Gå til innhold
Hundesonen.no

Springeren Tullas tråd

Huldra

Recommended Posts

Tulla er TO år i dag! Jeg vil gratulere lille snuppa mi, og takke henne for at hun er en sånn knupp av en hund!

Bildene er av henne ca 6 mnd gammel, tatt av SD her inne.

Melhus15.jpg

Melhus12.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 77
  • Created
  • Siste svar
Gratulerer med dagen! :P Orry hadde bursdag i går, så de er jo nesten født på samme dag til og med ^_^

Oisann! Gratulerer på etterskudd! :icon_fun: Fikk det nok ikke med meg, fordi jeg var på jobb nesten hele dagen.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi debutert på konkurranse (generelt sett bortsett fra utstilling) men altså i agility og hopp. Tviler på at Tulla skjønte hva hun skulle gjøre da jeg satte henne ned før første hinder, hun så bare dumt på meg. :rolleyes: Frem -hopp, og så var hun sånn ca igang. Aha! Var det agility liksom?! :P Fikk en felt-feil, ellers gikk det meste bra. Fikk 1.premie, og 3. plass. Strålende fornøyd med det, trodde ikke vi kom til å komme på lista engang, jeg!

Så var det hopp, Tulla hoppa og spratt, men så ble hun usikker på slalåminngangen (jeg knotet for mye), men det gikk bra det også etterhvert. Litt surr på slutten, trodde hun skulle løpe ut, og fokus var nok ikke hos meg. Veldig merkelig igrunn, for det er det siste vi har hatt problemer med på trening.. :P Uansett, hun fullførte, uten annet enn 0,84 på tidsfeil.. :P Og der fikk vi jammen steike meg 1. premie igjen, og 1.plass! :icon_fun: Helt vannvittig utrolig at vi ikke disket, jeg er super-fornøyd, og at vi i det hele tatt kom på "pallen" i begge klassene, er jo bare rett og slett utrolig..! :shocked: Hatten av for Tulla i dag! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, det var jo et kjemperesultat! Tror man skal regne med mer feil enn det første gangen, så jeg tar virkelig hatten av og bøyer meg i støvet for dere begge to :P Bra jobbet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjonene! :P

Blir spennende å se om vi gjør det like bra i morgen, er visst meldt steikende sol, noe ikke Tulla er direkte fan av. Men men, moro er det i alle fall, og vi har nok blitt bitt av basillen for lenge siden, selv om vi nå sikkert også er blitt bitt av konkurranse-basillen. :P Men vi gjør det uansett bare for å ha det gøy, og så er det en stor pluss i margen hvis vi gjør det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ingen som ville fortelle en stakkars nybegynner at vi hadde fått napp i både agility og hopp i går? :P:P Neinei..

I dag gikk det ikke så bra med resultatene, men jeg er fornøyd likevel. Tulla hadde veldig god fart, både på hopp og ag. I ag tjuvstartet hun før jeg hadde sagt noe, så resten av løpet følte jeg at jeg hang et sekund etter hele tiden. Ble disket både i hopp og ag, mest fordi Tulla hadde for stor fremdrift og trodde hun visste hvor hun skulle.

Hopp-banen var vanskelig, vanskeligere enn for kl 2, det reagerte også kl 2 folk på. Men men, man kan da ikke syte for sånt! :rolleyes: Er bare sjeleglad for at det var fart og en ivrig hund som gjorde at vi disket, og ikke en uoppmerksom hund som løp ut av banen.. :P (Visse ekvipasjer var mer undeholdning enn andre, for å si det sånn.) Ellers har helgen vært veldig lærerik, interessant å se hvordan andre fører hundene sine, og bli mer bevisst på hvordan jeg selv gjør det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeartig! Dere får konkurrere mer etterhvert, så skal vi komme og se på (med kamera!).

