Gå til innhold
Hundesonen.no

Andre kulturer skikk og bruk


~Marlene~
 Share

Recommended Posts

ja jeg lurte på om noen vet noe om andre kulturer? hvor som helst i verden=) jeg velger ut korea jeg da, jeg har en kjempegod vennine i korea( brevenn) og hun har lært meg veldig mye om korea, jeg har blandt annet lært noen av reglene dem må følge:

-dem har ikke lov og gå ut av kantina før alle er ferdig og spise

-dem får ikke lov å røyke snuse etc(skolens område)

-viss lærern tar dem i å jukse på prøven blir dem utvist fra skolen

-viss dem får dårlige karakterer vannærer dem familien

-det er veldig viktig og være høflig med matbordet, viss bestemor er på besøk skal hun ALLTID ta i skjeen/spisepinnene først.

-strengt forbudt og legge bestikket oppå matfatet når du spiser med foreldrene,fint selskap besteforeldre.

og noe som er veldig morsomt i korea eller som jeg har fått intrykk av er at dem er kjempe høflige der=) er du invitert til en koreansk familie på middag spør dem alltid om du vil ha mere mat enda du er forsynt, dem er redd du skal"sulte".

når du gifter deg i korea er det veldig viktig og være en god svigerdatter for om du ikke er det blir du "fryst" ut av familien.

Dem har også et veldig tett bånd i vennskap i korea, alle er vennlige og glade. noe jeg syns var litt morsomt er at jeg skrev med en gutt fra korea på msn, jeg ble så paff da han brukte sånne søte smileys med hjerter og sånt og snakket skikkelig snillt og var skikkelig snill med meg. jeg ble veldig paff siden her jeg bor,blir guttene stemplet homo om dem klemmer hverandre, bruker rosa skrift, eller har søte smileys på msn. så jeg ble veldig paff da jeg så det, jeg er helt forelsket i dette landet<3 kanskje jeg skrev litt mye men ville bare dele. har dere noen kulturer dere vet om som dere vil fortelle om? :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...