiser skriver og rundstykker med hendene. River dem opp i biter og spiser en og en bit. Mye lettere det enn å tygge bitene av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har en merkelig spisevane når vi har kjøttkaker i brun saus til middag. Jeg tar ALLTID først på poteten, moser den og tar på saus. Så tar jeg på kjøttkaka og deler den i biter, til slutt tar jeg på makaronien og mer saus. Til slutt spiser jeg grønnsakene. Dette har jeg gjort så lenge jeg kan huske ;) Også har jeg den rare vanen, at jeg begynner å lage lyder når jeg spiser fordi jeg syntes det smaker godt, sitter å lager "Mmmm" lyder :)

Hehe, dette var noen av de rare vanene jeg har ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundstykker og brød skal draes fra hvrandre og spises i små biter. Troika må spises lagvis. Glasset må alltid skylles/blåses i. Hvis jeg setter fra meg mat og går ut av rommet,f.eks på badet, kan jeg ikke spise det når jeg kommer inn igjen:p Når jeg spiser taco o.l. må alltid osten etter kjøttet. Dumle og riesen må sjokoladen slikkes av først, og så kan jeg spise karamellen. Lohengrin eller andre sånne fylte sjokolader må jeg spise i knøttsmå biter og suge ut fyllet *himle* Er flere av mine spisevaner som helst bør holdes innenfor husets fire vegger og, ja:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på flere her jeg:

-På kremtopper så biter jeg av toppen, og suger i meg innholdet. så bunnen trekker seg innover, for såå å spise resten.

-Før hadde jeg en rar u(vane), og det var at jeg ALLTID måtte lukte på maten/drikka, før jeg kunne drikke/spise.

-Når vi har joikakaker og poteter til middag MÅ dette moses sammen.

-Popcorn spiser jeg kun èn og èn. Mens flere tar en neve om gangen ;P

-Spesialsjokoladen suges på, så kun "fyllet" er igjen.

Kommer sikkert på noen etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang har du akkurat samme merkelige vaner som meg, Aya! :) Sier det ikke fordi "åååh.. vi er sååh like assaa", men fordi alt det du lister opp er ting jeg også gjør. Morsomt.

Alle i familien min synes jeg er merkelig som må blåse/skylle glass før jeg bruker dem. Helt naturlig, spør du meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er noe vane/uvane egentlig..

Ikke skjer det ofte heller..Men det hender jeg får et infall,og har lyst på no godt..

Ikke godteri,men no godt :rolleyes:

Og da syns jeg flatbrød,med nugatti, er kos ;) Litt spesielt kanskje,men det er godt innimellom.. *plystre* ;)

Ellers..HVis jeg spiser Toffefee (eller hvordan det skrives) så må alltid den bruneste ringen av først.. ;) Og carameller må spises fra en ende..suge ut fyllet..og spise resten.. :rolleyes:

kommer sikkert på mer etterhvert :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang har du akkurat samme merkelige vaner som meg, Aya! ;) Sier det ikke fordi "åååh.. vi er sååh like assaa", men fordi alt det du lister opp er ting jeg også gjør. Morsomt.

Alle i familien min synes jeg er merkelig som må blåse/skylle glass før jeg bruker dem. Helt naturlig, spør du meg :whistle:

Jeg tror nesten vi må møtes for en liten godisorgie en gang jeg:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nesten vi må møtes for en liten godisorgie en gang jeg:D:D

Kan virke som at det hadde blitt en god klaff, ja! :icon_fun:

Jeg får se å komme meg til Stavanger en gang i sommer da jeg er innom hytta (Egersund).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Neiii! Vingene først! ;)

nei nei, du har ikke skjønt det. Vingene først. lakris-kroppen til slutt ;)

Oh my gaaaad! Dere er rare! :whistle:

Kom på en ting til, når jeg spiser smil (sånn rull med sjokoladebiter) må jeg alltid spise bunnen av først, og den bør helst komme av i en bit uten å ta med noe av karamellen som er inni..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en meget merkelig vane og det er at jeg blåser på all mat! tilogme kald:P

jeg skyller glasset bestanding før jeg drikker.

jeg har tyttbebær på fiskebollene ;)

med nudler tror jeg jeg tygger 1000 ganger før jeg svelger:P er redd for å få i halsenXD skal nudler egentlig tygges?

kommer vell på flere etterhvert:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke på så veldig mange.

Men glasset skal skyldes i vann, hvis jeg skal ha vann fra springen.

Når vi har grøt, tar jeg første på smør, så sukker og så kanel. Det er veldig viktig!

Jeg må ha osten over i skinken på rundstykker, ostesmørbrød osv.

Jeg svelger alltid sånn rart (slik at det blir lyd) hver gang jeg skal smake på noe nytt.

Kommer sikkert på flere etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg glemt, men spiste de rullene på akkurat samme måte som deg (har ikke spist de på veeeldig lenge nå). også det med fett, der er vi like ;) ALT skal vekk, tilogmed sånne små "strimler" (sener) som er midt i kjøttet.

nei nei, du har ikke skjønt det. Vingene først. lakris-kroppen til slutt ;)

jaa :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... HaHa

Jeg pleier alltid å tygge veeeldig lenge hvis jeg begynner å bli mett

Har drikke veldig lenge i munnen, og tygger det nesten

Grillkrydder på nesten alt som finnes av mat (Grillkrydder er DIGG! :whistle: )

Jeg må mose poteten og dele opp spagettien fordi jeg er redd for å få det i halsen

Jeg må også alltid ha osten over skinka

Hvis jeg spiser rett i koppen Nudler pleier jeg å plukke ut de små grønnsaksbitene eller hva det er som er oppi

Spiser alltid av den sjokolade/nøtte greiene som er utapå sånn Ferrie Roche eller hva det heter

Er sikkert mange fler som jeg ikke kommer på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har en merkelig spisevane når vi har kjøttkaker i brun saus til middag. Jeg tar ALLTID først på poteten, moser den og tar på saus. Så tar jeg på kjøttkaka og deler den i biter, til slutt tar jeg på makaronien og mer saus. Til slutt spiser jeg grønnsakene. Dette har jeg gjort så lenge jeg kan huske :) Også har jeg den rare vanen, at jeg begynner å lage lyder når jeg spiser fordi jeg syntes det smaker godt, sitter å lager "Mmmm" lyder :)

Hehe, dette var noen av de rare vanene jeg har :)

Makaroni?

har du makaroni sammen med kjøttkaker å poteter......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...