Ja, med kamera! Vet Gauldal tok noen bilder, fikk se et par av meg og Tulla, som de kommer til å legge ut en gang, et sted.. :P Selvsagt skal vi konkurrere, men det er så få stevner her, at vi må utenfor o store trøndelag. Vurderer sterkt å reise, men vi får se.. :P Morsomt er det i alle fall, men vi må trene mer, selvsagt. Uansett; vi takker aldri nei til heia-gjeng med pom-pom-er! (nei, ikke hunden..) <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, med kamera! Vet Gauldal tok noen bilder, fikk se et par av meg og Tulla, som de kommer til å legge ut en gang, et sted.. :P Selvsagt skal vi konkurrere, men det er så få stevner her, at vi må utenfor o store trøndelag. Vurderer sterkt å reise, men vi får se.. :P Morsomt er det i alle fall, men vi må trene mer, selvsagt. Uansett; vi takker aldri nei til heia-gjeng med pom-pom-er! (nei, ikke hunden..) <_<

*Troppe opp med speilrefleksen i den ene hånda og Tinka på den andre armen*

Det er kanskje ikke noe særlig til stevner nei... Du kunne jo ha meldt deg på NKK Trheim da, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Troppe opp med speilrefleksen i den ene hånda og Tinka på den andre armen*

Det er kanskje ikke noe særlig til stevner nei... Du kunne jo ha meldt deg på NKK Trheim da, syns jeg.

Hehe, ja, hadde jeg visst vi kom til å bli bitt av agilitykonkurransebasillen (langt ord), så hadde jeg nok gjort det. Men så er vi påmeldt til utstilling hos Spanielklubben den dagen, så da går det nok ikke. :icon_cry: Har mange jern i ilden for tiden, føler jeg. Nå er agilityen litt slutt for denne gang, nå er det utstillingstrening for alle penga! :closedeyes: Driter i kritikken, så lenge hunden ikke trekker seg. Skulle vi ikke trene, forresten?? Hva med hele neste uke? :D

Tinka på ene armen syntes jeg hørtes litt tungt ut, spesielt i kombinasjon med et digert speilrefleks på den andre.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Den 23. juni var Tulla på utstilling for første gang på ca halvannet år. Vårt viktigste mål var at hun ikke skulle trekke seg for dommeren, alt annet bra ville være et stort pluss!

Hun var daff som vanlig, og ville slett ikke trave noe raskt, noe vi fikk høre av dommeren; han bare sa at jeg måtte få henne til å løpe raskere, men skrev ikke noe om det på kritikken. Stilte henne opp, og dommeren skulle komme og se på henne. Tulla logret til dommeren, og syns det var helt OK å vise frem tennene sine! WEEE! :P Strålende fornøyd! Når han i tillegg gav henne rød sløyfe, så var vi fornøyde! :icon_fun: Skjønte ikke helt hva som foregikk, for jeg er og blir en nybegynner innen utstilling, så da vi skulle inn i ringen igjen, skjønte jeg vi hadde gjort noe rett.. Masse traving og oppstilling, og Tulla endte opp som 3 KONK, og hun fikk også CK. JIPPI! :wub:

Kritikken fra dommer Rolf Solheim: "Lever og hvit. Meget god type. Pent hode. Meget god hals og skulder. Godt kryss. Gode ben og bevegelser. Kunne ønsket en aning mindre bølger i pelsen."

Bølgene er min feil, dvs; hadde jeg kunnet det, hadde jeg fjernet de, og jeg er ikke så flink til akkurat sånt pelsstell enda, så det tar vi neste gang! Har allerede fått noen tips, men hvis andre har noe å komme med, tar jeg imot gode råd. ;) Bilder kommer litt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer endelig bildene:

Tulla traver for en gangs skyld ikke bak meg:

nsk2.jpg

Dommeren sjekker at tennene er på plass, og Tulla logrer!

nsk3.jpg

Går over hele kroppen:

nsk4.jpg

Noen av de andre hundene, oss nr 2 fra venstre.

nsk7.jpg

Konsentrerer meg om å stille henne opp:

nsk5.jpg

Tja.. sånn ok fornøyd..

nsk6.jpg

Fotograf er Tone eller Kristian.. fikk ikke med meg hva som skjedde utenfor ringen.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...