Gå til innhold
Hundesonen.no

Kattunger

Mud

Recommended Posts

Jeg som endelig hadde funnet ut at katt trenger jeg ikke så lenge jeg ikke blir veldig lat og sliten som gammel slik at jeg ikke kan ha hund...

Nå vil jeg ha liten pus! Den som du vil ha med masken :innocent:

De var nydelige! Nesten som sånn rasekatt som er hmm, hva heter dem. Hellig Birma tror jeg.

Bare at dine var grå og mørk mens de er krem hvit og mørk.

Elsker den rasen jeg beskriver over med blå øyne :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar
  • 1 month later...
Utifra bildene har hun samme fargen som en av mine - svart. :)

Jeg vet om katter som har blitt nesten helt brune når de ble eldre, skulle ikke tro de var svarte i det hele tatt, mens andre beholder sin klare svarte farge livet ut. Men det blir en genotype vs. fenotype-diskusjon egentlig. Altså, katten ER svart genetisk, men det kan hende den i løpet av livet blir veldig brun i fargen - altså fenotypisk. Men genetisk er den fortsatt svart. Veldig lite relevant for folk flest, men i oppdrett er det ganske vesentlig (av åpenbare grunner).

"Whiskaskatten" sier meg egentlig veldig lite... :) Men den er vel grå (sølv)?

Man kan få både mørk og lys sølv, så det er meget mulig du har rett i at de er sølv alle sammen. Jeg vet ikke hva du mener med "maske" - om den dekker mye av ansiktet eller om det bare er litt hvitt rundt øyne/munn - sistnevnte kan "lure" deg, og forsvinne senere.

Hvis de faktisk er sølv, så er nok "synderen" det også - i teorien kan han være "dårlig sølv" og se ut som en brun katt, men katter med så dårlig sølv gir som regel ikke bra sølv til ungene sine. Men mammapus er svart, så hun har ingen sølvgener å gi.

Ganske artig å drive å gjette på sånt - man kan jo gjette på hva slags mønster de får også, særlig artig når man ikke aner noe om far og mor har skjult mønster, men det blir jo ikke så mye ut av det uten bilder. :)

http://whiskas.no/no/index.html hvis det kanskje hjalp litt? :rolleyes:

Hmm..kan ikke helt skjønne hva som kan ha gitt de den fargen? Fòrbytte? Markkur? Lillith har vært frisk som en fisk hun... Så vidt jeg kan se er de veldig like bare at tre av de er lysere grå liksom.

Har tenkt på å veie de men jeg vil helst vente til de er litt større før jeg styrer så mye. Alt jeg har er vanlig baderomsvekt og jeg vet ikke om den "finmåler" så godt. At de legger på seg og vokser kan jeg jo se med det blotte øye enn så lenge. De er veldig jevnstore alle man.. et par er mer aktive og høylydte enn de andre men det er jo ikke akkurat uvanlig i et kull. P - piller har jeg ikke lyst å gi når kattungene dier. Da holder jeg heller kattemor sperret inne enn så lenge :P

Kjøkkenvekt? :)

Perserpelsen er nok litt mer krevende ja. Kattungepels er myk (fluffy) og kranglete akkurat som valpepels - den er overhodet ikke selvrensende. Men nå bør jo katter få bli ganske store før de slippes ut (da har jo voksenpelsen kommet), så så lenge huset er noenlunde rent og du ikke får et diaréproblem på kattungen, så går det nok helt greit med langhåret også. :)

Har to langhåete blandingskatter på over 1 år. De er oransj-tabby, tror jeg :) De er helsøsken. Den ene, Findus, har elektrisk og tynn pels. Pusur derimot, har slik skogkatt pels.

Skikkelig fine kattunger! *håpe det ikke var feberfarge* Hvordan går det med dem nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...